Güncelleme Tarihi:
Dosyada bulunan 3 rapordan, 1 ve 3’üncü raporları dikkate aldığını belirten savcı, sanıklardan geminin kaptanı Erkan Atalay İm’in ’asli kusurlu’ olduğunu, diğer sanıklar çımacı (İskeledeki görevli) Levent Dönmez ve usta gemici Özay Yaşar (Gemideki görevli) hakkında ise dosya içeriği doğrultusunda beraatlerini istedi.
ŞİKAYETLERİNİ GERİ ALAN AİLEDEN KİMSE YOKTU. TUTUKSUZ SANIK KAPTAN DURUŞMADA HAZIR BULUNDU
İstanbul Adalet Sarayı’nda bulunan 16. Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülen duruşmaya tutuksuz sanıklardan geminin kaptanı Erkan Atalay İm ile avukatı hazır bulundu. Diğer sanıklar Çımacı Levent Dönmez ve usta gemici Özay Yaşar duruşmaya katılmadı. Daha önceki duruşmada şikayetlerinden vazgeçen Ecesu Ailesi’nden kimse duruşmaya katılmadı.
KAPTANA 2 YILDAN 15 YILA HAPİS TALEBİ...
Bu celsede savcı Taner Tabel esasa ilşkin mütalaasını açıkladı. Mütalaada, kazaya ilişkin 3 ayrı bilirkişi raporu alındığına vurgu yapılarak, birinci ve üçüncü raporlara itibar edildiği, ceza yargılamasında yüzdelik ya da oran sistemi kullanılmadığı için, değerlendirmenin ’asli’ ve ’tali’ unsurlar üzerinden yapıldığı kaydedildi. Mütalaada, dikkate alınan iki bilirkişi raporuna göre gemi kaptanı olan tutuksuz sanık Erkan Atalay İm’in ’asli kusurlu’ sayılması gerektiği belirtildi. Buna göre, sanığın Türk Ceza Kanunu’nun 85/2. maddesinde yer alan, "Taksirle birden fazla insanın ölümüne ya da yaralanmasına neden olma" suçundan 2 yıldan 15 yıla kadar hapisle cezalandırılması talep edildi. Diğer sanıklar çımacı Levent Dönmez ve usta gemici Özay Yaşar’ın ise, sanık ve tanık ifadeleri ile dosya içeriği doğrultusunda beraatine hükmedilmesi istendi. Mütalaada, ikinci bilirkişi raporunda yüzde 45 kusurlu gösterilen, anne Gülseren Yılmaz hakkında herhangi bir yoruma yer verilmedi.
BİLİRKİŞİ RAPORU KARMAŞASI: İLK RAPOR: KAPTAN TAM KUSURLU, ANNE KUSURSUZ...
Soruşturma sırasında alınan ilk bilirkişi raporunda feribotun kaptanı sanık Erkan Atalay İm’in, "Kaptan bizzat kaptan köşkünde bulunan panelden kontrol edip, emin olduktan sonra gemiye yol vermesi lazımken, bunları yapmadan gemiye yol vermiştir. Bu nedenle kazaya neden olmuştur" denilerek, kaptanın, asli-tam kusurlu olduğu belirtilmişti. Anne Yılmaz ise kusursuz bulunmuştu.
2. RAPOR : ANNE YÜZDE 45, KAPTAN YÜZDE 30 KUSURLU...
Yargılama sırasında alınan 2. bilirkişi raporunda ise anne Yılmaz bu kez yüzde 45 oranında tali kusurlu bulunmuştu. Raporda, anne Yılmaz’ın kazayı önleyebilecek zorunlu hareketleri yapmadığı, tecrübeli bir araç kullanıcısı olmadığı belirtilmişti. Bu raporda kaptan Erkan Atalay İm ise yüzde 30 oranında tali kusurlu gösterilmişti.
3. RAPOR: KAPTAN YÜZDE 70 KUSURLU, ANNE KUSURSUZ...
Yoğun çalışma nedeniyle zihin sağlığı açısından olumsuz koşullar oluştuğu, olumsuz çalışma koşullarının da kazaya neden olduğu anlatılmıştı. Mahkeme bu iki rapor arasındaki çelişkinin giderilmesi için üçüncü bir rapor istemişti. Üçüncü raporda kaptan İm için, "Göz ile kapakların kapatıldığına, gemisine araç ve yolcuların tamamının bindiğine emin olduktan sonra kalkış manevrasına geçmeliydiö denildi. İm’in yüzde 70 asli kusurlu olduğu belirtilen raporda diğer sanıklarla birlikte anne Yılmaz’ın ise kusursuz olduğu belirtilmişti. Son raporda İDO’nun ise yüzde 30 ile tali kusurlu olduğu anlatılmıştı.
İDDİANAME
15 Mart 2014 tarihinde Sirkeci İskelesi’nde meydana gelen olayda 5 yaşındaki Ece Su Yılmaz ile anneannesi Şaziye Güleren yaşamını yitirdi. Aracı kullanan Ece Su Yılmaz’ın annesi Ebru Güleren Yılmaz ile teyzesi Mine Dalkılıç ise yaralı olarak kurtuldular. Kazadan sonra geminin kaptanı Erkan Atalay İm, çımacı Levent Dönmez ile usta gemici Özay Yaşar hakkında, "Taksirle ölüme sebebiyet vermek" ve "Dikkatsizlik ve tedbirsizlik sonucu yaralanmaya" neden olmak suçlarından 3’er yıldan 15’er yıla kadar hapis cezası istemiyle dava açıldı.