Oluşturulma Tarihi: Aralık 28, 2003 00:00
Ãœlkemizde de internet siteleri üzerinden yapılan ve giderek canlanan 2004’de e-ticaret, küresel, dinamik ve oldukça kárlı bir iÅŸ alanına dönüşecek. Amazon.com, Yahoo, eBay gibi e-ticaret üstadları da yine önderliÄŸi sürdürecek.‘Yeni ekonomi’ diye allanıp pullanan ve suni ÅŸekilde ÅŸiÅŸirilen e-ticaret balonu sabun köpüğü gibi yok olup gitmiÅŸti. Ayakta kalanlar, internetin tek gücünü, ÅŸeffaf, insanların birbirleri ile kolaylıkla iletiÅŸim kurdukları gerçek alanlar haline dönüştürmeyi baÅŸarabilenler oldu. ÖrneÄŸin daha önce online bit pazarı gibi faaliyet gösteren eBay, dünyanın önde gelen ÅŸirketler için önemli bir satış kanalı haline geldi. ABD’de eBay üzerinden yapılan ikinci el araba satışları ülkenin otomotiv liderinin satışlarını geçti. EBay, uzun bir süreden yalnız beri müşteriden müşteriye, ya da firmadan müşteriye aracılık yapan bir ÅŸirket deÄŸil, ÅŸirketler arası iÅŸlemlerde de faaliyet gösteriyor. EBay gerçekleÅŸtirdiÄŸi her satış iÅŸleminden belli bir komisyon alıyor. 2003’de geliri 2 milyar doları geçmesi beklenen ÅŸirketin karının da 400 milyon doları aÅŸması hedefleniyor.Bugüne kadar, online reklamcılık da, web siteleri için gerçek bir hayal kırıklığı olmuÅŸ sitelerin sahipleri umduklarından çok daha az ilan geliri elde etmiÅŸlerdi. Ancak 2004’de bu da deÄŸiÅŸecek. Ä°lan verenler hangi sitelerin iÅŸ yapıp hangilerini yapmadığını anlamaya baÅŸladılar. Özellikle arama motoru ve ilan ÅŸirketleri arasındaki iÅŸbirliÄŸinde gözle görülür bir patlama yaÅŸanacağı söyleniyor. Google ve Overture’un halen uyguladıkları gibi. AraÅŸtırma firması Forrester’a göre, ABD’de 2004’da internet üzerinden perakende satışlar ilk kez 100 milyar doları geçecek. Firma bunu nedenini tüketicinin internet üzerinden alışveriÅŸin rahatlığına alışmasına baÄŸlıyor. Â
button