Oluşturulma Tarihi: Mart 19, 2008 00:00
Mercedes-Benz'in efsanevi roadster modeli SL Serisi, yeni nesline kavuştu. Tasarımı yenilenen ve yeni motor seçenekleriyle sportiflik iddiasını devam ettiren 6'ncı nesil SL Serisi, Nisan ayında Türkiye yollarına çıkmaya hazırlanıyor.
Mercedes-Benz tarafından 1954 yılında tanıtılan 'gull-wing' (martı kanat) ile başlayan SL efsanesi, serinin 6'ncı nesliyle devam ediyor. Önceki jenerasyona göre daha agrasif bir görünüme kavuşan yeni SL Serisi, yeni motor seçenekleriyle sportiflik iddiasını devam ettirmeyi amaçlıyor. SL 280, SL 350, SL 500, SL 600, SL 63 AMG ve SL 65 AMG versiyonlarından oluşan roadster modelinin Türkiye'de satışına ise Nisan ayında başlanacak.
Alman üretici Mercedes, dünya çapında segmentinin en çok satan modeli olan SL Serisi'nin yeni neslini ABD'nin Los Angeles kentinde gerçekleşen uluslararası test sürüşüyle tanıttı. Böylece, dünya prömiyeri Cenevre Otomobil Fuarı'nda gerçekleştirilen yeni SL Serisi ile otomobilseverlerin beğenisine sunulmadan önce 'yakından' tanışma fırsatı bulmuş olduk. Yeni SL Serisi'nin dış tasarımında dikkat çeken en büyük yeniliği ise aracın ön tarafında görüyoruz. Ön yüzü tamamen yenilenen otomobilde, V siluetli ve tek çubuklu radyatör ızgarası markanın yeni tasarım anlayışının ipuçlarını veriyor. Üst kenarları çamurluklara doğru yükselen 'çekik gözlü' farlar da yeni SL'in daha agresif ve dinamik görünümüne katkı yapıyor. Önceki nesilde olduğu gibi sis farlarına krom çerçeve uygulaması ise devam ediyor. Aracın arka tasarımında is çok radikal bir değişim göze çarpmıyor. Uzunluğu 4562, genişliği 1820 ve yüksekliği 1317 milimetre (SL 500 ve SL 600 versiyonlarında 1298 milimetre) olan yeni SL Serisi'nin boyutlarında ise selefine göre önemli bir değişiklik bulunmuyor.
İki kişilik bir oturma kapasitesine sahip olan yeni SL Serisi'nin iç mekanında konfora önem verilirken sportif unsurlar da korunuyor. Alüminyum kaplamaların kullanıldığı konsolun yanı sıra iç mekanda yüksek işçilik ve malzeme kalitesi dikkat çekiyor. Bagaj hacmi 339 litre olan aracın Vario tavanı açıldığında ise yükleme alanı 235 litreye iniyor.
EKONOMİK OLDU
Mercedes, yeni SL Serisi'nde SL 280 ile ekonomik bir motor seçeneği sunarken, SL 350 versiyonunda ise daha güçlü bir motora yer veriyor. SL 500 ve SL 600 versiyonlarında görev yapan sınıfının güçlü motorlarında ise herhangi bir değişikliğe gidilmemiş. Sonuçta SL Serisi'nde, SL 280, SL 350, SL 500, SL 600, SL 63 AMG ve SL 65 AMG olmak üzere 6 farklı motor seçeneği bulunuyor.
Mercedes mühendisleri tarafından sınıfının yakıt tüketiminde en ekonomik motoru olduğu belirtilen ve SL 280'de görev yapan 3.0 litrelik 6 silindirli benzinli güç ünitesi, 6000 devirde maksimum 231 beygir güç üretiyor. 300 Nm'lik maksimum tork değerine 2500-5000 devir aralığında ulaşan bu motor, 100 kilometrede ortalama 9.4 litrelik yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor. 0-100 km/s hızlanmasını 7.8 saniyede tamamlayan aracın azami hızı ise saatte 250 kilometre.
SL 350'de görev yapan V6 benzinli motor ise daha güçlü bir versiyonuyla yenilenmiş. 3.5 litre hacmindeki bu motor, 6500 devirde 316 beygir güç (selefine göre 34 beygir fazla), 4900 devirde ise 360 Nm (selefine göre 10 Nm fazla) maksimum tork sağlıyor. 0'dan 100 km/s hıza 6.2 saniyede ulaşan yeni SL 350, performansındaki bu artışa rağmen ortalama 9.9 litre ile selefinden daha az yakıt tüketiyor.
Sınıfının en güçlü motorlarından birine sahip olan SL 500'de ise 5.5 litre hacminde bir güç ünitesi görev yapmaya devam ediyor. 8 silindirli bu motor 388 beygir güç üretirken, 2800-4800 d/d aralığında 530 Nm maksimum tork değerine ulaşıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 5.4 saniyede tamamlayan aracın 100 kilometredeki ortalama yakıt tüketimi ise 12.2 litreden 11.9 litreye düşürülmüş.
Yeni SL Serisi'nin en üst modeli V12 biturbo motora sahip SL 600. 517 beygir güç ve 1900-3500 devir aralığında 830 Nm’lik tork gibi etkileyici değerler sunan otomobil, 0’dan 100 km/s hıza 4.5 saniye gibi kısa bir sürede ulaşıyor.
AMG ile sadece düşünün gerisini ona bırakın
Mercedes-Benz yeni SL Serisi'nde ik AMG versiyonuna da yer veriyor. Los Angeles dışındaki dağ yollarında test ettiğimiz AMG'ler için ise şunu söyleyebiliriz: "AMG ile sadece düşünün gerisini ona bırakın." Direksiyonuna geçtiğiniz andan itibaren "nerede bir pist var söyleyin" dedirten bu özel seri, SL 63 AMG ve SL 65 AMG olmak üzere iki farklı versiyona sahip. Dış tasarımında normal SL Serisi'nden sportif detaylarla ayrılan AMG'lerin en önemli farkı ise kaputun altında yatıyor. SL 63 AMG'de görev yapan 8 silindirli benzinli motor, 6800 devirde 525 beygir güç üretiyor. 6.2 litrelik bu motor, 5200 devirde ise maksimum 630 Nm'lik tork sağlıyor. Otomobil 0-100 km/s hızlanmasını ise sadece 4.6 saniyede tamamlıyor. SL 65 AMG'de ise 12 silindirli biturbo bir 'canavar' yer alıyor. Bu 6.0 litrelik motor, 4800-5100 devir aralığında 612 beygir güç, 2000-4000 devir aralığında ise 1000 Nm tork üretiyor. Araç sahip olduğu bu güçle 0'dan 100 km/s hıza sadece 4.2 saniyede ulaşıyor.