Ek niyet mektubunun tam metni

Güncelleme Tarihi:

Ek niyet mektubunun tam metni
Oluşturulma Tarihi: Kasım 29, 2001 00:00

Hazine, 10. gözden geçirme çerçevesinde IMF'e sunduÄŸu ek niyet mektubunda, performans kriterlerini yerine getirdiÄŸini belirterek, uluslararası camiadan ilave finansal destek talep etti.Hazine MüsteÅŸarlığı`nın internet sayfasında yayımlanan Devlet Bakanı Kemal DerviÅŸ ile Merkez Bankası BaÅŸkanı Süreyya Serdengeçti`nin imzalarını taşıyan ek niyet mektubunda, 11 Eylül`de meydana gelen trajik olayların ekonomideki olumlu ivmeyi bozduÄŸuna ve ekonominin genel görünümüne iliÅŸkin beklentileri kötüleÅŸtirdiÄŸine dikkat çekilerek, buna raÄŸmen, ekonomik programın sıkı uygulamasının devam ettirildiÄŸi belirtildi.  Mektupta, "10. Gözden Geçirme`nin tamamlanmasına iliÅŸkin tüm performans kriterleri yerine getirilmiÅŸtir" denilerek, gerçekleÅŸtirilen reformlara yer verildi.  11 Eylül olaylarından sonra kötüleÅŸen genel görünüm karşısında, 2002-2004 dönemini kapsayan güçlendirilmiÅŸ bir program hazırlandığı bildirilen mektupta, şöyle denildi:  ``Bu kapsamda uluslararası camiadan ilave finansal destek talep etmekteyiz. Orta vadeli bu program ÅŸimdiye dek makroekonomik ve finansal istikrar alanlarında elde edilen kazanımların üzerine inÅŸaa edilecektir. Program kapsamında, bankacılık reformunun tamamlanması, özelleÅŸtirmenin ve genelde özel sektör geliÅŸiminin tekrar canlandırılması ile kamu sektöründe yönetiÅŸim ve etkinliÄŸin artırılmasına iliÅŸkin kararlı adımlar atılacaktır. Programın bu yıl sonundan önce tamamlanıp, IMF`ye sunulması beklenmektedir.`` 11 Eylül olaylarının Türkiye`ye olan etkisini azaltmaya yönelik tedbirlerin de halihazırda alınmak olduÄŸu bildirilen mektupta,  özellikle, 2002 yılının iddialı mali hedeflerine ulaşılmasına ve içinde bulunulan durum nedeniyle geçici güçlüklerle karşı karşıya kalan, mali yapısı saÄŸlam reel sektör kuruluÅŸlarının desteklenmesine izin verecek acil tedbirlerin yürürlüğe konmakta olduÄŸu belirtildi.  Mektupta, bu ve diÄŸer politika tedbirlerinin, ekonomik programa olan desteÄŸi artırmak amacıyla, halka ve ülke içindeki ve dışındaki yatırımcılara anlatılmaya devam edileceÄŸi kaydedildi.  ``Bu kapsamda, Standby düzenlemesi çerçevesinde, 10. Gözden Geçirmenin tamamlanması talep edilmektedir`` denilen mektupta,  ayrıca, programın para politikasına iliÅŸkin performans kriterlerinde ve 2001 yıl sonu gösterge niteliÄŸindeki hedeflerinde deÄŸiÅŸiklik talep edildiÄŸi belirtildi. Ek Niyet Mektubu`nda, ``Özellikle, para politikasına bir çıpa saÄŸlamak amacıyla, 2001 yılı sonu gösterge niteliÄŸindeki para tabanı üst limitinin performans kriterine dönüştürülmesi önerilmektedir`` denildi.  2001 Aralık sonu konsolide bütçe faiz dışı harcamalarına iliÅŸkin performans kriterinin de deÄŸiÅŸtirilmesi talep edilen mektupta, şöyle denildi:  ``Bu mektupta tarif edilen politika ve tedbirlerin programın amaçlarının gerçekleÅŸtirilmesi için yeterli olacağına inanılmaktadır. Ancak gerekli olduÄŸu takdirde, programın yolunda ilerlemesini saÄŸlamak amacıyla Fon`la yakın bir ÅŸekilde istiÅŸare edilerek ilave tedbirler alınmasına hazır bulunulmaktadır.`` Mektupda ayrıca, Mayıs ayında uygulamaya koyulan güçlendirilmiÅŸ ekonomik program kapsamında istikrar ve reform yolunda önemli ilerlemeler kaydedildiÄŸi belirtildi.  Kapsamlı reformların doÄŸası gereÄŸi, ülke içinde zaman zaman normal olarak ortaya çıkan anlaÅŸmazlıklara raÄŸmen, reformların olumlu etkisinin yaz sonuna doÄŸru görülmeye baÅŸlandığı anlatılan mektupta,  istikrar ve reform sürecinin zorlu ve kapsamlı bir süreç olduÄŸu kaydedildi.  11 Eylül olaylarından hemen sonra finansal piyasaların sert tepki verdiÄŸi hatırlatılan mektupta, şöyle devam edildi:  ``Olaylardan bu yana uluslararası çevrelerden saÄŸlanacak ilave finansal destek beklentilerinin etkisiyle finansal göstergelerde düzelme görülmesine raÄŸmen, ekonomi üzerindeki genel olumsuz etkiler ancak yeni yeni kendini göstermeye baÅŸlamıştır. Turizm gelirleri düşmektedir ve yılın ilk sekiz ayında baÅŸarılı bir performans izleyen ihracat da etkilenecektir. Bu iki geliÅŸme ekonomik aktivitedeki toparlanmanın baÅŸlangıcını geciktirecek ve dış cari dengeyi zayıflatacaktır. Türkiye`nin uluslararası sermaye piyasalarından kaynak kullanımının daha kısıtlı hale gelmesi ve yatırımcıların Türk tahvillerine olan talebinin zayıflaması ile, sermaye giriÅŸi de azalmaktadır.  Buna raÄŸmen, ekonomik programımızın sıkı uygulaması devam ettirilmiÅŸtir. Stand-by düzenlemesi kapsamındaki 9. Gözden Geçirme`nin tamamlanmasından sonra banka yeniden yapılandırılması, kamu maliyesinin iyileÅŸtirilmesi ve para politikası gibi ana alanlarda daha fazla ilerlemeler kaydedilmiÅŸtir. 10. Gözden Geçirme`nin tamamlanmasına iliÅŸkin tüm performans kriterleri yerine getirilmiÅŸtir.`` 11 Eylül olaylarından sonra kötüleÅŸen genel görünüm karşısında, 2002-2004 dönemini kapsayan güçlendirilmiÅŸ bir program hazırlandığı belirtilen mektupta, bu program kapsamında, bankacılık reformunun tamamlanması, özelleÅŸtirmenin ve genelde özel sektör geliÅŸiminin tekrar canlandırılması ile kamu sektöründe yönetiÅŸim ve etkinliÄŸin artırılmasına iliÅŸkin kararlı adımlar atılacağı bildirildi. Mektupta, programın bu yıl sonundan önce tamamlanıp, IMF`ye sunulmasının beklendiÄŸi de bildirildi.  Mektupta, bu kapsamda, Standby Düzenlemesi çerçevesinde, 10. Gözden Geçirmenin tamamlanması talep edildi.       MAKROEKONOMÄ°K ÇERÇEVE      KötüleÅŸen dış koÅŸulların ekonomik toparlanmayı geciktirdiÄŸi, enflasyonla mücadele çabalarını güçleÅŸtirdiÄŸi ve dış cari hesabı zayıflattığı kaydedilen mektupta, yılın ikinci üç aylık döneminde beklenenden hızlı bir küçülme görülmesinin, daha evvel yüzde eksi 5.5 olarak tahmin edilen 2001 yılı reel GSMH büyümesinin aÅŸağıya doÄŸru revize edilmesi ihtiyacını ortaya koyduÄŸu bildirildi.  11 Eylül ÅŸokunun ekonomik toparlanmayı daha da geciktirmiÅŸ olup, halihazırda 2001 yılı reel GSMH büyümesi yüzde eksi 8.5 olarak tahmin edildiÄŸi, 2002 yılında bir toparlanma beklenmeye devam edilmekle beraber, reel büyüme tahmini bir puan düşürülerek yüzde 4`e çekildiÄŸi belirtildi.  Enflasyona iliÅŸkin olarak ise TL`nin daha da deÄŸer kaybetmesinin, yıl sonu TÃœFE enflasyonu tahmininin yüzde 58`den yüzde 65`e çıkarılması gerektiÄŸine iÅŸaret ettiÄŸi, bu oranın bile enflasyonda bir yavaÅŸlama olduÄŸunu gösterdiÄŸi anlatılan mektupta, gelecek yıl için ise enflasyon hedefinin yüzde 35 olarak belirlendiÄŸi bildirildi.  Mektupta, ekonomik yavaÅŸlama ve TL`nin deÄŸer kaybı, 2001 yılında dış cari hesapta önemli bir iyileÅŸme yarattığı da ifade edildi.  Mektupta, ``Mevcut koÅŸullar altında projeksiyonların ciddi belirsizlikler içerdiÄŸi çok iyi bilinmekte olup, makroekonomik çerçevede meydana gelebilecek deÄŸiÅŸiklikler gerektirdiÄŸi takdirde, politikaların bu deÄŸiÅŸikliklere göre ayarlanması için hazır bulunulmaktadır`` denildi.       ALINACAK TEDBÄ°RLER     DurgunluÄŸun derinliÄŸi dikkate alındığında, bir yandan güçlü mali durum muhafaza edilirken, diÄŸer yandan da ekonominin arz yönüne ayrı bir önem verilmesi gerektiÄŸine dikkat çekilen mektupta, AÄŸustos ayı içinde, bu alanda olası tedbirleri araÅŸtırarak teklifte bulunmak üzere özel sektör ağırlıklı üst düzey bir komite oluÅŸturulduÄŸu hatırlatıldı. Mektupta şöyle denildi: "Ekonomik toparlanmayı desteklemek üzere alınacak tedbirler, serbest rekabetle uyumlu, ÅŸeffaf ve bütçe hedefleri ile tutarlı olacaktır. Bugüne kadar iki yaklaşım benimsenmiÅŸtir. Ä°lk olarak, saÄŸlam mali yapıya sahip firmaların faaliyetleri için gerekli krediyi alabilmelerine yardımcı olmayı teminen, kamuya ait fonların bu amaca yönelik olarak kullanılmasından kaçınılarak, özel sektör önderliÄŸinde özel teÅŸebbüslerin borçlarının yeniden yapılandırılması kolaylaÅŸtırılacaktır.  Ä°kinci olarak, etkileri dar bir alanla sınırlı olan ve geçici bir süre uygulanacak iki vergi indirimi (Ek Motorlu Taşıt Alım Vergisi indirimi ile dayanıklı tüketim malları üzerindeki KDV indirimi) yürürlüğe konulmuÅŸtur. Sadece 2001 yılı sonuna kadar geçerli olacak buvergi indirimleri, dayanıklı tüketim maddeleri sektöründe biriken stokların eritilmesini amaçlamaktadır. KDV oranları, Haziran ayında zaten mal ve hizmetlerin büyüısmı için artırılmış olup, maliye politikası hedeflerimiz, 2001 veya 2002 yılında daha fazla bir geçici veya diÄŸer türlü indirimlere imkan vermemektedir."     BORÇ YÖNETÄ°Mİ     Güçlü bütçe uygulamasının yanısıra, Hazine kağıtlarına olan talebiartırmak için Temmuz ayı sonunda alınan tedbirlerin, önümüzdeki aylarda iç borcun rahatlıkla çevrilebilmesi imkanını saÄŸladığı belirtilen mektupta, ``Kamu borcunun herhangi bir aksaklığa yer vermeden çevrilmesini saÄŸlamak için, borçlanma stratejisi ile kamu bankalarının yeniden yapılandırılması çok yakın bir ÅŸekilde koordine edilmeye devam edilecektir`` denildi.  Uygulanan politikanın, mevduat tabanının da istikrarlı kalmasıyla kamu bankaları ve TMSF bankalarının kısa vadeli yükümlülüklerinde 2001`in ikinci yarısında keskin bir düşüş yaÅŸanmasını saÄŸladığı bildirilen Ek Niyet Mektubunda, şöyle denildi:  ``Önümüzdeki dönemde, kamu bankalarında mevduat çekiÅŸlerini karşılamak için gerekli olan tutarın üstündeki likiditenin Hazine`nin özel sektörden borçlanma ihtiyacını düşürmekte kullanılması saÄŸlanacaktır. Kamu bankalarının güçlü finansman pozisyonlarının ve mevduatlarında süregelen artışın, bu bankaların kamu borcunun çevrilmesi sürecine katkıda bulunmasına önemli ölçüde imkan vermesi beklenmektedir.  2002 yılında kamu borcunun çevrilebilmesini daha da kolaylaÅŸtıracak ek adımlar atılacaktır. Kamu bankalarının borcun çevrilmesine katılma potansiyeli, bütçeye gelecek ek dış destekle beraber, 2002 yılında özel sektörden yapılması gerekecek borçlanmayı ulaşılabilir düzeyde tutacaktır. Bu, borç çevrilmesini kolaylaÅŸtıracakve reel faiz oranlarında düşüşe yardımcı olacaktır. Borç çevriminin herhangi bir aksaklığa uÄŸramadan yapılabilmesini daha da kolaylaÅŸtırmayı teminen, aÅŸağıdaki adımlar atılacaktır: -İç borçlanma gereÄŸinin azaltılması için her türlü çaba gösterilecektir. Bu amaçla yatırımcı talebi izin verdiÄŸi ölçüde Eurobond ihraç edilecektir. ÖzelleÅŸtirme hususunda da ısrarlı bir politika takip edilecektir. -İç borcun vadesini uzatmaya yönelik olarak, piyasa talebini karşılayacak geniÅŸ yelpazede borçlanma enstrümanları kullanılacaktır. Bu baÄŸlamda, döviz cinsi veya dövize endeksli kağıtlarla borçlanmaya, kamunun kur riskini sınırlama gereÄŸi de gözönünde bulundurularak, devam edilecektir. Aynı zamanda, deÄŸiÅŸken faizli kağıtlarla borçlanma hususu da düşünülmektedir. Bu amaçla, deÄŸiÅŸken faizli kağıtlar piyasasının likiditesini artırıcı adımlar atılacaktır. Bu kapsamda, söz konusu kağıtların fiyat ve getiri hesaplamalarında standart metodların kullanılması teÅŸvik edilecek ve faiz risklerinin, bankacılık düzenlemeleri, teminat için deÄŸerlemesi ve diÄŸer resmi amaçlar için doÄŸru ÅŸekilde ölçülmesi temin edilecektir. -Düzenli ihale programlarına ek olarak, kamu kağıtlarına olan talep tabanını bankaların dışına da taşımak ve daha istikrarlı hale getirmek için, kamu kağıtlarının doÄŸrudan halka arzına devam edilecektir. En geniÅŸ yatırımcı tabanının tespit edilmesi ve buradaki talebin karşılanmasının temin edilmesi amacıyla yurtiçindeki yatırımcılarla olan diyalog artırılacaktır.   -Hazine`nin borçlanma stratejisi, bankacılık sisteminden gelen bilgi akışı geliÅŸtirilerek daha da güçlendirilmiÅŸtir. Bu amaca yönelikolarak, her hafta biraraya gelen özel bir komite kurulmuÅŸtur. Komite, Hazine, Merkez Bankası, BDDK, TMSF, SPK ve kamu bankaları temsilcilerinden oluÅŸmaktadır. Komiteye üye kuruluÅŸların yöneticilerine haftalık bir rapor dağıtılmasını da içerecek ÅŸekilde geliÅŸtirilen bilgi akışı, Hazine`ye borçlanma startejisinin oluÅŸturulmasında yardımcı olacaktır.`` Maliye politikasının 2001 yılında beklenen seyri izlemeye devam ettiÄŸi ifade edilerek, 2001 yılının tümü için, GSMH`nın yüzde 5.5`i olarak belirlenen yıl sonu kamu sektörü faiz dışı fazla hedefineulaşılmasının beklendiÄŸi, ancak konsolide bütçe faiz dışı harcamalarının muhtelemen hedefini aÅŸacağı kaydedildi.  2002 yılı kamu sektörü faiz dışı fazlasına iliÅŸkin program hedefi GSMH`nın yüzde 6.5`i olarak muhafaza edileceÄŸi belirtilen mektupta, ``Kamu sektörü gelirlerinde keskin bir sıçrama öngörülmemesi ve bazı yeni programları destekleme ihtiyacı sebebiyle, tedbirlerin belirlenmesi büyük bir çaba gerektirmektedir`` denildi.        VERGÄ° ARTIÅžLARI     2002 yılı konsolide bütçe faiz dışı fazlasının GSMH`nın yüzde 5.6`sına gelecek ÅŸekilde artırılmasının planlandığı kaydedilen mektupta, şöyle devam edildi:  ``Bu hedefe ulaÅŸabilmek amacıyla, GSMH`nın yüzde 25`i kadar faiz dışı gelir tahsil edilmesi ve GSMH`nın yüzde 19.4`ü kadar faiz ödemeleri dışında harcama yapılması hedeflenmektedir. Gelirler açısından, vergi oranlarında yüksek artışlar yapmaktan kaçınılacaktır.Ancak, akaryakıt tüketim vergisi ve motorlu taşıtlar vergisindeki reelartışlar da dahil olmak üzere, bazı vergi artışlarının yapılması gerekmektedir.  Harcamalara iliÅŸkin olarak ise personel maliyetleri sıkı bir ÅŸekilde kısıtlanacak, memur ve kamu işçisi alımı asgari seviyede tutulacaktır. Ãœcret dışı harcamalara kısıtlama getirilmesinde, yatırımprogramının rasyonel hale getirilmesi ve tarımsal destekleme sisteminin yeniden düzenmesini de kapsayan önemli adımlar atılacaktır.``  Mektupta, 2002 yılında kamu sektörünün geri kalan kısmında, GSMH`nın yüzde 0.9`una denk bir faiz dışı fazlaya ulaÅŸmanın hedeflendiÄŸi belirtilerek, ``Harcamalara iliÅŸkin olarak, personel maliyetlerinin kontrol altında tutulması ve yeniden yapılandırma faaliyetleri üzerinde yoÄŸunlaşılacaktır. Gelir önlemleri, muafiyetlerin kaldırılmasını ve KÄ°T tarifelerinin artırılmasını içermektedir. Bu tedbirleri desteklemek üzere, üçer aylık dönemler itibariyle gerçekleÅŸen performans ve uygulamaları izlemek amacıyla Hazine Kontrolörleri atanmıştır`` denildi. Mektupta, sıkı bir maliye politikası uygulanırken, toplumun en zayıf kesimlerini korumak amacıyla, sosyal alanda reel harcamaların artırılacağı da kaydedildi.       PARA PROGRAMI     Ek Niyet Mektubu`nda enflasyon hedeflemesinin uygulanmaya baÅŸlanmasının, baÅŸarılı geçiÅŸ koÅŸullarının oluÅŸmasının beklendiÄŸi gelecek yıla ertelenmesine karar verildiÄŸi bildirilerek, ``Enflasyon hedeflemesi, koÅŸulların el verdiÄŸi en kısa zamanda nominal çıpa olarak kullanılması hususunda kararlılığımız devam etmektedir`` denildi.  Ara dönemde, mevcut parasal hedefler ve uygulamaya yönelik genel stratejilerin yürürlükte kalacağı belirtilen Mektup`ta, şöyle denildi: ``Serbest döviz kuru rejiminin iÅŸleyiÅŸi daha da geliÅŸtirilecektir.Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası`nca daha önceden ilan edilmiÅŸ döviz satışı ihaleleri dışındaki döviz piyasasına yönelik ihtiyari müdahalelerin kesin bir ÅŸekilde kısıtlanması uygulamasına devam edilecektir. Bununla birlikte, döviz piyasasının iÅŸleyiÅŸini geliÅŸtirecek ek kurumsal adımlar atılmaktadır. Döviz piyasalarındaki vadeli iÅŸlem kontratlarının (Forward ve Futures) geliÅŸimini güçlendirmek amacıyla, söz konusu finansal araçların fiyatlandırılmasına temel teÅŸkil edecek bir Türkiye Bankalararası Fiyat Teklif Oranının (Turkish Interbank Offer Rate) uygulanmaya baÅŸlanması teÅŸvik edilecektir. Buna ek olarak, futures sözleÅŸmelerininvergilendirme ve muhasebeleÅŸtirilmesine yönelik prosedürlere açıklık getirilecektir. Futures piyasalarının söz konusu geliÅŸimi, ihracat ve ithalatçıların, döviz kuru belirsizliÄŸine karşı koruma saÄŸlamalarına izin verecektir.  Aynı zamanda, Hazine ve ÖzelleÅŸtirme Ä°daresi, kamu iktisadi teÅŸebbüslerinin yüklü döviz iÅŸlemlerinin döviz piyasasında önemli dalgalanmalara yol açmasını engellemek amacıyla bu kurumların finansalyönetimlerini geliÅŸtirecek önlemler almaktadırlar.``       BANKACILIK REFORMU     Bankacılık reformuna iliÅŸkin geliÅŸmelerinde anlatıldığı mektupta, özel bankacılık sisteminin güçlendirilmesi politikasının, orta vadeli büyümeye hızlı bir geri dönüşü desteklemek amacıyla izlenmeye devam edildiÄŸi bildirildi.  Mektupta, ``BDDK üzerinde uzlaşılan yeniden sermayelendirme planlarını, Eylül sonu verileri ışığında yeniden deÄŸerlendirecek olup,ihtiyaç duyulduÄŸu takdirde bankalardan mevcut planlarını daha da güçlendirmelerini talep edecektir. Ayrıca, diÄŸer bazı ilave bankalarlayeniden sermayelendirme planları üzerinde uzlaÅŸma ihtiyacı olup olmadığına iliÅŸkin bir deÄŸerlendirme de yapılacaktır`` denildi. Ek Niyet Mektubu`nda, bankaların tahsil edilemeyen kredilerine iliÅŸkin sorunun çözüme kavuÅŸturulması amacıyla, bir varlık yönetim ÅŸirketinin kurulması da dahil olmak üzere çok farklı seçenekler, özel sektör ile iÅŸbirliÄŸi halinde incelendiÄŸi kaydedilerek, şöyle denildi:  ``Tahsil edilemeyen krediler sorununun ÅŸirketlerin zayıflayan performansına kaçınılmaz bir biçimde baÄŸlı olduÄŸu ve söz konusu zayıf performansın giderilmesinin ekonomik toparlanma için hayati önem taşıdığı göz önüne alındığında, ÅŸirketlerin borçlarının yeniden yapılandırılmasını kolaylaÅŸtırmaya kararlıyız. Bu amaçla, Mali SektöreOlan Borçların Yeniden Yapılandırılması Kanun taslağı hazırlanmaktadır. Bu kapsamda, Ä°cra ve Ä°flas Kanunu`ndaki deÄŸiÅŸiklik Ocak 2002 itibariyle Meclis`e sunulacaktır.`` Mektupta, TMSF bankalarının yeniden yapılandırılması alanında hızlı ilerlemeler saÄŸlandığı belirtilerek, bunlar anlatıldı. Kamu bankalarının özelleÅŸtirmeye hazırlık sürecinde yeniden yapılandırılmasında yeni ilerlemeler saÄŸlandığı da belirtildi.  Mektup`ta yapısal reformlara yer verilen bölümde de büyük ölçekli kamu ÅŸirketlerinin satışına iliÅŸkin hazırlıklara devam edildiÄŸi belirtilerek, ``2001 yılında bugüne kadar toplam 2.8 milyar ABD Dolarıtutarında özelleÅŸtirme geliri elde edilmiÅŸtir. 2002 yılında ise 1.5 milyar ABD Doları tutarında özelleÅŸtirme geliri elde edilmesi beklenmektedir`` denildi.  YAPISAL REFORMLAR     YönetiÅŸimi iyileÅŸtirmek ve doÄŸrudan yabancı yatırımı çekmek için bir dizi adımlar atıldığı anlatılan mektupta, bu kapsamda yeni Kamu Ä°hale Kanunu`nun Meclis`e sunulduÄŸu, 2002 yılı ortasına kadar Meclis`eKamu Maliyesi Yönetimi ve İç Kontrol Yasası`nın sunulacağı kaydedildi. Mektupta, sonuç olarak, önümüzdeki dönemde diÄŸerlerinin yanısıra ÅŸunların gerçekleÅŸtirilmesinin planlandığı kaydedildi:  ``15 Ocak 2002 tarihine kadar yukarıda bahsedilen yatırımın önündeki idari engeller çalışmasının bulguları ışığında yeni bir Yabancı Sermaye Kanun Taslağının Meclis`e sunulması;  2001 yılı sonuna kadar Çalışma Ä°zni Kanun Taslağının Meclis`e sunulması;  2002 yılı Ocak ayı sonuna kadar yatırım teÅŸviÄŸi alınması için gerekli belge sayısını azaltan bir yasa taslağının tamamlanması;  2002 yılı Ocak ayı sonuna kadar inceleme raporları sunulmadan ve finansman bonosu teminatı verilmeden yapılabilecek asgari KDV iadesi miktarının artırılması.`` Mektupta ayrıca, yapısal ve sosyal konularda Dünya Bankası ile yakın iÅŸbirliÄŸi içinde çalışmaya devam edilmekte olduÄŸu hatırlatılarak, bu konularda Dünya Bankası`nın desteÄŸinin beklendiÄŸi bildirildi.  Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!