Alper YOLDAŞ/VALENCIA
Oluşturulma Tarihi: Şubat 06, 2008 00:00
Şimdiye kadar dünya genelinde 500 bin adetten fazla satış rakamına ulaşan BMW’nin kompakt sınıftaki temsilcisi 1 Serisi, Coupe’nin ardından Cabrio versiyonuna da kavuştu.
Böylece 3 kapı, 5 kapı, Coupe ve Cabrio modelleri bulanan BMW 1 Serisi’nin ürün gamı tamamlanmış oldu. Serinin Coupe versiyonu ile aynı platform üzerinde yükselen Cabrio, dinamik ve çekici tasarımının yanı sıra geniş motor yelpazesi ve gelişmiş teknolojik özellikleriyle dikkat çekiyor. 1 Serisi Cabrio’nun ilk etapta 156 beygir gücündeki 1.20i versiyonu Mart ayı sonunda Türkiye’ye geliyor. Dizel motor seçeneklerinin ise bu yıl sonunda ithal edilmesi bekleniyor.
BWM’nin kompakt sınıftaki yeni üstsüzünün uluslararası basın lansmanı İspanya’nın Valencia kentinde gerçekleştirildi. Valencia’nın bahar aylarını aratmayacak kadar ılık ve güneşli havasında test ettiğimiz yeni 1 Serisi Cabrio, tasarım olarak aynı platformu paylaştığı Coupe kardeşiyle pek çok ortak noktaya sahip. Çekik farları ve çift böbrekli havalandırma ızgarası ile karakteristik BMW özelliklerini sergileyen Cabrio’ya yandan bakıldığında asıl fark ortaya çıkıyor. Eğimli ön camı ile oldukça sportif bir yapı sergileyen aracın kapı altlarındaki çizgileri de dinamik tasarıma katkıda bulunuyor. 1 Serisi Cabrio’nun arka kısmına geçildiğinde ise aracın Coupe versiyonun üzerinde geliştirildiği ortaya çıkıyor. Köşelere doğru uzayan stop grubu ve bir spoiler edasıyla yükselen bagaj kaputu arka tasarımın dikkat çeken detaylarını oluşturuyor.
22 SANİYE SÜREN ’ŞOV’
Sportif ve dinamik tasarım, kumaş tavanı kapalıyken bile 1 Serisi Cabrio’nun gidiyormuş hissi yaratmasını sağlıyor. Kumaş tavan bagajdaki yerini aldığında ise Cabrio’nun asıl güzelliği ortaya çıkıyor. BMW 1 Serisi Cabrio’nun kumaş tavanını açarak ’üstsüz’ kalması sadece 22 saniyede tamamlanıyor. Aracın tavanı, saatte 40 kilometreye kadar olan hızlarda açılıp kapatılabiliyor. Ayrıca 1 Serisi Cabrio, özel tavan renkleriyle de tasarım konusundaki farklılığını ortaya koyuyor. Klasik siyah, bej veya dünyada ilk defa metalik dokulardan örülmüş kumaş bir malzeme olan antrasit gümüş lekeli bir tavan rengi de otomobilin dış tasarımını daha dikkat çekici hale getiriyor. Tavan kapalıyken 305 litre, açıkken 260 litrelik bagaj hacmi ile yeterli bir yükleme alanı sunuluyor.
KOLTUKLAR 20 DERECEDE
BMW 3 Serisi ve 6 Serisi Cabrio modellerinde kullanılan ve güneş ışığının kızıl ötesi ışınlarını yansıtan ’Sun Reflective Leather Teknolojisi’ 1 Serisi Cabrio’da da kullanılıyor. Geleneksel deri döşemelerle karşılaştırıldığında bu teknoloji, koltukların yüzey ısısını 20 dereceye kadar düşürüyor. BMW 3 Serisi Cabrio’dan gelen bir diğer özellik de klima sistemi için spesifik ayarlamalar. Standart olarak ’hafif’, ’orta’ ve ’yoğun’ seçenekleriyle beraber, sistem tavanın açıldığını algılayıp otomatik olarak ’cabrio’ moduna geçer. Bu durumda klima, havalandırma yoğunluğunu korumak için dışarıdaki ısıya ve güneş ışığı faktörüne göre tepki veriyor. BMW 1 Serisi, Cabrio versiyonunda da güvenliği ön planda tutuyor. Özellikle Cabrio otomobiller için önemli bir güvenlik ölçütü olan takla sensörleri sayesinde tehlike anında ek koruma grubuyla donatılmış güvenlik çemberi aktif hale geliyor. Bir saniyeden kısa sürede arka koltuklardan çıkan güvenlik çıtalarıyla sürücü ve yolcu güvenliği sağlanıyor.
ÖNCE 170 BEYGİRLİK GELİYOR
BMW 1 Serisi Cabrio, Türkiye’ye bu yıl içinde ikisi dizel (120d ve 123d) olmak üzere 3 farklı motor seneğiyle satışa sunulacak. Ancak önce 156 beygir gücündeki 120i versiyonu Mart ayı sonunda pazardaki yerini alacak. 4 silindirli 2.0 litrelik bu benzinli motor, 3600 d/d’de 200 Nm’lik tork değerine ulaşıyor. 120i Cabrio 0-100 km/s hızlanmasını 9.2 saniyede tamamlıyor. Aracın 100 kilometredeki ortalama tüketimi ise 8.1 litre.