Güncelleme Tarihi:
Pasaport almak için saatlerce sıra beklemek ve işlemlerin sonuçlanması için zaman kaybı yaşamak e-Pasaport hizmeti sayesinde sona erdi. Artık pasaport randevuları online olarak alınmakta ve işlemler daha kısa sürede sonuçlanmaktadır.
E-PASAPORT RANDEVUSU NASIL ALINIR?
Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından vatandaşların hizmetine sunulan e-Pasaport sistemi sayesinde pasaport almak isteyenler online olarak randevu alabilecekler. Pasaport randevu işlemleri https://epasaport.egm.gov.tr/ web sitesi üzerinden gerçekleştirilmektedir. Web sitesini ziyaret eden vatandaşların pasaport randevu başvurusu yapmak için ekranın sağ üstünde bulunan ‘Başvur’ butonuna tıklamaları gerekmektedir. Bu butona tıklayanların karşısına gelen ekranda 4 seçenek bulunmaktadır. Bunlar şunlardır:
- Yeni Başvuru Yapmak İstiyorum
- Başvurum Var
- Başvurumu Yaptım
- Başvuru Hakkında Genel Bilgi Almak İstiyorum
İlk defa randevu alacak olan vatandaşların ilk seçeneği işaretlemeleri gerekmektedir. Sonrasında karşınıza gelen ekranda ‘Başvurumu Türkiye'den Yapacağım’ seçeneğini işaretlemeniz lazımdır. Bundan sonrasında sizden bazı bilgiler istenecektir. Bu bilgiler şunlardır;
- T.C. Kimlik Bilgileriniz
- Pasaport Bilgileriniz
- Kişisel Bilgileriniz
- Randevu Bilgileriniz
- E-posta gönderimi
- Özet ve Onay
Tüm bilgilerin eksiksiz bir şekilde doldurulmasının ardından istediğiniz merkez için randevunuzu almış olacaksınız. Sonrasında yapmanız gereken şey istenen belgeleri yanınızda bulundurarak randevu tarihinde randevu aldığınız merkeze gitmeniz olacaktır. Böylelikle başvurunuzu kolaylıkla gerçekleştirebilirsiniz.
PASAPORT İÇİN GEREKLİ BAŞVURU BELGELERİ NELERDİR?
Rabdevu işleminin tamamlanmasının ardından vatandaşların başvurularının kabul edilebilmesi için randevu gününde istenen belgelerle başvuru merkezine gidilmesi gerekmektedir. Umuma Mahsus (Bordo) pasaport için istenen belgeler şu şekildedir;
18 yaşından büyük reşit olan bireyler için gerekli evraklar
- Nüfus cüzdanı aslı
- 2 adet biyometrik resim
- Pasaport Cüzdan Bedelinin anlaşmalı bankalar veya Maliye Veznelerine yatırıldığına dair dekont aslı
- Pasaport Harç Bedelinin anlaşmalı bankalar veya Maliye Veznelerine yatırıldığına dair dekont aslı
- Varsa daha önceden alınmış pasaportların aslı
PASAPORT HARÇLARI NE KADAR?
1 Ocak 2016 tarihi itibariyle belirlenen pasaport harçları aşağıdaki gibidir;
6 AY – (Harç Bedeli /111.70 TL - Defter Bedeli / 87.50 TL) 199.20 TL
1 YIL – (Harç Bedeli /163.30 TL - Defter Bedeli / 87.50 TL) 250.80 TL
2 YIL – (Harç Bedeli /266.40 TL - Defter Bedeli / 87.50 TL) 353.90 TL
3 YIL – (Harç Bedeli /378.30 TL - Defter Bedeli / 87.50 TL) 465.80 TL
4-10 YIL – (Harç Bedeli /533.10 TL - Defter Bedeli / 87.50 TL) 620.60 TL
PASAPORT BAŞVURUSU SORGULAMA
Pasaport başvurusunun tamamlanmasının ardından başvuru durumu online olarak sorgulanabilmektedir. Başvuru sorgulaması yapmak isteyen vatandaşların https://epasaport.egm.gov.tr/basvuru/?LS=TURKIYE web sitesine giderek, T.C. Kimlik Numarası ve Referans Numarasını girerek sorgulama yapmaları gerekmektedir.
E-DEVLET ÜZERİNDEN PASAPORT GÖNDERİ TAKİBİ
Pasaport başvurunuz onaylandığı takdirde pasaportunuz belirttiğiniz adrese kargo yolu ile gönderilecektir. Pasaport gönderi takibi yapmak için e-Devlet kapısı kullanılmaktadır. e-Devlet şifresi olan vatandaşlar pasaportunun nerede olduğunu öğrenmek için https://www.turkiye.gov.tr/pasaport-gonderi-takibi web sitesine gitmelidir.