Güncelleme Tarihi:
30 Ağustos Zafer Bayramı’nda İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu tarafından açılacak olan hat tek yönde saatte 25 bin, günde 114 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip. İBB Genel Sekreter Yardımcısı Doç. Dr. Pelin Alpkökin, Eminönü-Cibali arasındaki yeni hattın son test sürüşünü gazetecilerle birlikte yaptı.
Projenin tamamının 185 milyon Euro’ya mal edildiğini söyleyen Alpkökin şu bilgileri verdi:
“Bu hattı asla bir cadde tramvay gibi görmeyin. Kara ve deniz kısmında 25 ila 65 metre arasında değişen toplam 2500 adet kazıkla, adeta bir viyadük sistemi üzerine oturulmuş, yaya dostu bir hat. Turistik bölge olması nedeniyle de Miras İstanbul’la birlikte çalışma yapıp, ilk etabı 1 Ocak 2021 tarihinde açtık. 1 kilometrelik hatta çökmeler olmasın diye 500 kazık çıkıldı. En derin kazıklar Eminönü bölgesinde. Yapılan sondajlarda gördük ki, kazık da yapsanız, sistem kendi halinde Haliç’e doğru kayıyor. O nedenle kazıkları sağlam kayaya kadar soketledik. Cibali-Eminönü arasını tamamen yeniden tasarladık. Vatandaşları bölgenin ruhuna uygun olarak, hem tramvay hattı hem de yaya olarak Haliç’le buluşturduk.”
Tramvayın gelmesiyle yeniden tasarlanan Eminönü Meydanı’ndaki İETT otobüs durakları Küçükpazar’a taşındı. İSPARK otoparkı da kaldırılıp meydan yeşil alan olarak yeniden tasarlandı.
BANLİYÖ TRENİYLE NOSTALJİK YOLCULUK
- İstanbul’un ilk tren hattı olan Sirkeci-Halkalı arasındaki banliyö trenleri 10 yıl önce Marmaray Projesi’yle birlikte devre dışı bırakılmıştı. Ulaştırma Bakanlığı banliyö hattının Sirkeci-Kazlıçeşme arasındaki tüm tarihi istasyonlarını yeniledi. Nostalji treni olarak çalışacak hattın ilk test sürüşünü geçtiğimiz günlerde Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu yaptı. Kazlıceşme-Sirkeci arasındaki banliyö treni ile sadece birkaç yüz metre ileriden başlayan ve Haliç kıyısı boyunca devam eden Eminönü-Alibeyköy Tramvayı’nın bölgedeki turist hareketliliğini de arttıracağı düşünülüyor. Banliyö treni ile devamında Eminönü-Alibeyköy Tramvayı’nı kullananlar, Tarihi Yarımada’nın kıyalarında yolculuk yapacak.