Oluşturulma Tarihi: Ekim 11, 2006 00:00
Japon Subaru, otomotiv sektörünün niş markalarından biri. Sahip olduğu sürekli dört çeker sistemi ve güçlü motorlarıyla yıllardır özel bir müşteri kitlesine ve güçlü bir imaja sahip. İnsanlar için çok niş, çok pahalı ve ulaşılması güç bir marka olan Subaru, şimdi sahip olduğu bu imajı kullanarak ulaşılabilir bir marka haline gelmek istiyor. Bunun içinde Impreza modelinden yararlanıyor.
Bugün ’Impreza’ dendiğinde kuşkusuz aklımıza ilk olarak ralli parkurlarının vazgeçilmez otomobili geliyor. Kazandığı şampiyonluklarla Subaru markasının adının sıkça duyulmasını sağlayan Impreza, şimdi 1.5 litrelik motor versiyonu ile sahip olduğu imajı biraz değiştiriyor. Bir başka değişle cep dostu Impreza dönemini başlatıyor.
IMPREZA’YA ULAŞMANIN YOLU
Bu hafta teste aldığımız ekonomik Impreza, 200 beygirlik versiyonlarına alıştıktan sonra 105 beygirlik standart yol versiyonu ile açıkçası biraz sönük kalabiliyor. Ancak olaya bir de diğer açıdan bakmamız gerekiyor. O da bir çok otomobilseverin hayallerini süsleyen Impreza’ya ulaşmanın en kolay yolu, bu ekonomik versiyondan geçiyor. Yani görünümü aynı gücü yüksek Impreza’lara 120 bin YTL ödemek yerine, aynı modelin düşük beygirli versiyonuna 32 bin 480 YTL ödeyip dört tekerlekten çekiş sistemine sahip bir model sahibi olabiliyorsunuz.
SPORTİF TASARIMLAR YOK
Yüksek performansa sahip WRX veya STI modelleri kadar sportif aksesuarlara sahip olmasa da onlarla aynı tasarımı paylaşan modele önden bakıldığında güçlü kardeşleri ile ortak özellikler fark ediliyor. Motor kaputunun üzerindeki devasa hava giriş yeri boş ama farlar, tamponun yapısı, hava girişleri, tamponun yanlarında bulunan çıkıntılar güçlü kardeşleriyle birebir aynı. Profilden bakıldığında ise kapıların daha düşük kalitede bir malzemeden yapıldığı ve aracın kaslı yapısının burada devam etmediği görülüyor.
CAM ÇITA YOK
Aracı test ederken dikkatimi çeken bir başka detay ise kapıların üzerinde cam çıtalarının olmaması. Dört kapı üzerinde de çıtaların olmaması nedeniyle camlar kapı açıkken yere düşecekmiş hissi uyandırıyor. Bu noktada suçu hemen fiyatına atabiliyoruz. Subaru Impreza 1.5R’ın arka bölümü de ağabeylerine göre oldukça sade tasarlanmış. Çünkü WRX ve STI versiyonlarında görmeye alışık olduğumuz büyük spoyler ekonomik versiyonda bulunmuyor. İç mekana geçildiğinde ise çok sade ve standart bir ortam sizi karşılıyor. Açıkçası içi ferah ama konforsuz. Kullanılan malzeme kalitesi açısından çok önemli bir sorun yok. Hatta kumandalar da kolay kullanıma sahip. Ama nedense bana 10 yıl öncesinin otomobillerini hatırlattı.
AWD İÇİNİ UNUTTURUYOR
Bence aracın iç mekanını simetrik AWD adı verilen dört tekerlekten çekiş sistemi kısa sürede unutturuyor. Bu sisteme Boxer motorun aracın gövdesine çok iyi konumlandırılmasıyla iyi bir yol tutuşu eklenince Impreza, bu fiyata sahip rakiplerinden birkaç adım öne çıkıyor. Subaru Boxer motor (Subaru Yatay Boxer Motorlar) ile "Symmetrical AWD"nin son derece iyi gerçekleştirilmiş tasarımı sayesinde Impreza 1.5R, her türlü yol koşulunda ve her türlü zeminde etkileyici bir performans sergiliyor.
Yakıt tüketimi şehir dışında 6.4’e düşüyor
Araçta görev yapan 1498 cc hacmindeki Boxer motor, 6400 d/d’de 105 beygir güç ve 3200 d/d’de 142 Nm tork üretiyor. 5 ileri manuel şanzıman seçeneği ile birlikte satın alınan otomobilde motorun 7000 d/d’nin üzerinde devir çevirme yeteneği sayesinde çok fazla bir güç gelmese bile performanslı bir otomobil kullanılıyormuş hissi duyuluyor. Dört tekerlekten çekiş sisteminin konforunu da kullanımlar sırasında rahatlıkla hissedilirken, ayrıca güvenlik konusunda da limitlerin çok ama çok üzerine çıkılmadığı taktirde bir sorunla karşılaşılmıyor. Bu motor ile 0-100 km/s hızlanmasını 12.7 saniyede gerçekleştiriyor. Maksimum 174 km/s hıza ulaşabilen aracın şehir içi yakıt tüketimi 10.4 litre iken şehir dışında bu değer 6.4 litreye kadar düşüyor.
Subaru Impreza 1.5R’ın standart donanım listesinde ise radyo-CD çalar, otomatik klima, SRS çift hava yastığı (yolcu için iki kademeli), ISOFIX ve yükseklik ayarlı direksiyon gibi ekipmanlar yer alıyor.