OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 03, 2005 00:00
Temsa, Petrol Ofisi ve Hürriyet Otoyaşam Gazetesi, otobüs yolcularının emniyet kemeri takması için bilinçlendirme kampanyası başlattı. Gazi Üniversitesi
Trafik Planlaması ve Uygulaması Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Süleyman Pampal, ‘Kazalarda yılda 10 bin kişi ölüyor. Emniyet kemeri yılda 5 bin kişinin hayatını kurtarır’ dedi.TÜRKİYE’nin önde gelen otobüs üreticilerinden Temsa, akaryakıt sektörünün lider kuruluşlarından Petrol Ofisi ve Hürriyet Otoyaşam Gazetesi işbirliğiyle ‘Emniyet Kemeri Hayat Standardıdır’ konulu bir sosyal sorumluluk projesi hayata geçiyor. Proje sayesinde karayollarında bulunan toplu taşıma araçlarında emniyet kemeri kullanımı konusunda bilinç oluşturulması ve konuyla ilgili yasal düzenlemelere gidilmesi için kamuoyunun bilgilendirilmesi amaçlanıyor. Projenin tanıtımı Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Temsa Genel Müdürü Mehmet Buldurgan, Petrol Ofisi Gerel Müdürü Jan Nahum ve Hürriyet Gazetesi
Haber Koordinatörü Enis BerberoÄŸlu’nun da hazır bulunduÄŸu bir basın toplantısıyla gerçekleÅŸtirildi.BÄ°R Ä°LÇE NÃœFUSU KAYIP: Yıldırım, can güvenliÄŸine gereken önemi vermenin her vatandaşın öncelikleri arasında yer alması gerektiÄŸini söyledi. Türkiye’de 1985’ten beri emniyet kemerinin zorunlu olduÄŸuna dikkat çeken Yıldırım, ‘Ancak uygulamada ne kadar baÅŸarılıyız? Türkiye’de emniyet kemeri kullanım oranı yüzde 21’lerdedir. Yani 20 yılda yüzde 20 mesafe kaydetmiÅŸiz. Eksiklik, sorun nerede? Sorun eÄŸitim. Karayolu bağımlısıyız. Yollarımızın fiziksel durumu çok iyi deÄŸil. Umursamazlık ve vurdumduymazlığın devam etmesi halinde ise her yıl bir ilçe nüfusuna eÅŸit insan yollarda hayatını kaybedecektir’ diye konuÅŸtu. Trafik kazalarının hayatın rutinlerinden bir tanesi haline geldiÄŸini vurgulayan Yıldırım, ‘Halbuki Avrupa ülkelerinde trafik kazalarında sıfır risk projesi üzerinde çalışılıyor. Bunu baÅŸaran ülke var. Ä°sveç sıfır ölümcül kazayı baÅŸardı. 8.5 milyon insanın tamamı gönüllü trafik polisliÄŸi yapıyor’ dedi. SAATTE 50 KAZA OLUYOR: Gazi Ãœniversitesi Rektör Yardımcısı ve Trafik Planlaması ve Uygulaması Anabilim Dalı BaÅŸkanı Prof. Dr. Süleyman Pampal ise Türkiye’de her 1000 kiÅŸiden yalnızca 70’inin otomobil sahibi olduÄŸunu, karayollarında seyahat eden büyük bir kitlenin otobüsleri kullanmak zorunda olduklarını söyledi. Türkiye’de trafik kazalarında yılda 10 bin kiÅŸinin hayatını kaybettiÄŸini belirten Pampal, ‘Kabaca saatte 50 kaza oluyor. Bir kiÅŸi ölüyor. 12 kiÅŸi yaralanıyor. Yılda 10-15 milyar dolar maddi kayıp oluyor’ dedi. Pampal, emniyet kemerinin önemine deÄŸinirken, ‘Yılda trafik kazalarında ölenlerin yarısını yani 5 bin kiÅŸiyi kurtarabiliriz’ dedi.ÃœRETÄ°ME ÖNCE GEÇTÄ°K: Temsa Genel Müdürü Mehmet Buldurgan ise, yolcular için emniyet kemeri takılı araç üretimine bir yıl önce baÅŸladıklarını belirterek, bütün otobüslerde kemerin kullanılmasını istediklerini kaydetti. POGenel Müdürü Jan Nahum kampanyayı sosyal sorumluluk projelerinin ek halkası olarak gördüklerini, proje ile kara yolculuÄŸunda ölüm ve yaralanmaları yok etmeyi istedikleri belirtti.1 yılda 200 bin kiÅŸiye ulaşılacakÄ°LK fazı yaklaşık bir yıllık uygulama dönemini içerecek olan proje kapsamında Türkiye’nin sayıları 300’ü aÅŸan otobüs ve turizm firmaları yetkilileri ile bir araya gelinerek otobüs ve midibüslerde emniyet kemeri kullanımı konusunda bilinçlendirme toplantıları yapılacak ve destek istenecek. Proje kapsamında ayrıca, yaklaşık 3.500 otobüs ÅŸoförüne eÄŸitim toplantıları düzenlenmesi ve 200 bin yolcuya da ulaşılması amaçlanıyor.Artık yasa var, aklı esen taşımacılık yapamayacakULAÅžTIRMA Bakanı Binali Yıldırım, Türkiye’de cumhuriyetin kuruluÅŸundan bu yana bir taşıma kanununun olmadığını, ÅŸimdi ilk defa kara taşımacılığında mevzuat düzenlemesine gidildiÄŸini söyledi. Yıldırım, ‘Yani, sektöre her aklı esen girmeyecek. Türkiye’de yurtiçi taşımacılıkta araçların standardı çok düşük. YaÅŸ ortalaması çok yüksek. Arz talebin iki katı, taşımacılıkta tam bir anarÅŸi var’ dedi. Türkiye’de 800 bin aracın en az 350 bininin boÅŸ ve taşımacıların da kuyrukta olduÄŸunu anlatan Yıldırım, şöyle konuÅŸtu: ‘50 yılda bu kadar düzensiz, geliÅŸigüzel oluÅŸan sektörü kurumsallaÅŸtırmak kayıt altına almak kolay bir iÅŸ deÄŸil. Ancak, sektör yeni taşımacılık yasasını benimsedi.’Â
button