Sürüş izlenimi: Emre ÖZPEYNİRCİ
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 30, 2006 00:00
Alman üretici Opel’in performanslı modellerinin geliştirildiği Opel Performance Center’da doğan ve Astra OPC adını alan en hızlı Astra, bu haftaki test konuğumuz oldu. Vectra OPC modelinden sonra Opel’in en hızlı modeli olan Astra’nın 2.0 litre hacmindeki motoru 240 beygir güç üretiyor.
0-100 kilometre hızlanmasını 6.4 saniyede tamamlan Astra OPC maksimum 244 kilometre hıza ulaşabiliyor. 75 bin 639 YTL’den başlayan fiyatlarla satılan Astra OPC, sizi kışkırtan tehlikeli bir otomobil. O yüzden test danışmanları (eşim ve kızım) bu hafta izin haklarını kullandılar.
Her otomobil firmasının kendi içinde sportif modeller geliştiren bir bölümü bulunuyor. Kuşkusuz bu bölümlerden çıkan modeller ile markanın sportif imajı önemli bir ölçüde yükseliyor. Alman üretici Opel de sportif modellerini geliştirmek üzere Opel Performance Center’ı kullanıyor. Bu merkezden çıkan en hızlı model Vectra OPC’den sonra gelen Astra OPC, dinamik çizgileri ile dikkat çekiyor. Astra GTC modeli üzerinde geliştirilen Astra OPC, özel tasarımlı tamponları, 18 inç çapındaki büyük jantları ve mavi renkli fren kaliperleri ile farklılaşıyor. Ön kısmında, turbo motoru soğutmak için geniş havalandırma ızgaraları ve öne doğru sivrileşen tampon agresif tasarımı vurguluyor. Geniş ön tamponun köşelerine yerleştirilmiş ve kenarları krom ile kaplanmış sis farları dikkat çekici tasarıma katkıda bulunuyor. Kısa süspansiyon sistemi ile diğer Astra modellerine göre, yere daha yakın olan araç 18 inçlik jantları ile çok sportif görünüyor. Araç, arkaya doğru alçalan tavan çizgisi sayesinde bir coupe gibi duruyor. Arka tasarımda şişkin tasarlanmış arka tampon aracın güçlü görünmesini sağlamış. Tampona yerleştirilen ızgaralar sayesinde bir difüzör efekti yaratılmış. Tamponun tam ortasına yerleştrilien geniş ekzoz, sportif bir sese ve görünüme sahip.
YARIŞ KOLTUKLARI
İç mekana geçildiğinde yüksek yan desteklere sahip Recaro koltuklar dikkat çekiyor. Yarış otomobillerindeki gibi sürücüyü ve ön yolcuyu sıkca saran bu koltuklar konfordan da ödün vermiyor. Anı zamanda kalın bir yapıya sahip olan direksiyon sistemi ve alüminyum pedal takımı ile sürücü kendini biranda yarış otomobilinde gibi hissediyor. OPC logolu gösterge paneli araç ilk çalıştırıldığında hız ve devir göstergelerinin ibrelerini sonuna kadar getirerek, kullanıcının bir anda heyecanlanmasını sağlıyor. OPC logoları aracın direksiyon simidinde, gösterge panelinde ve vites topozunda kullanılarak sportiflik iç mekanda da sürdürülmek istenmiş. Orta konsoldaki sport düğmesi ile amortisörleri sertleştiren ve gaz tepkilerini daha etkili bir şekilde gerçekleştiren araç adeta bir performans canavarına dönüşüyor. Bu düğmeye birkaç saniye basılı tutulduğunda ise ESP devde dışı bırakılıyor ve aracın kontrolü tamamen sürücüye bırakılıyor. Alçak tavan nedeniyle arka kolutklar biraz basık olsa da yeterli diz mesafesi bu sorunu ortadan kaldırıyor. Astra OPC’nin bagaj hacmi ise 380 litre.
Test danışmanlarım (eşim ve kızım) olmadan test ettiği Astra OPC, sizi kışkırtan tehlikeli bir otomobil. Gaza bastığınızda aracı yolda tutabilene aşkolsun.
240 BEYGİRLE 244 KİLOMETRE HIZ
En hızlı Astra modeli olan Astra OPC, gücünü 2.0 litre hacmindeki turbo motordan alıyor. Turbo ile aşırı beslenen bu motor 5600 d/d’de 240 beygir güç, 2400 d/d’de 320 Nm tork üretiyor. Ürettiği gücü altı ileri manuel şanzımanı ile ön tekerleklere aktaran araç, başarılı yol tutuş özellikleri sargiliyor. 0-100 km/s hızlanmasını 6.4 saniyede gerçekleştiren Astra OPC maksimum 244 km/s hıza ulaşabiliyor. Astra OPC’nin 100 kilometredeki ortalama yakıt tüketimi değeri ise 9.2 litre.