E-ticaret, kargo sektörünü de büyütüyor

Güncelleme Tarihi:

E-ticaret, kargo sektörünü de büyütüyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 22, 2008 10:23

2007'de, önceki yıla göre 2,5 kat artan e-ticaret, ürün teslimini gerçekleştiren kargo şirketlerinin de büyümesini sağlıyor.

Haberin Devamı

Türkiye Kargo, Kurye ve Lojistik İşletmecileri Derneği (KARİD) Başkanı Ajlan Yanaşan, e-ticaretin Türkiye'de henüz çok başlarda olduğunu ve önümüzdeki yıllarda çok hızlı şekilde gelişeceğine inandıklarını söyledi.

Bankalararası Kart Merkezinin verilerine göre, e-ticaretin 2007'de, önceki yıla göre 2,5 kat arttığına dikkati çeken Yanaşan, şöyle devam etti:
“Yüzyıllardır alışverişlerini bakkallardan yapanlar, 1970'lerde süpermaketi, 1990'larda hipermarketi tanıdı. 1990'ların ikinci yarısından itibaren de yeni bir alışveriş türü olarak, elektronik alışveriş hızlı bir gelişim trendi içine girdi. İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla, tüketicinin sanal ortamda yaptığı alışverişlerin yanı sıra, işletmeler arasındaki satınalmaların da elektronik ortama kaydığı görülmekte.”

Yanaşan, tüketiciyle ya da işletmeler arasında gerçekleşen, sanal ortamda yapılan alışverişlerin, fiziki ortamda bir nakliye ve teslimle sonuçlanacağını vurgulayarak, “Bu nedenle, e-ticaretin kargo ve lojistik sektöründe önemli bir büyüme yaratacağı açık. Şu anda bile uygun ücretle taşımacılık yapılıyor. E-ticaret hacmi arttıkça, taşıma ücretleri daha da düşecek. Ayrıca internet üzerinden yapılan satışların artması, yeni dağıtım, taşıma ve lojistik modellerini gündeme getirecek. Daha iyi ve çeşitli hizmet sunulacak” dedi.

YURTİÇİ KARGO, E-TİCARETİ ÖNEMSİYOR

Yurtiçi Kargo yetkilisi Aysel Özalp, şirketin toplam kargo hacminin yaklaşık yüzde 15'lik kısmının, e-ticaret firmalarından yapılan gönderimlerin oluşturduğunu kaydetti.

Haberin Devamı

Türkiye'de e-ticaret alanında faaliyet gösteren en büyük firmaların tamamına yakını ile özel ürün ve hizmetler sunan sitelerin büyük kısmına hizmet verdiklerini kaydeden Özalp, şöyle devam etti:
“Teknolojideki gelişmeler ve küreselleşme sonucu hem insanların hem firmaların birbirine daha da yaklaşması, dolayısı ile ticaretin buluşma noktasının internet olması artık kaçınılmaz hale geldi. Hem insanlar hem de firmalar bu ortak alanda mesafe gözetmeksizin buluşmakta ve yapılan ticaretle mal hareketi meydana gelmekte.
Şu an Türkiye'de bir evin en temel gıda ihtiyaçlarından, bir şirketin çok önemli demirbaş taleplerine kadar tüm taleplerini karşılayacak e-ticaret çeşitliliği oluşmuş durumda. Kullanıcı sayısı da her gün katlanarak artmakta. Bu ortamda oluşan her sipariş ve mal hareketi, kargo sektöründe oluşan bir kargo/lojistik hareketi demek. Gelecekte ticaretin çok daha büyük oranda ve rekabet koşullarında internete taşınacağını öngörüyoruz.”

Özalp, günümüzün ve geleceğin ticaret yöntemi olarak gördükleri internet alanında lider konumunu korumak ve pekiştirmek için, müşterinin internetten aldığı ürünün ödemesini kapıdan yaptığı “Tahsilatlı Gönderi” gibi hizmetleri geliştirerek sürdüreceklerini belirtti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!