En çok hatırlanan marka Arçelik

Güncelleme Tarihi:

En çok hatırlanan marka Arçelik
Oluşturulma Tarihi: Mart 18, 2006 14:57

ACNielsen'in Marka Araştırması'na göre, Arçelik, en çok hatırlanan, akla ilk gelen, en yakın hissedilen markalar kategorisinde ilk sırada yer aldı.

ACNielsen'in 1994 yılından bu yana gerçekleştirdiği “Markalar” araştırmasının 12.'sinin sonuçları açıklandı. Araştırmaya 2005 yılında eklenen 5 yeni kategori ile sorgulanan kategori sayısı 108'e ulaştı.
Tüketicilere hiçbir kategori hatırlatması yapılmaksızın akıllarına ilk gelen markanın hangisi olduğu sorulduğunda, her 4 kişiden biri Arçelik markasını belirtirken, Arçelik ilk hatırlanan marka sorgulamasında 12 yıldır birinciliğini korudu.
Ülker de 2003 yılında yerleştiği ikinci sıradaki yerini korurken, Adidas ise ilk hatırlanan marka sıralamasında 3. sırada yerini aldı.
İlk hatırlanan marka sorusunda olduğu gibi yine hiçbir ürün, marka ya da kategori hatırlatması olmadan tüketicilere “ilk hatırladığınız firma hangisidir?” sorusu yönetildiğinde, Arçelik'in burada da lider olduğu ve liderliğini 2000 yılından bu yana koruduğu görüldü.
Sabancı en fazla hatırlanan ikinci firma olurken, 2002'de oldukça gerisinde yer aldığı Koç'a göre 2004'de elde ettiği ikinciliği sürdürdü. Koç ise üçüncü sırada yer alan firma oldu.
Tüketicilere “kendinize en yakın hissettiğiniz marka hangisidir?” sorusu yöneltildiğinde de Arçelik ilk sırada yer alırken, kendilerini hiçbir markaya yakın hissetmediğini belirtenlerin oranı 2004'de yüzde 35'ler düzeyinde iken 2005'de yüzde 12'ye geriledi.
Ülker, Arçelik'in ardından en yakın hissedilen ikinci marka olurken, Adidas, Nike, Bosch ilk sıralarda yer aldı.

-2005'DE PARLAYANLAR-

2005 yılında parlayan markalar sıralamasında sabun kategorisinde Hacı Şakir, en fazla parlayan marka oldu.
Ardından çay kategorisinde Çaykur ve mayonez kategorisinde Tat en yüksek değişim gösteren ve parlayan markalar olarak öne çıkarken, Dalin, Nokia, Shell, Tylol Hot geçen yıl parlayan markalar arasında yerini aldı.
Kategorilere göre lider markaların belirtilme oranlarına bakıldığında, cep telefonu kategorisinde belirtilme oranını her yıl giderek artan Nokia yüzde 75.2 ile öne çıktı.
Ardından hazır kahve kategorisinde Nescafe yüzde 65.4 ile ikinci, Coca-Cola ise yüzde 64 ile üçüncü sırada yer aldı.
Kategorilerinde lider markalar olmalarına karşın belirtilme düzeyleri en düşük olan kategori ve markalara bakıldığında ise anti romatizmal ilaç kategorisinde Voltaren markası en düşük belirtilme düzeyine sahip lider marka olurken, ardından kedi-köpek maması kategorisinde Whiskas, hazır giyimde Sarar en düşük belirtilme düzeyine sahip lider markalar olarak sıralandı.

-MARKALAŞMIŞ SANATÇI-

Araştırma sonuçlarına göre geçen yıl Hülya Avşar marka olduğuna en fazla inanılan sanatçı olarak önceki yılki yerini korurken, ikinci sırada İbrahim Tatlıses, üçüncü sırada ise Tarkan yer aldı.
Bununla birlikte her üç kişiden biri ise Türkiye'de marka olmuş bir sanatçı olmadığını belirtti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!