Güncelleme Tarihi:
Hizmet standartlarını karşılamayan Emniyet Müdürlüğü’nün bir kampus alanında toplanması için 2010 yılında Döşeme Mahallesi’nde Adana Valiliği’nin yanındaki alanda yeni binanın temeli atıldı. 37 bin 542 metrekarelik alanda yapılan yeni bina 14 kata ulaştığında, uçakların uçuş güvenliğini tehlikeye soktuğu gerekçesi ile 2011 yılında mühürlendi. Yargıya taşınan konu, yaklaşık 4 yıllık belirsizlikten sonra çözüme kavuştu. Yürütmeyi durdurma kararının kaldırılması için açılan davalar sonuçlandı. Binanın 6 katının yıkımına karar verildi.
YAPAN FİRMA YIKACAK
İl Özel İdaresi tarafından açılan yıkım ihalesini, inşaatın yapımında yüklenici firma olan Halil Avcı Şirketler Gurubu 3 milyon 135 bin lira teklifle aldı. İhalenin sonuçlanmasının hemen ardından harekete geçen Halil Avcı İnşaat, fazla katların yıkılması için çalışmalara başladı. Yıkımın ardından eksik kalan bölümleri tamamlayacak olan firma, Adana Emniyet Müdürlüğü binasını, gecikmeli olarak 2016 yılının haziran ayında teslim edecek.
DHMİ İSTEDİ, BAKANLIK ONAYLADI
Devlet Hava Meydanları Adana İşletme Müdürlüğü 2011 yılında, Ulaştırma Bakanlığı’na yazı yazarak, aralarında yeni yapılmakta olan Adana Emniyet Müdürlüğü hizmet binasının da bulunduğu çok sayıda binanın, Şakirpaşa Havalimanı’ndaki uçakların iniş ve kalkış güzergahında olduğunu bildirerek çözüm bulunmasını istemişti. İsteği olumlu karşılayan bakanlık, Adana Emniyet Müdürlüğü binasının deniz seviyesine göre yüksekliğinin 80 metre olduğunu, ancak binaya ait parselin havalimanının pist başına yaklaşık 1793 metre mesafede bulunduğu tespit ederek, azami yüksekliğin 54 metreye düşürülmesini istedi. Yapılan çalışmalar sonrasında uçuş güvenliğini tehlikeye soktuğu gerekçesiyle Adana Emniyet Müdürlüğü’ne ait inşaat halindeki 14 katlı binanın 6 katının yıkılmasını istemişti.
Emniyet Müdürlüğü binasının yapımını ve fazla katların yıkımını üstlenen Adana Ticaret Odası Meclis Üyesi (ATO) ve Halil Avcı Şirketleri Yönetim Kurulu Başkanı olan Halil Avcı, tartışmaların sürdüğü dönemde, binaların tıraşlanmasının ekonomik maliyetinin çok yüksek olacağını belirterek, ’pist uzatılsın’ teklifinde bulunmuştu. Avcı, Adana’da resmi kayıtlarda 163, gayri resmi ise 600 binanın Emniyet Müdürlüğü Hizmet Binası ile benzer durumda olduğunu söyleyerek, "Kesin rakamlar yok ancak, bu tür problemli sınıfa sokulabilecek bina sayısının 600 civarında olduğu söylenmektedir. Buna rağmen bazı meslektaşlarımız, gerek bireysel olarak, gerekse meslek örgütleri yönetimleri adına yaptıkları değerlendirmelerinde, -Emniyet Müdürlüğü binası yıkılırsa Adana’daki mania sorunu çözülür- yanlışına düşmektedirler. Zannediyorlar ki, Emniyet Müdürlüğü binası yıkılırsa Adana’nın mania problemi ortadan kalkacak. Tam tersine Adana Emniyet Müdürlüğü binası kurtarılır ise Adana bu sorundan kurtulacaktır. Kaldı ki Emniyet Müdürlüğü binasının yıkılmasının önemli bir milli servetin israfı olacağı da unutulmamalıdır. Mania, Adana için problemdir. Ancak bunun müsebbibi günah keçisi ilan edilen Emniyet Müdürlüğü binası değildir" açıklamasını yapmıştı.
PİSTİN UZATILMASI İÇİN İMAR PLANI YAPILDI
Dönemin Büyükşehir belediye başkanı ile yapılan görüşmeler sonrasında Emniyet Müdürlüğü binasının tıraşlanmasının milli servetin kaybına neden olacağına, pistin ovaya doğru uzatılacak biçimde imar düzenlemesi yaparak 25 binlik plana işlettiği, Belediye Meclisi’nden geçen planın Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından da onaylandığı kaydedilmişti. Ancak pistin uzatılması gerçekleşmedi.