Eğitime 1.5 katrilyonluk destek

Güncelleme Tarihi:

Eğitime 1.5 katrilyonluk destek
Oluşturulma Tarihi: Haziran 17, 2004 00:00

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Müsteşar Yardımcısı Şaban Şimşek, “Eğitime Yüzde Yüz Destek Kampanyası” çerçevesinde bugüne kadar yapılan 5 bin 140 dersliğin maliyetinin 1.5 katrilyon lira olduğunu söyledi.Şimşek, “Eğitime Yüzde Yüz Destek Kampanyası” kapsamında, İl Proje Koordinatörlüğü'nce, Hamamizade İhsanbey Kültür Merkezi'nde düzenlenen, Trabzon Bölge Toplantısı'nda, eğitimin, kişinin, ailenin ve ülkenin geleceği olduğunu, artık ülkelerin ve insan gücünün eğitimle ölçüldüğünü belirtti. Türkiye'nin eğitimdeki durumunun belli olduğunu ifade eden Şimşek, ”Okullarımızın büyük boyutlarda fiziki eksiklikleri var. Bunun asıl nedenlerinden biri, köyden şehre inilmesi ve şehirlerin dar alana kurulmasıdır. Böyle olunca da sanki fiziki mekan, kaliteli eğitimden daha önemli hal almış oldu. Fiziki mekan sorunları öncelikli olarak halledilmeli” dedi. Şimşek, kampanyanın 9 ay önce başladığını anımsatarak, şunları söyledi: “Kimse, kampanyanın bugüne geleceğine inanmamıştı. İlk hedef 3 bin derslikti. Ancak, bugün derslikte 5 bin rakamı aşıldı. Böylece 10 bin derslik hedefi önümüze koyulmuş oldu. Bakanlık olarak geçen yıl yapılan net yatırımımız 380 trilyon liraydı. Bugüne kadar kampanya çerçevesinde yapılan 5 bin 140 dersliğin maliyeti 1.5 katrilyon liradır. Neredeyse bizim yatırımımızın 4 katı. Bu ülke için çok büyük ekonomik katkıdır.” Projenin, “gönülden gönüle akarak” bu noktaya ulaştırıldığını anlatan Şimşek, şöyle devam etti: “Projeye katkısı olan herkese teşekkür ediyorum. Çocuklar bu yapılanları unutmayacaktır. 10 bin derslik hedefinin 1 yıl içinde gerçekleşeceğini tahmin ediyorum. Projede karşılaştığımız en büyük sorun, arsa sorunudur. Genel müdürlükler arasında bazen arsa sorunu yaşanmaktadır. Bu sorun, ihtiyaca bakılarak aşılacaktır. Bakanlığımızın bu konudaki tavrı bellidir. Bunu bilin ve buna göre hareket edin.” “BİZ TÜRK ÇOCUKLARININ İYİ EĞİTİM ALMASINI İSTİYORUZ”Proje Koordinatörü ve MEB Yükseköğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Servet Özdemir ise eğitimi insanların problem görme ve çözme kapasitesi olarak algıladıklarını belirterek, “Eğitimciler olarak, zihinsel reform yaparak, yaptığımız işi sorgulamak zorundayız” dedi. Cumhuriyetin ilk yıllarında, öğretmenliğin toplumdaki rolünün önemli olduğunu ifade eden Özdemir, “Artık, öğretmenlerin toplumsal rolleri önemli değil. Sınıf içi rolleri daha önemlidir. Öğretmenler iyi bir araştırmacı, olayları sorgulayan nitelikler taşımalıdır. Bu eğitimde son derece önemlidir. Öğrencileri birbirine benzetmek, Türk devletinin menfaatine değildir” diye konuştu. Trabzon İl Milli Eğitim Müdürü Selim Yavuz Sandıkçı ise kampanya çerçevesinde Trabzon'dan bugüne kadar 10 trilyon lirayı aşkın katkı sağlandığını söyledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!