Oluşturulma Tarihi: Haziran 05, 2001 00:00
Milli Eğitim Bakanlığı'nca (MEB), ilköğretim 8. sınıf öğrencilerine yönelik yapılan sınav sonuçları, "yerleşim birimleri arasında eğitimde başarı farkının gittikçe kapandığını ve homojen hale geldiğini" ortaya koydu.
MEB'den yapılan yazılı açıklamada, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin 23 Mart 2001 tarihinde, Türkiye genelinde yapılan Merkezi Başarı Değerlendirme Sınavı'na girdikleri hatırlatıldı.
Sınava, 979 bin 87 öğrencinin katıldığı belirtilen açıklamada, öğrencilere Türkçe ve Matematik derslerinden 25'er, Bilgisi ve Sosyal Bilgiler derslerinden de 20'şer olmak üzere toplam 90 soru yöneltildiği kaydedildi.
Öğrencilere uygulanan testlerin, zihinsel beceri ve bilgileri yoklamaya yönelik olarak hazırlandığı ifade edilen açıklamada, "Sınav sonuçlarının analizi de soruların yeterince ayırt edici özellikte ve test güvenilirliğinin yüksek olduğunu gösterdi" denildi.
Sınavın, öğrenci başarısının Türkiye ortalamasına göre değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirildiği vurgulanan açıklamada, şunlar kaydedildi:
"Sınav bu bakımdan yarışma ve yerleştirme sınavlarından farklı özellik taşıyor. Bu sınavla öğrenciler, sınıflar, okullar, eğitim bölgeleri, ilçeler ve illerin kendilerini değerlendirmeleri, bu sonuçların velilerle paylaşılarak öğrenci başarısının artırılmasında katılımın sağlanması amaçlanıyor."
Sınav sonucuna göre, soruları doğru yanıtlama oranlarının Türkiyegenelinde Türkçe'de yüzde 50, Matematik'te yüzde 37, Fen Bilgisinde yüzde 43, Sosyal Bilgiler'de yüzde 40 olarak gerçekleştiği belirtilen açıklamada, yerleşim birimlerine göre doğru yanıt oranlarının şöyle sıralandığı ifade edildi:
Türkçe'de il merkezlerinde yüzde 58, ilçe merkezlerinde yüzde 55, beldelerde yüzde 48, köylerde yüzde 45,
Matematik'te il merkezlerinde yüzde 41, ilçe merkezlerinde yüzde 35, beldelerde yüzde 32, köylerde yüzde 35,
Fen Bilgisi'nde il merkezlerinde yüzde 45, ilçe merkezlerinde yüzde 42, beldelerde yüzde 37, köylerde yüzde 35,
Sosyal Bilgiler'de il merkezlerinde yüzde 45, ilçe merkezlerinde yüzde 38, beldelerde yüzde 35, köylerde yüzde 34.
Açıklamada şöyle denildi:
"Bu sonuçlar, taşımalı eğitim, yatılı ilköğretim bölge okulları, pansiyonlu ilköğretim okulları, öğrencilere sağlanan ücretsiz kitap ve diğer olanaklarla, yerleşim birimleri arasında eğitimde başarı farkının gittikçe kapandığını ve homojen bir hale geldiğini gösterdi. Bu sınavın sonuçlarıyla her yıl fen liseleri ile anadolu liselerine öğrenci seçmek için yapılan Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı sonuçlarının paralellik gösterdiği, genel başarı ortalamasının yükseldiği görüldü."
Açıklamada, sınav sonuçlarının zümre öğretmenler kurulunda ve eğitim bölgelerinde değerlendirildikten sonra il milli eğitim müdürlüklerince rapor haline getirileceği kaydedilerek, ''Bakanlık da bu raporlar doğrultusunda öğrenci başarısının sürekli artırılması içingerekli önlemleri alacak'' denildi.