Güncelleme Tarihi:
Günümüzde, eğitim sistemi içerisinde, birçok işlemi internet üzerinden yapabilirsiniz. E-okul uygulaması da bu işlemler arasında yer almaktadır. E-Okul uygulaması idareciler ve öğretmenler için sisteme girilen bilgiler ile birlikte düzenli bir işlem sistemi işlemektedir. Bu noktada öğrenciler ve veliler hızlı bir şekilde bilgilere ulaşabilmektedir.
Öğretmenler ve idareciler için Milli Eğitim Bakanlığı tarafından verilen kullanıcı adı ve kullanıcı şifresi ile sisteme girişleri mümkün olmaktadır. İdareciler ve öğretmenler, öğrencilerin bilgilerini ve okuldaki durumlarını güncel olarak sisteme giriş yapabilmektedirler.
İdareci ve öğretmenler hangi işlemleri e-okul üzerinden yapabilir?
Öğretmenler sınav tarihleri girişi, sınav sonuçları açıklaması, sözlü notları açıklaması, aldığı belgelerin girişi, şube ortalaması hesaplama, not ortalamaları belirleme ve gelişim raporları girişi gibi bilgileri sisteme girmektedirler.
İdareciler ise, nakil işlemleri, kayıt işlemleri, öğrenci dosya giriş ve düzenlemeleri, öğrenci fotoğraf giriş ve güncellemesi, derslerin öğretmen bilgileri girişi, haftalık ders programı düzenlemesi, gelişim raporları, devamsızlık bilgisi girişleri ve sosyal etkinlik faaliyetleri bilgi girişlerini E-okul sistemi üzerinden bildirmektedirler.
E-Okul Yönetim Bilgi Sistemi Nasıl Kullanılır?
-E-Okul yönetim bilgi sistemine giriş işlemi için ilk olarak yapmanız https://e-okul.meb.gov.tr/ sayfasına giriş yapınız.
-Açılan sayfada kutucuğu yukarıda bulunan harf ve rakamları giriniz.
-Daha sonra kullanıcı adı ve kullanıcı şifrenizi girip sisteme giriş yapabilirsiniz.
-Açılan sayfadan öğrencilerin notlarını, devamsızlıklarını kayıta geçebilirsiniz.