En iyi motor ile uçarken yakıt ibresinde tık yok

Güncelleme Tarihi:

En iyi motor ile uçarken yakıt ibresinde tık yok
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 31, 2006 00:00

Teste aldığım araçlar konusunda bazen Motorsporları Yazarımız Murat Tosun’la konuşuruz. Geçtiğimiz hafta bana BMW’nin 535d modelini denemem gerektiğini söyleyince hemen teste aldım. Dizel motoru 272 beygirlik gücü ve 560 Nm’lik torku ile dünyanın en iyisi seçilen 535d, yolda adeta sizi koltuğa yapıştırırken, yakıt ibresinde ise bu performansa bağlı olarak bir oynama söz konusu olmuyor. Yüksek performans ve düşük yakıt tüketimine sahip aracın artan döviz kurları ile fiyatı ise tam 207 bin YTL.

Geçtiğimiz hafta teste hangi aracı almam gerektiğini düşünürken Motorsporları Yazarımız Murat Tosun, BMW 5 Serisi’nin yeni dizel motorlu versiyonu denemem gerektiğini söyledi. Hemen telefona sarılıp 535d’yi teste istedim. Gazetede işimi bitirip araca bindiğimde ilk şokla karşılaştım. Hürriyet İcra Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı’nın 7 Serisi ile bir anda gazetenin çıkışında karşı karşıya geldik. 7 ve 5 serileri olarak otoban çıkışına kadar birlikte yol aldık. Allah’tan Vuslat hanım beni görmedi. Yoksa vay halime... Benim ekonominin dışında otomotiv sektörüne baktığımla ilgilenmez, nasıl bir editörün altında böyle bir araç var diye sorabilirdi.

Tabi bu işin şakası. Asıl konumuza gelirsek, BMW’nin yeni tasarım anlayışının ilk ürünü olan 5 Serisi bildiğiniz gibi ilk olarak tanıtıldığı 2004 yılında BMW fanatikleri tarafından büyük tepki görmüştü. Chris Bangle tarafından tasarlanan E60 kasa kodlu yeni 5 Serisi klasik BMW çizgilerinden çok uzak bir yapıya sahipti. Ancak aracın akıcı çizgilerine alışmak çok zaman almadı. Otomobil severlerin zamanla gözüne güzel görünmeye başlayan yeni 5 Serisi, yüksek performanslı M5 versiyonu ile hayran kitlesini genişletti.

BENZİNLİSİ 507 BEYGİR

5 Serisi’nin 507 beygir gücündeki 10 silindirli F1 tarzındaki motoru dünyada bir çok ödüle layık görüldü. Bu motor benzinli motor seçeneklerinin en üstünü oluşturuyordu. Ancak BMW’nin artan dizel talebine karşılık yüksek performanslı bir dizel motor geliştirmesi bekleniyordu ki bunu da 535d ile yaptı. 530d modelinde kullanılan güç ünitesi, çift turbo ile beslenerek ortaya 535d çıktı.

Aracın tasarımına geri dönersek, ön kısımda geriye doğru uzanan ön far grubu araca dinamik bir hava veriyor. Tamponun hemen önünde yer alan çift böbrek formlu ızgara BMW’nin bugüne kadar ürettiği bütün otomobillerde kullandığı bir imza gibi kendisine yer bulmuş. Onun altında ise çift turbolu motorun intercooler sistemine gerekli soğuk havayı ulaştıracak geniş bir ızgara yer alıyor. Şişkin motor kaputu da aracın gücünü vurguluyor. Aracın yan kısmına geçildiğinde ise akıcı çizgiler dikkat çekiyor. Kuşkusuz bunun en önemli sebebi yan kapılarda kullanılmayan kapı çıtaları. Her ne kadar kapı çıtaları çizilmeleri önlese de tasarıma etkisi olduğu da bir gerçek. Arka kısımda ise yanlara doğru çekilmiş stop farları araca farklı bir hava verirken; spoyler gibi duran bagaj kapağı da başarılı tasarıma son noktayı koyuyor.

İÇİNDE AZ DÜĞME VAR

İç mekana geçildiğinde ise benim araçta en çok beğendim kısım, az düğmenin kullanıldığı ön konsol oldu. Bunun en önemli nedeni araç içindeki neredeyse tüm elektronik donanımların, ’iDrive’ isimli bir sistemde toplanmış olması. Ön konsolun en üstüne yerleştirilmiş renkli bir ekrandan izlenen sistem, orta konsola yerleştirilen çevir-bas özelliğine sahip bir düğme vasıtası ile kontrol ediliyor. İlk başta kullanımı zor gibi görünse de zamanla bu sisteme alışıyorsunuz. Kalın yapısı ve ufak çapı ile sürücüsüne yarışçı hissi veren direksiyon simidinin üzerinde, müzik sisteminin kumandaları da bulunuyor. Aracın sportif direksiyon sisteminin tepkileri de gayet başarılı. Konforlu bir yapıya sahip deri koltuklar sportif kullanımlarda yeterli yanal desteği sağlıyor. İç mekan çok başarılı izolasyonu ile dikkat çekiyor. Aracın motorunun ve dış mekandaki sesin içeriye alınmaması BMW’nin konfora verdiği önemin bir göstergesi niteliğinde. Arka kısımda da yolcularına yeterli genişliği sunan aracın bagaj kapasitesi ise 520 litre.

ÇABUK KİRLENİYOR

Araçla ilgili test danışmanlarımın (eşim ve kızım) yorumu ise oldukça olumluydu. Özellikle konforu ve iç hacmini çok beğenen danışmanlarımın tek problemi aracın çabuk kirlenmesiydi. Teste aldığım aracın hem içinin hem de dışının tamamen siyah olması sürekli temizliği gündeme getiriyor. Dışarıdan birinin aracın içine baktığında daha önce arkada bir çocuğun oturduğunu ayak izlerinden rahatlıkla anlayabilmesi bunun en iyi örneği.

Yılın motoru

Bu haftaki test konuğumuz olan 535d’nin kuşkusuz en önemli noktası motoru. Motor teknolojileri konusunda
/images/100/0x0/55eaab85f018fbb8f88f3490
dünyanın en önemli ödülü olan ’Engine of the Year’ın (Yılın Motoru) bu yıl kendi kategorisinde sahibi olan 535d, BMW’nin tamamen yeni geliştirdiği bir motor. 530d modelinde kullanılan motorun modifiye edilmiş bir versiyonu. 530d’de tek turbo sistemi kullanılırken 535d’de turbo sayısı 2’ye çıkmış. Bu sayede araç 530d’ye göre 41 beygir daha fazla güç üretir hale gelmiş. Alt devirler için kullanılan küçük turbo sayesinde turbo boşluğu yaşanmıyor ve araç düşük devirlerden itibaren yüksek tork sunuyor. Üst devirler çıkıldıkça küçük ve büyük turbo birlikte çalışarak yüksek güç elde ediliyor. 3.0 litre hacmindeki 6 silindirli bu motor 4000 d/d’de 272 beygir güç, 2000 d/d’de ise 560 Nm tork üretiyor. 560 Nm’lik tork değeri, M5 versiyonunda kullanılan 10 silindirli 507 beygir gücündeki motorun ürettiği 520 Nm’lik değerden 40 Nm daha fazla. Bu da motorun sahip olduğu çekiş gücü hakkında fikir sahibi olmanızı sağlıyor! 1660 kilogram ağırlığındaki 535d, 0-100 km/s hızlanmasını 6.5 saniyede gerçekleştirirken, maksimum 250 km/s hıza ulaşabiliyor. Başarılı performans değerlerine rağmen 535d şehir içinde 10.9 litre yakıt tüketirken, şehir dışında bu değer 6.3 litreye düşüyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!