ANKA
Oluşturulma Tarihi: Aralık 12, 2007 14:08
Gelir İdaresi Başkanlığı, ilgili kurum ve kuruluşlar bir araya gelerek Türkiye’ye en uygun “elektronik fatura” modelinin ortaya konulmasına yönelik çalışmalar yapacak çalışma grupları oluşturulacağını bildirdi.
Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan yapılan açıklamada, çalışmalara katılmak isteyen kurum ve kuruluşları temsilen başvuruda bulunacak kişilerin, gerekli belgeler ile yapılacak çalışmalara katkı sağlamayı düşündüğü alan veya alanlara ilişkin açıklamalar ile kendilerine ait CV'leri 7 Ocak 2008 tarihine kadar “efatura@gelirler.gov.tr” adresine göndermeleri istendi.
Açıklamada, bilgi toplumu olma yolunda ciddi adımların atıldığı bu dönemde, elektronik fatura alt yapısının bütün unsurları ile yaşama geçirilmesine yönelik çalışmalarına devam ettiği kaydedildi. İlgili kurum ve kuruluşların bir araya gelerek Türkiye’ye en uygun elektronik fatura modelinin ortaya konulması için çalışmalar yapmak üzere çalışma grupları oluşturacağı belirtilirken, başta AB üyesi ülkeler olmak üzere diğer ülke uygulamalarının incelenerek ortaya konulması ve belirlenecek iş modeline ilişkin hukuki alt yapının oluşturulmasının amaçlandığı ifade edildi.
Açıklamaya göre oluşturulacak çalışma grupları, elektronik fatura olarak kullanılacak dijital belge veya belgelere yönelik standartlar ile fatura verilerinin aktarılması sırasında kullanılacak teknolojiler ve veri şablonun belirlenmesi, elektronik fatura arşivlenmesi ve yedeklenmesine yönelik teknolojilerin incelenmesi ve buna ilişkin standartların oluşturulması için çalışacak.
Elektronik fatura uygulamasına yönelik güvenlik standartları, sistem içinde oluşturulması olası konsorsiyum veya servis sağlayıcısı alt yapısı belirlenecek, bankacılık sistemi ile entegrasyon sağlanacak, mevcut elektronik imza teknolojileri incelenerek benimsenecek elektronik fatura modeline uyarlanacak.