Oluşturulma Tarihi: Kasım 16, 2005 00:00
Saab 9-3 modelinin üstü açık versiyonu ‘Convertible’, geniş iç yapısı, dinamik görünümü ve zengin donanımı ile sınıfında dikkat çeken modellerden birisi. Güvenlik testlerinde en yüksek değeri alan ilk üstsüz otomobil olan 9-3 Convertible’nin, 2.0 litre hacimli üç turbo besleme sistemine sahip motor seçeneği bulunuyor. Farklı turbo basınçları ile birlikte bu motorlar 150, 175 ve 210 beygir güç üretiyorlar.
Üstsüz Saab’ların fiyatları 51 bin 358 Euro ile 76 bin Euro arasında değişiyor. Otoyaşam’ın bu haftaki test konuğu olan Saab 9-3 Convertible 2.0 TS Vector’un satış fiyatı ise 59 bin 858 Euro.
2002 yılında General Motors’un ‘Epsilon’ ismini verdiği bir platform üzerinde geliştirdiği ve ilk kez 2003 yılında Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilediği 9-3 modelinin üstsüz versiyonu olan 9-3 Convertible, diğer rakiplerine oranla sunduğu konfor ve geniş iç mekan gibi özellikleriyle öne çıkıyor. 9-3 Convertible, EuroNCAP güvenlik testlerinden 5 yıldız ile en yüksek değeri alan ilk üstü açılabilir otomobil olma özelliğine de sahip.
ARKA KOLTUKLARA ÖZGÜRLÜK
Diğer taraftan üstü açılan otomobillerin en büyük problemi arka koltuklardaki diz mesafesindeki darlıktır. Diz mesafesindeki bu darlık Saab’da ise yerini iki yetişkinin rahatlıkla oturabileceği bir genişliğe bırakmış.
Araç ilginç bir kokpit tasarımına da sahip. Uçak üreticiliği ile başlayan bir üretim geçmişine sahip olan Saab, bunu otomobillerine yansıtmayı sürdürüyor. Aracın kokpiti sürücüye dönük tasarlanmış. Tüm Saab modellerinde olduğu gibi kontak anahtarı yuvası el freninin arkasına yerleştirilmiş. Bunun nedeni ise güvenliğe önem veren bir marka olan Saab’ın, kontak yuvasının kazalarda sürücünün dizine zarar vermesini önlemek.
STOP FARLARI İLE FARKLI
Aracın dış mekanına geçildiğinde ise ön yüzün 9-3 sedan modelinden kopyalandığını görmek mümkün. Kumaş tavana sahip olan cabrio, farklı tasarımlı stop farları ile sedan kardeşinde ayrılıyor. Otomobilin tavanı kokpitteki düğmeye basılarak tam otomatik olarak açılıp kapatılabiliyor. Diğer cabrio otomobillerden farklı olarak aracın bagaj kapağının üstündeki tente bölmesi geriye kayarak kumaş tavanın yerine girmesini sağlıyor. Üstü kapalıyken 352 litrelik bir bagaj hacmine sunan aracın tavan açıldığı zaman bu değeri düşüyor.
TURBO MOTOR
Saab’in çeşitli modellerinde çok uzun zamandır kullandığı 1998 cc hacimli motor 9-3 Convertible’de de görev yapıyor. Çok hoş bir sese sahip olan motor otomobilin 5300 d/d’de 210 beygir güç, 2000-4000 d/d arasında ise 265 Nm maksimum tork üretmesini sağlıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 9.5 saniyede tamamlayan araç yeterli sportifliği sunuyor. Araçta 5 ileri ‘Sentronic’ adı verilen bir şanzıman sistemi bulunuyor. Manuel kullanıma da imkan veren şanzımanın vites değiştirme kolcukları direksiyon simidinin içine tasarlanmış. Küçük düğmelere baş parmaklar ile basılarak vites değişimleri gerçekleştirilebiliyor.
Sürüş İzlenimi
Emre ÖZPEYNİRCİ
Çoçuklu aileler için de uygunÜstü açılan bir otomobile sahip olmak birçoğumuzun hayalidir. Güzel havalarda şöyle üstünü açıp dolaşmayı kim istemez ki? Ancak bu hayalimize böyle bir otomobil için yeterli paramız olduğunda bile kavuşamayabiliyoruz. Sebebi açık. Evli ve çocuklu olup, paranız yalnızca bir otomobil almak için yeterliyse, öncelikli olarak büyük bir otomobil tercih etmek durumundasınız. Üstü açık bir modeli ise ancak ikinci otomobil lüksü olanlar düşünebiliyor.
Spor otomobillerin genelinde arka koltukta oturmak çok zordur. Bu yüzden bu tip otomobiller iki kişilik olarak düşünülür. Tavan açılıp bagaja girdiğinde ise size eşya koyacak alan kalmaz. Bu da benim gibi evli ve çocuklu kişilerin tercih sebebi değildir. O yüzden bizler arka koltuğu daha rahat kullanabileceğimiz aile otomobillerini tercih ederiz. Ancak bu haftaki test konuğumuz Saab 9-3 Convertible, fikrimi değiştirdi. Artık ben de üstü açık bir otomobil istiyorum.
Otomobilleri test ederken eşimin fikirlerine ve çocuğumun araç içinde rahat edip etmediğine de önem veririm. Saab’ın üstsüzü arkada kızımla oturan eşim tarafından çok beğenildi. Çünkü hem geniş diz mesafesi hem de ferah alan sayesinde sıkıntı çekmeden yolculuk yaptık. Bagajı ise kızımın pusetini koymak için yeterliydi. Zaten bizim için önemli olan da bu. Sonuçta performans ve tasarım olarak dikkat çeken bu otomobil çocuklu aileler tarafından da tercih edilebilir.