Güncelleme Tarihi:
EHLİYET RANDEVU İŞLEMLERİ NASIL YAPILIR?
Artık online olarak gerçekleştirilecek olan ehliyet işlemleri için Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından hizmete sunulan ‘surucurandevu.egm.gov.tr’ web sitesinin kullanılması gerekmektedir. Sürücü Belgesi Randevu Sistemi ana sayfasında bulunan ‘Randevu Al’ butonuna tıklayan vatandaşların önüne 3 seçenek gelecektir. Bu seçenekler şunlardır;
-ESKİ SÜRÜCÜ BELGESİ YENİLEME
-İLK DEFA SÜRÜCÜ BELGESİ MÜRACAATI
-YABANCI BELGE DÖNÜŞTÜRME
Seçeneklerden herhangi birinin seçilmesinin ardından sistem bazı bilgiler isteyecektir. Bu bilgiler Sürücü Belgesi Bilgileri, Kişisel Bilgiler, Randevu Bilgileridir. Bu bilgilerin girilmesinin ardından randevu almak isteyen vatandaşların e-posta adresini girmesi ve maile gelen bağlantıyı onaylaması gerekmektedir. Böylelikle istenen tarih ve saate randevu alma işlemi tamamlanmış olur. Randevu alan vatandaşların daha sonra istenen belgeleri hazırlamaları ve randevu tarihinde hazırlanan belgelerle gitmeleri gerekmektedir. İstenen belgeler aşağıdaki gibidir;
İlk müracaat için gerekli belgeler;
-Sürücü Belgesi Dosyası
-Nüfus cüzdanı, Pasaport veya Avukatlık Kimliği
-Motorlu Taşıt Sürücü Sertifikası
-Sürücü Sağlık Raporu
-Sürücü belgesi harcı, sürücü belgesi değerli kağıt bedeli ve sürücü belgesi hizmet (vakıf payı) bedelinin vergi dairelerine veya anlaşmalı bankalara yatırıldığına dair makbuz
-2 adet fotoğraf (5x6 ebatında arka fon beyaz olacak şekilde biometrik bir vesikalık fotoğraf)
-Kan Grubunu belirtir belge veya yazılı beyan
Yenileme / Değiştirme için gerekli belgeler;
-Eski sürücü belgesi
-Nüfus cüzdanı, Pasaport veya Avukatlık Kimliği
-Sürücü sağlık raporu
-15 TL (13 TL değerli kağıt bedeli, 2 TL vakıf payı) bedelinin vergi dairelerine veya bankalara yatırıldığına dair makbuz
-2 adet fotoğraf (5x6 ebadında arka fon beyaz olacak şekilde biyometrik bir vesikalık fotoğraf)
-Kan grubunu belirtir belge veya yazılı beyan.
Yıpranma veya kayır nedeniyle yenileme için gerekli belgeler;
-Eski sürücü belgesi
-Nüfus cüzdanı, Pasaport veya Avukatlık Kimliği
-Sürücü sağlık raporu
-15 TL (13 TL değerli kağıt bedeli, 2 TL vakıf payı) bedelinin vergi dairelerine veya bankalara yatırıldığına dair makbuz
-2 adet fotoğraf (5x6 ebadında arka fon beyaz olacak şekilde biyometrik bir vesikalık fotoğraf)
-Kan grubunu belirtir belge veya yazılı beyan.
RANDEVU DURUMU KONTROL ETME İŞLEMİ NASIL YAPILIR?
Randevu alan vatandaşlar randevu durumunu yine ‘surucurandevu.egm.gov.tr’ web sitesinde bulunan ‘Randevu Durumunu Kontrol Et’ butonundan yapabilmektedirler. Bunun için T.C. Kimlik Numarası ve Referans Numarası bilgileri istenmektedir. Bu bilgilerin girilmesinin ardından ‘Devam Et’ butonuna tıklayarak randevunuzun durumunu kolaylıkla kontrol edebilirsiniz.
RANDEVU İPTALİ NASIL YAPILIR?
Randevu iptali yapmak isteyen vatandaşların Sürücü Belgesi Randevu Sistemi ana sayfasında bulunan ‘Randevu İptal’ butonuna tıklayarak T.C. kimlik No ve Referans Numarası bilgilerini girmeleri gerekmektedir. sonrasında randevu iptali gerçekleştirilmektedir.
YENİ SÜRÜCÜ BELGELERİNİN GEÇERLİLİK SÜRESİ NE KADAR?
M, A1, A2, A, B1, B, BE, F ve G sınıfı sürücü belgeleri 10 yıl, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D ve DE sınıfı sürücü belgeleri ise 5 yıl süreyle geçerli olarak düzenlenmektedir. Mevcut olan eski sürücü belgeniz ise yeni tip sürücü belgeleri verilmeye başlandığı tarihten itibaren 5 yıl geçerli olup, 5 yıl içinde yeni tip sürücü belgesi ile değiştirmeniz gerekmektedir.
SÜRÜCÜ BELGESİ NASIL TESLİM ALINIR?
Sürücü belgesi için başvuru işlemlerinizi tamamlamanızın ardından yeni sürücü belgeniz 15 gün içerisinde PTT kargo ile ikamet etmekte olduğunuz adrese gönderilecektir.