Oluşturulma Tarihi: Şubat 29, 2004 00:00
Bu e.dönüşüm Türkiye Projesi'nin gizli kapaklı gidişatından hafif çapta nem kapmaya başladım. Hükümetin iyi niyetinden kuşkum olduğundan ya da DPT'nin becerisine inanmadığımdan değil. Tam tersine hükümetin bu konudaki kararlılığından ve DPT'nin becerisinden en ufak bir şüphem bile yok.Acaba diyorum e.dönüşüm Türkiye Projesi bilişim sanayicilerinin, iş adamlarının tekelinde, halktan ve aydınlardan kopuk olarak mı ilerleyecek? Proje bilişim sektörünün çıkarlarına hizmet etmekle mi kalacak?Kuşkulanmaya başlamamın nedenlerinden ilki; Bilişim Sanayicileri ve İşadamları Derneği'nin (TÜBİSAD) ardından Türkiye Bilişim Vakfı'nın da (TBV) konuyu kamuoyuna taşımak için, bilişim ve bilgi toplumu konularında yeterince bilgi ve deneyim sahibi olmayan yazarları kullanmaya kalkması.TBV Başkanı Faruk Eczacıbaşı'nın, geçen hafta yapılan e.dönüşüm Türkiye İcra Kurulu toplantısında yaşanan gelişmeleri aktarmak için, bilişim gibi uzmanlık isteyen bir konuda bilgi birikimi ve deneyimi olmayan ekonomi dedikodusu yazarlarını seçmesi ilginç geldi.İlginç geldi çünkü TBV başkanı bu gibi konularda, başı sıkıştığında genellikle konusunun uzmanı muhabirlere, editörlere, köşe yazarlarına başvururdu. Normali de budur zaten. Türkiye'de yayınlanan tüm büyük gazetelerde, bu konularda uzmanlaşmış gazeteciler var. Editör olarak Sabah'ta Timur Sırt, Milliyet'te Şükrü Andaç, Hürriyet'te Hüseyin Gönüllü, Zaman'da Mehmet Sakin, Akşam'da Serhat Ayan, Nevzat Basım, yazar olarak ben varım. Küçük gazetelerin bazılarında bile bilişim konusunda uzmanlaşmış isimler mevcut. Örneğin Radikal'de Serdar Kuzuloğlu, Yeni Şafak'ta Melih Bayram Dede, Dünya'da Engin Gedik çalışıyor. Bu isimlere ek olarak bilişim konusunda uzmanlaşmış muhabirler de var.Peki TBV başkanı bilişim konusunda uzmanlaşmış bunca isim varken, neden ekonomi dedikodusu yazarlarını seçiyor? Aşk maceraları, konsmatrislik anıları, restoran kritikleri, seyahat günlükleri, iş dünyası dedikoduları, mektup, e.posta ve telefonla gelen ihbarlar gibi hem müşterisi bol, hem yazması kolay alanlar varken yıllardır bilişim gibi bir konuda uzmanlaşan, gazetelerde var olma savaşı veren bilişim gazetecilerinin uzmanlıklarından saklamak istediği bir şeyler mi var? e.dönüşüm Türkiye Projesi konusundaki mesajlarının sorgulanmadan, kurye gibi taşınmasını mı hedefliyor acaba?e.dönüşüm şeffaf olmalıKuşkumu kamçılayan ikinci neden ise e.dönüşüm Türkiye İcra Kurulu'nun yapısı. Kurulun başkanlığını Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Abdüllatif Şener üstleniyor. Üyeleri ise Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarı Ahmet Tıktık ve Başbakan Müşaviri Fikret Nesip Üçcan... Buraya kadar herşey güzel, hiçbir diyeceğim yok. Sorun toplantılara katılabilecekleri açıklanan Danışma Kurulu'nun yapısında. TÜBİTAK tamam, Telekomünikasyon Kurumu, Türk Telekom da tamam. Ama sivil toplum kuruluşu olarak sadece sanayicileri ve iş adamlarını temsil eden kurumlara yer verilmesi çok yanlış. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, Türkiye Bilişim Vakfı, Türkiye Bilişim Derneği ve Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği; bilgi toplumuna dönüştürülmesi hedeflenen koca Türkiye'yi temsil etmekte ne kadar yeterli olabilir?Kuşkumun üçüncü nedeni ise toplantıların yeterince şeffaf olmaması. Basına sadece yarım saatlik bir bölümünün açık tutulması, toplantı tutanaklarının basın bülteni olarak dağıtılmaması ve İnternet'te yayınlanmaması.Tüm bu nedenler e.dönüşüm Türkiye Projesi'nin bilişim sektörünün kıskacına girdiği endişesine kapılmama yol açıyor. Öte yandan hükümetin ve Başbakan’ın bu konudaki iyi niyeti ve kararlılığı, DPT'nin beceri ve performansını kanıtlamış olması yüreğime su serpiyor. Projenin çok iyi hasırlanmış bir sitesinin olması da artı bir puan: n bilgitoplumu.gov.trCepçilerin Cannes karnavalıFransa'nın festivaller şehri Cannes bu kez cep telefoncularını ağırladıFuarın Türk gözdesiDünyanın en büyük cep telefonu etkinliği 3GSM Kongresi ve Fuarı'nda teknoloji şovu yapan firmalar arasında bir Türk firması da vardı. Telenity bu yıl fuara üçüncü kez katılıyordu. Geçen sene tanıttıkları ve dünyaya sattıkları teknolojileri yine bu sayfada yazmıştım. Telenity bu sene teknolojide daha da ileri gitmiş. Örneğin dünya devi HP ile küresel bir anlaşma imzalamış. Bu anlaşma dahilinde Telenity'nin Servis Dağıtım Platformu (SDP), HP Open Call ürün ailesine entegre edilerek, tüm dünyaya HP tarafından pazarlanacak. Öte yandan Telenity'nin fuarda tanıttığı ürünlerden Akıllı Reklam, ziyaretçilerin yoğun ilgisini çekti. Bu uygulama ile gazete ve dergilerde yayınlanan ya da reklam panolarına yapıştırılan reklamlarda bir servis numarası veriliyor. Tüketici cep telefonundan bu numarayı aradığında ürün hakkında ses, yazı, resim ve video formatlarında bilgi alabiliyor. Örneğin satılık bir ev ilanında verilen numarayı arayan kullanıcı ev hakkında yazılı olarak daha detaylı bilgi alabildiği gibi, multimedya mesaj destekli bir telefonu varsa evin fotoğraflarını ve video filmini de izleyebiliyor. Telenity'nin bir başka ürünü olan Multimedya Mesaj tabanlı içerik yönetim çözümü ise Nokia, Ericsson, Motorola ve Microsoft gibi sektörün önde gelen firmalarının katıldığı MMS Şovu'nda yer aldı.n telenity.comKıskananlar çatlasın başta da Hıncal Uluçİki hafta önce Hıncal Uluç'un kendi gazetesi Sabah'ın binasında fosur fosur sigara içilmesini eleştiren yazısına destek veren bir yazı yazmış ve durumun Hürriyet binasında da farklı olmadığını belirtmiştim. Basının kendini düzeltmeden, toplu kullanıma açık yerlerde sigara içilmesi ilkelliğiyle savaşmasının mümkün olmayacağına dikkat çekmek istemiştim. Hürriyet binasında bu hafta her kata bir sigara odası inşasına başlandı. Bu odalar dışında sigara içilmeyecek. Hürriyet böyle çağdaş bir zihniyetle yönetiliyor işte. Sizin cepheden ne
haber Sevgili Hıncal Uluç? n sigara.gen.trGazetenin gücüGazetelerin desteği olmadan televizyonun gücü güdük kalır. Bunun en iyi kanıtı da Türkiye'ye yeni pop müzik yıldızları kazandıran yarışma programı oldu. Hatırlayacaksınız yarışmanın ilk maratonunda gazeteler ilgi gösterene kadar yarışma programının esamisi dahi okunmuyordu. Ne zaman ki başta Hürriyet olmak üzere gazeteler ilgi gösterip, yarışmacıların farklı yönlerini haber yapmaya başladılar, programın reytingi roket gibi fırladı. Yeni ismi Türkstar olan programın ikinci maratonu ekranlarımızı bu haftadan itibaren şenlendirmeye başladı. Yarışmayı televizyondan, çok daha fazlasını gazetelerden izlemeye başlayabiliriz.n kanald.com.tr/turkstar/Beşi bir yerdeAlcatel fuarda beş yeni ürününü tanıttı. Alcatel'in yeni ürünleri özellikle çok pratik kullanımlı mönüleri ve tasarımlarıyla dikkat çekti. Tanıtılan yeni modellerden One Touch 756, tam bir multimedya canavarı. Fotoğraf ve sesli video çekme özelliği olan model 262 bin renk destekli TFT ekrana sahip. One Touch 835 ise Alcatel'in açılır kapaklı, iki ekranlı modeli. One Touch 556 video kaydına yönelik yüksek belleğiyle dikkat çekerken One Touch 735i oyun tutkunlarına hitap ediyor. One Touch 332a ise renkli ekran ve gelişkin özellikleri ekonomik bir etiketle sunuyor. n www.alcatel.comErkekler sarışın sevmezErkeklerin sarışınlardan hoşlandığına dair efsane, 3GSM Kongresi'nde açıklanan bir araştırma sonucuyla yerle bir oldu. Avrupa'nın en yaygın ve en hızlı büyüyen sanal cemaatinin kurucusu Saw-You kullanıcılarının tercihleri, erkeklerin daha çok kumralları tercih ettiğini gösteriyor. İnternet ve cep telefonuyla katılınabilen Saw-You sisteminin kullanıcıları, sisteme üye olurlarken kendilerine ''Weemee'' isimli sevimli bir çizgi karakter yaratıyorlar. Kullanıcılar aynı şekilde bir ideal eş portresi de çiziyorlar. Saw-You'nun 25 bin üyenin tercihleri üzerinde yaptığı araştırmaya göre erkekler kendileri için yarattıkları ideal eş portresinde sarışınları değil, kumralları seçmişler. Araştırmada çıkan diğer sonuçlara şöyle:n Kadınların...Yüzde 40'ı müzik sevenYüzde 15'i futbol seven Yüzde 80'i sakalsız erkekleri tercih ediyorn Kadınlar mavi gözlü erkekleriErkekler yeşil gözlü kadınları tercih ediyorn Sigara içmeyenlerin yüzde 90'ıSigara içenlerin yüzde 50'si sigara içmeyenlerden hoşlanıyorn www.saw-you.com
button