OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 11, 2003 00:00
Zor durumdaki Mitsubishi'yi yeniden ayağa kaldıran Mitsubishi'nin Başkan ve CEO'su Rolf Eckrodt, Türk otomotiv sektörünün Türk futbolu kadar güçlü olduğunu belirterek, ‘‘Türk futbolunu yakından izliyorum. Son dönemde otomotiv konusunda da futbolda olduğunuz kadar iyisiniz’’ dedi.İKİ yıl önce Mercedes'ten transfer edilerek gerek imaj, gerekse finansal açıdan zor durumda olan Mitsubishi'yi yeniden kárlı bir şirket haline getiren Rolf Eckrodt, Frankfurt Fuarı'nda başarı hikayesini ve Türkiye'ye bakışını anlattı. Mitsubishi'nin Başkan ve CEO'su olan Eckrodt, Türkiye'de otomotiv sektörünün Türk futbolu kadar güçlü olduğunu belirterek, ‘‘Türk futbolunu yakından izliyorum. Son dönemde otomotiv konusunda da futbolda olduğunuz kadar iyisiniz’’ dedi.Tüm dünyada yeniden yapılandıklarını ve marka imajını güçlendirdiklerini söyleyen Eckrodt, Türkiye pazarında da aynı değişimin yaşandığını kaydetti. Eckrodt, ‘‘Mitsubishi yeniden yapılanırken, Türkiye de yeniden yapılanma içinde. Biz Türkiye'deki mevcudiyetimizi güçlendireceğiz’’ dedi.5 BİN KİŞİ GETİRECEĞİZBu bağlamda yeni modelleri Cold'un dünya lansmanını Antalya'da yapacaklarını belirterek, ‘‘Dünya çapında 3 bin bayimizden toplam 5 bin kişi önümüzdeki yıl Türkiye'ye gelecek. Bu organizasyon, Türkiye'ye verdiğimiz önemin güçlü bir göstergesidir’’ diye konuştu.Otomotiv üretiminin Türkiye'de güçlü olduğunu söyleyen Eckrodt, şu örneği anlattı: ‘‘5 yıl Brezilya'da Mercedes'in Başkanlık görevinde bulundum. O dönemde otobüs üretimi açısından tek rakibimiz Türkiye'deydi. Aksaray fabrikasıyla büyük bir yarış içindeydik. Ama şimdi galiba Türkiye Mercedes otobüs üretiminde rakipsiz kalmış. Bu büyük bir başarıdır.’’AMACIMIZ BÜYÜKLÜK DEĞİLEckrodt, yeniden yapılanma stratejileri içinde hedeflerinin en büyükler arasında olmak olmadığını kaydederek, ‘‘Biz en büyük olmak yerine, tüm segmentlerde aktif olup miktar ekonomisine gideceğiz. Bizim için büyüklükten daha önemli olan marka konumlanması’’ diye konuştu. İki yıl önce zor durumda olan Mitsubishi'nin bugün kárlı bir şirket haline geldiğini kaydeden Eckrodt, şunları söyledi: ‘‘5 yıl içinde, 4 farklı segmentte, 14 yeni modeli piyasaya sunacağız. Bu yeni modellerle birlikte satışlarımızı özellikle Avrupa'da yüzde 50 artırmayı planlıyoruz. 2003 yılı sonunda tüm dünyada 1.6 milyon adet araç satışı hedefledik. Bu rakamın 2007 yılında yüzde 25'lik artışla 2 milyon adede çıkmasını planladık. Avrupa'da ise daha hızlı büyümek düşüncesindeyiz. Ağırlığımızı Avrupa pazarına ve Türkiye'ye vereceğiz. 2003 yılında 200 bin adet olarak hedeflediğimiz Avrupa satışımızı, 2007 yılında yüzde 50 artışla 300 bine çıkartmak istiyoruz.’’Fuarın en sempatiği Renault Be BopRENAULT tarafından yaratılan ve fuarda sergilenen Be Bop MPV ve Be Bop SUV modelleri sempatik görünümleri ile ilgi gördü. Aerodinamik performanslarını artıran yumuşak ve biçimli çizgilere sahip konsept modeller, geniş görüş alanı sunan iç mekanları ile bir hayli aydınlık görünüyor. Konsept modellerden Be Bop SUV, gerek yolda gerekse off-road kullanıma dönük olarak tasarlanmış. Be Bop ise Renault Sport imzasını taşıyan sportif bir model olarak tasarlandı. Bu model 225 beygir güç üreten 2.0 turbo motora sahip. Renault'nun fuardaki diğer bir yeniliği ise Grand Scenic modeli.Fuara intihar saldırısı şüphesiALMANYA'nın Frankfurt ketinde bugün kapılarını meraklılara açacak olan 60. Uluslararası Otomobil Fuarı'na intihar saldırısının son anda önlendiği öne sürüldü. Hamburger Abendblatt adlı gazete, polis baskını ile son anda önlenen saldırıyı 1963 doğumlu Lübnanlı ve ‘‘Hamas’’ örgütünün üst düzey sorumlusunun planladığını yazdı. Ancak,
haber Fedaral AsayiÅŸ Dairesi ve Frankfurt Savcılığı tarafından doÄŸrulanmadı. Her iki kurum da gazetede yer alan haberle ilgili yorum yapmaktan kaçındı.1 milyon Euro'luk Bugatti60'ıncı Frankfurt Otomobil Fuarı'nda 125 yeni otomobil ilk kez vitrine çıkarken fuarın yıldızı trilyonluk otomobiller oldu. Bugatti Veyron, Mercedes Benz McLaren SLR, Porsche 911 Cabrio, Maserati Quatroporte, Lamborghini Murcielago Rodster gibi ilk kez sergilenen lüks spor modeller hem görüntüleri hem de fiyatları ile büyük ilgi çekiyor. Bu sınıfta en pahalı model olan Bugatti Veyron'ın fiyatı tam 1 milyon Euro. 16 silindirli ve 1001 beygir gücünde olan Veyron 406 kilometre hıza ulaÅŸabiliyor. Fuara Mercedes'ten 30 milyon Volkswagen'den 15 milyon EuroFRANKFURT Otomobil Fuarı'nda, yeni modellerini ve yeniliklerini sergilemek isteyen firmalar 250 milyon Euro harcadı. 42 ülkeden 1000 firmanın katıldığı fuarda firmalar, standları için 250 milyon Euro yatırım yaparken, ev sahibi olan Alman otomotiv devlerinin harcama yarışına girdiÄŸi dikkat çekti. Fuar için en büyük yatırımı yaklaşık 30 milyon Euro ile Mercedes yaparken, BMW ve Volkwagen 15-20 milyon Euro ile Mercedes'i izledi.Fuarda Mercedes ve BMW ayrı iki salon kiralayarak gövde gösterisi yaptı. Mercedes, iki katlı salonunda fuarın en dikkat çeken markası olurken, BMW'de dışı ÅŸiÅŸme özel salonuyla büyük beÄŸeni topladı.Fuarda yeni Golf'ü tanıtan Volkswagen ise stantları için 15 milyon Euro harcadı. Volkwagen'in sadece Golf'ü sergilediÄŸi dönen platform için 875 bin Euro ödediÄŸi belirtildi. Â
button