Oluşturulma Tarihi: Haziran 14, 2006 00:00
Ford’un motorsporlarında görmeye alışık olduğumuz performans araçları, Focus ST, Fiesta ST, Focus S ve Fiesta S’i Türkiye’de satışa sunuldu. Yüksek performanslı yol otomobilleri ve yeni yarış modelleri hazırlamak amacıyla kurulan ekibi TEAM RS tarafından geliştirilen araçlar İstanbul Park’ta yapılan test sürüşüyle tanıtıldı.
FIESTA VE FOCUS ST
"Sports Technology"nin kısaltması olan ST özelliğine sahip yeni Fiesta ST, sportif sürüş meraklılarının istediği sürüş ortamını sunacak şekilde tasarlanmış. Fiesta ST, Ford’un özel olarak geliştirilen 2.0 litrelik Duratec 16 supaplı motoruna sahip. 150 beygir gücündeki bu motor sunduğu yüksek torkla esneklik ve çekiş gücü sağlıyor. Fiesta ST sıfırdan 100 km/s hıza 8.4 saniyede ulaşıyor. Fiesta ST’nin son hızı 208 km/s.
Performans isteyen sürücülere hitap eden ama aynı zamanda konfor sunan Focus ST ise 2522 cc hacminde turbo motora sahip. 577 milimetre uzunluğundaki motor 225 beygirlik (165.5 kW) güce sahip. En yüksek güce 6000 d/d’de ulaşan motorun en yüksek torku olan 320 Nm ise 1600 devir/dakikadan itibaren sunuluyor ve 4000 d/d’ye kadar aynı düzeyde kalıyor.
FIESTA VE FOCUS S
Focus S ve Fiesta S ise yüksek donanımlı, stil sahibi araç kullanmak isteyen gençleri hedefliyor. Eski Focus’da Darkline adıyla sunulan spor modelinin yerini Yeni Focus’da Focus Sport alıyor. Focus’un Trend ve Ghia donanım seviyeleri arsına konumlandırılan Sport’un dinamik dizaynını sertleştirilmiş suspansiyonu, siyah hazneli farları ve özel 16" aluminyum alaşım jantları tamamlıyor. 1.6 TDCi motor ile 1750 d/d’de 240Nm tork elde eden Focus Sport, 0’dan 100’e 10.9 saniyede ulaşıyor.
Fiesta ST’yle birlikte geliştirilen Fiesta Sport, ST’yle ortak şasi ve aktarma organlarına sahip. Yeni nesil 1.6 litre 90PS TDCi dizel motorla sunulan Fiesta Sport, dışında ST’den özel tasarım 16" aluminyum alaşım jantlarıyla ayrılırken, içerde kırmızı ön konsolu ve özel döşemesiyle kendine has bir tarz ortaya koyuyor. Performans otomobillerinde yüksek tork değeri ve dizel motor teknolojisini birlikte sunan Fiesta Sport’un 1.6 litre TDCi motoru en yüksek torku olan 204 Nm’yi sadece 1,750 d/d’den itibaren neredeyse 3,000 d/d’ye kadar sağlıyor. Bu torkun yüzde 90’ı 1400 ile 3200 d/d arasında sunulurken 1,250 d/d’den itibaren yaklaşık 170 Nm tork üretiliyor. Böylece kalkıştan itibaren güçlü hızlanma ve vites değiştirme ihtiyacını azaltan büyük bir esneklik sağlanıyor.