Oluşturulma Tarihi: Aralık 08, 2004 00:00
Avrupa’nın bağımsız kuruluÅŸu Euro NCAP (New Car Assesment Programme), yeni çarpışma testlerinin sonuçlarını açıkladı. Sekiz yeni model, en yüksek puan olan ‘5 yıldız’ı alabilmek için yarıştı. Bu sonuca göre, Renault Modus, Citroen C4, Seat Altea, Citroen C5, Audi A6, Volkswagen Touareg, BMW 1 Serisi ve yeni Ford Focus, 5 yıldız aldılar.Citroen C4, Seat Altea ve Citroen C5, aynı zamanda çocuk güvenliÄŸinde 4 yıldız, yaya güvenliÄŸinde ise 3 yıldız aldılar. Euro NCAP’ın web sitesinde çarpışma testi sonuçları ayrıntılarıyla açıklandı.Avrupa’nın bağımsız kuruluÅŸu olan Euro NCAP, otomotiv dünyasında bir otorite olarak kabul edilirken, otomobil satışlarında da büyük rol oynuyor. Araçlar 65 kilometre hızla çarpacağı engele fırlatılıyor. Test edilen otomobiller, modellerin en düşük donanımlı versiyonlarından oluÅŸuyor. Ãœretici firmalar testlerden kötü sonuç aldıkları taktirde, otomobillerinin güvenlik standartlarını yükseltip tekrar sınava giriyorlar. Maliyeti azaltmak ve tüketiciye en ucuz fiyatla ulaÅŸmak için düşük tutulan güvenlik standartları kimi zaman testlerde kötü sonuçlar alınmasına da neden olabiliyor. Yolcuları temsil eden plastik mankenlerin üzerlerindeki hasarlar tespit edilip, puanlamalar yapılıyor. Çarpışma testlerinde sadece araç içindeki yolcular düşünülmüyor. Aracın bir yayaya çarpması durumunda, yayaya ne kadar zarar verdiÄŸi de inceleniyor.KÜÇÜK SINIFFiat Panda: Panda’nın gövdesi güçlü ve stabil fakat, önde kullanılan aktif gergili kemerler ve kemer limitörleri, önden çarpmalarda göğüs kafesinde yüksek baskıya neden oluyor. Yandan çarpmada ise manken üzerinde hasara rastlandı. Önden ve yandan çarpmada 3 yıldıza ulaÅŸabilen Panda, çocuk güvenliÄŸinden 2 yıldız alırken, yaya güvenliÄŸinden yalnızca 1 yıldız alabildi.Hyundai Getz: Önden ve yandan çarpmada 4 yıldızlı sonuca ulaÅŸan Getz, sürücü-yolcu ön, yan ve perde hava yastıkları ve aktif gergili emniyet kemerleriyle küçük sınıf için baÅŸarılı sayılabilecek bir sonuca ulaÅŸtı. Akıllı kemer hatırlatma sistemi sürücüyü kemer takmaya teÅŸvik ediyor. Çocuk güvenliÄŸinden de 4 yıldız alarak baÅŸarılı olan Getz, yaya güvenliÄŸinde 1 yıldızla yetindi.Kia Picanto: Testler esnasında kötü performans gösteren Picanto, 3 yıldıza layık görüldü. Yeni bir model için hayal kırıklığı yaratan bu sonuç, aynı segmentte, yakın zamanda büyük yenilikler yapan diÄŸer üreticilerin modellerinin çok gerisinde kalıyor. Buna raÄŸmen, araç küçük yolcularını iyi korumayı baÅŸarırken, yayalar için sunduÄŸu koruma çok kötüydü. Kia, Avrupa’nın bazı bölgelerinde opsiyonel olarak sunulan ve yandan çarpmalarda açılan, yan havayastıkları için fon ayıracağını açıkladı. Mazda 2: Önden ve yandan yapılan çarpmadan 5 üzerinden 4 yıldız alan araca biniÅŸ anından itibaren akıllı kemer uyarı sistemi sürücüyü kemer takması için sürekli olarak uyarıyor. Mazda 2, yandan çarpmalarda yolcularını yan hava yastıklarının standart olmadığı bir otomobil için yeterli olacak bir biçimde koruyor. Yolcuları korkutan ÅŸeylerden biri olan kapı kulpunun kopması da testler esnasında gerçekleÅŸti. Çocuk ve yaya güvenliÄŸi orta düzeyde. Mazda, testler esnasında opsiyonel olan yan ve kafa hava yastıklarını kullandı. Yaya güvenliÄŸinden 2 yıldızda kalırken çocuk güvenliÄŸinden 3 yıldız aldı.Renault Modus: Modus küçük sınıfta 5 yıldızlı güvenlik seviyesine ulaÅŸabilen ilk otomobil olarak test tarihine geçmiÅŸti. Bu baÅŸarısından sonra, sürücü hava yastığındaki geliÅŸmeyi görmek için tekrar önden çarpma testine tabi tutuldu. Aracın gövdesinin çok güçlü olduÄŸu ortaya çıkarken, yetiÅŸkin yolcularına iyi koruma saÄŸladı. Modus önden çarpma testinden sadece iki puan kaybetti. Çocuk güvenliÄŸinde 4 yıldız alarak baÅŸarılı bir performans gösteren Modus, yaya güvenliÄŸinden 1 yıldızla testten ayrıldı.ORTA SINIFBMW 1 Serisi: 1 Serisi çok güçlü ve stabil bir yolcu güvenlik kafesine sahip. Testten 5 yıldıza ulaÅŸtıktan sonra Euro NCAP, aracın hava yastıklarındaki geliÅŸmeleri görmek için, 1 Serisi’ni yeniden önden çarpma testine soktu. Önden yapılan çarpmalarda mankenin göğüs kafesinde yüksek baskılar kaydedilirken, yandan çarpmalardaki güvenliÄŸi daha iyiydi. Çocuk güvenliÄŸinden 3 yıldız alarak ortalama bir sonuca ulaÅŸmasına raÄŸmen, yaya güvenliÄŸinden sınıfta kaldı.Citroen C4: C4, 5 yıldız alarak yolcularına çok güçlü koruma sunduÄŸunu ve sabit direksiyon göbeÄŸinin iÅŸe yaradığını kanıtladı.Standart koruma sistemlerinde çift kademeli açılan ön hava yastıkları, aktif gergili emniyet kemerleri, yan ve perde hava yastıkları bulunuyor. Çocuk güvenliÄŸinde 5 üzerinden 4 yıldız alarak baÅŸarılı olan C4, yaya güvenliÄŸinden de 4 yıldız üzerinden 3 yıldız alarak çok etkileyici bir sonuca ulaÅŸtı. Ford Focus: Focus güçlü ve stabil yolcu kabiniyle kendisini çok geliÅŸtirmiÅŸ. Araç önden çarpma testlerinde maksimum skoru çok az bir puanla kaçırdı. Standart güvenlik ekipmanlarında iki kademeli açılan hava yastıkları, önde aktif gergili emniyet kemerleri, yan ve perde hava yastıkları bulunuyor. Yandan çarpmada etkileyici sonuçlara ulaÅŸan Focus, çocuk güvenliÄŸinde de baÅŸarılı olurken, yaya güvenliÄŸinden 2 yıldızla ortalama bir sonuca ulaÅŸtı. Skoda Octavia: Octavia’nın gövdesi geliÅŸme göstererek güçlü hale gelmiÅŸ. Standart güvenlik sistemleri, tek kademeli açılan hava yastıkları ve önde aktif gergili emniyet kemerlerinden oluÅŸuyor. Octavia, Volkswagen Golf’le aynı platformu paylaşıyor. Golf’ten farklı olarak, kafayı koruyan perde hava yastıkları standart deÄŸil, fakat ekstra ücret karşılığında alınabiliyor. Araç, çocuk güvenliÄŸinden 4, yaya güvenliÄŸinden ise 2 yıldız aldı.ORTA-ÃœST SINIFCitroen C5: C5 güçlü olduÄŸunu gösterdi. Stabil yolcu hücresi, yolcularını korudu. Araç önden, yandan ve direk çarpışma testlerinde hemen hemen maksimum skora ulaÅŸtı. Puanın düşmesine, yandan yapılan çarpmada arka kapılardan birinin açılması neden oldu. Çocuk güvenliÄŸinden 3 yıldız alan araç, yaya güvenliÄŸinde baÅŸarılı olamadı.ÃœST SINIFAudi A6: A6, güçlü gövdesi ve stabil yolcu kabiniyle, yetiÅŸkin ve küçük yolcularını çok iyi korudu. Yandan yapılan çarpmada mankende en ufak hasara rastlanmadı. Yandan ve önden yapılan çarpmada 5 yıldız alan araç, yaya güvenliÄŸinden 1 yıldız alabildi. A6, çocuk güvenliÄŸinden 4 yıldız aldı.BMW 5 Serisi: 5 Serisi güçlü ve stabil yolcu kabinine sahip. Euro-NCAP’in BMW’ye, ilk çarpışma testinden sonra verdiÄŸi geliÅŸtirme hakkı sonunda direksiyon mili, kapı kolları ve kol dayanakları, hava yastıkları ve güvenlik yazılımı geliÅŸtirildi. GeliÅŸtirmeler sonucunda 5 Serisi 4 yıldız alabildi. Önden çarpmada mankenin göğüs bölümünde ağır hasar tespit edildi, ancak yandan çarpmalarda güvenlik daha iyiydi. Araç yaya güvenliÄŸi konusunda baÅŸarılı olamadı. 4X4Volkswagen Touareg: Touareg, Euro NCAP’in verdiÄŸi geliÅŸtirme hakkının yerine getirilmesiyle birlikte 5 yıldıza ulaÅŸtı. Volkswagen’in perde hava yastığını geliÅŸtirmesiyle birlikte, önceden aldığı düşük puanı da yükseltmiÅŸ oldu. Touareg’in gövdesi çok güçlü ve iyi koruma sunuyor. Çift kademeli açılan ön hava yastıkları, aktif gergili ön emniyet kemerleri, yan ve perde hava yastıkları standart güvenlik donanımını oluÅŸturuyor. Çocuk güvenliÄŸi iyi olan araç yayalara karşı pek güvenli deÄŸil.MPVSeat Altea: Sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları, aktif gergili ön emniyet kemerleri, yük limitli arka emniyet kemerleri ve emniyet kemeri ikazı standart güvenlik ekipmanlarını oluÅŸturuyor. Önden yapılan çarpma testinde 16 üzerinden 14 alan Seat Altea, yandan çarpma testinden 16’da 16 alarak 5 yıldıza ulaÅŸtı. Kafa, kalça ve bacak bölgelerinin ön planda olduÄŸu yaya güvenliÄŸi testinde, 3 yıldıza ulaÅŸan Altea, yaya güvenliÄŸi konusunda en iyiler arasında yer aldı. Â
button