Oluşturulma Tarihi: Kasım 17, 2004 00:00
Bugüne kadar 1.5 milyon adetten fazla üretilen Golf GTI yenilendi. Türk tasarımcı Murat Günak'ın çizgilerini taşıyan Golf GTI, bu yıl sonunda Türkiye'de satışa sunulacak. Golf GTI modelinin Türkiye satış fiyatının 70 milyar lira civarında olacağı tahmin ediliyor.GTI'ın 30 yıllık geçmiÅŸinde ilk kez ön bölüm, radyatör ızgarası tasarımı olarak diÄŸer Golf modellerinden tamamen farklı. Böylece bu ön bölüm özgün biçimde GTI görünüşünü ifade ediyor. Bunun anlamı kırmızı alev ÅŸeritli siyah bir radyatör ızgarası. Radyatör ‘ızgarası’, petek dokulu bir yapıdan oluÅŸuyor. Radyatör ızgarasının alt ve üst kısmı arasında, yan hatları V ÅŸeklinde yukarı doÄŸru yükselen parlak siyah bir çapraz eleman iki boyutlu bir baÄŸlantı yaratıyor. Bu yeni, güçlü tasarım, alttaki birleÅŸik ön spoyler ve 15 mm daha alçak spor yürüyen aksamla Golf GTI, yarış otomobilini andırıyor. Arka kısımda, tavan spoylerleri, parlak paslanmaz çelik çift egzoz çıkışları, yeni tasarlanmış alt tampon ve yine GTI logosu, bu Golf'u spor otomobil olarak tanımlayan özellikler. DSG ÅžANZIMANLA DAHA HIZLIÄ°ki ve dört kapılı olarak sunulan Golf GTI, 200 beygirlik bir FSI turbo motora sahip. Altı vitesli bir ÅŸanzımanla Golf GTI, 0'dan 100 kilometreye sadece 7.2 saniyede ulaÅŸabiliyor. 235 km/s'ye ulaÅŸan ve EU4 normlarına uygun önden çekiÅŸli bu araç için ortalama yakıt tüketimi, 100 km. için ekonomik bir deÄŸer olan 8.0 litre. Direkt kavramalı otomatik ÅŸanzıman (DSG) versiyonunda, Golf GTI 0-100 km/s hızlanmayı daha da çabuk gerçekleÅŸtiriyor: 6.9 saniye; buradaki tüketim ise ortalama 7.9 litre.BeÅŸinci nesil Golf'ten bilinen ön süspansiyon ve çok baÄŸlantılı bağımsız arka akstan oluÅŸan yürüyen aksam, Yeni Golf GTI'da daha dinamik hale getirildi. Yapılan önemli deÄŸiÅŸiklikler yüksekliÄŸin 15 mm azaltılarak spor yürüyen aksam yüksekliÄŸine getirilmesi ve daha güçlü dengeleyicilerin kullanılması oldu. Ayrıca elektromekanik servo direksiyon, bir GTI için ‘yeniden programlandı’. Ek olarak, GTI özellikle kararlı 16-inç'lik bir frenleme sistemi ile yavaÅŸlatılıyor. Yeni tasarlanan GTI koltukları, mükemmel yan destek ve sportif görünüşle maksimum oturma konforu saÄŸlıyor. Yüksek bel kısımları ve görsel olarak birleÅŸik fakat yüksekliÄŸi ayarlanabilen koltuk baÅŸlıkları, alışılmamış sportif bir pratiklikte bir atmosfer yaratıyor. 'Antrasit' ve 'Saf Bej' deri koltuklar da seçenek olarak sunuluyor. Ä°lk Golf GTI gibi yeni nesilde de aluminyum dekorasyonlu üç kollu direksiyon simidi olacak. Buna karşılık 5'inci jenerasyonda direksiyon simidi standart olarak, mükemmel tutuÅŸ saÄŸlayan gözenekli deri ile kaplanıyor. Alüminyum aynı zamanda GTI vites kolu, dekoratif kaplamalar (parlak alüminyum) ve pedallarda da görülüyor. Bir baÅŸka GTI özelliÄŸi siyah tavan kaplaması. Göstergeler dahi GTI için özel olarak tasarlandı.GTI , ESP çarpma ile harekete geçen ön koltuk baÅŸlıkları, arka kısımda üç koltuk baÅŸlığı ve altı hava yastığı (Golf sınıfı bir araçta ilk kez standart olarak sunuluyor) ve bir lastik basınç takip sistemini içeren komple bir güvenlik paketine sahip.28 yaşındaÄ°lk Golf GTI'ın seri üretimi Haziran 1976'da baÅŸladı. BaÅŸlangıçta 5 bin adetlik sınırlı bir üretim planlanmıştı. Ama, herÅŸey çok farklı oldu. 110 beygir 182 km hıza ulaÅŸabilen Golf GTI yeni bir müşteri kitlesi elde etti. 5 bin adetlik üretim 1.5 milyon adedi aÅŸtı. Ä°kinci nesil GTI 1984 yılında, üçüncü nesil GTI 1991'de, dördüncü nesil GTI ise 1998 yılında satışa sunuldu.Â
button