Güncelleme Tarihi:
Özellikle son zamanlarda internet kullanıcılarının artması ile birlikte vatandaşların talep ettiği e-devlet sistemi tercih edilenler arasında yer alıyor. Ancak birçok bürokratik işlemin kısa yolu anlamına gelen e-devlet uygulamasına giriş şifresiz olmuyor. E-devlet sisteminin olanaklarından yaralanabilmemiz için şifre edinmemiz gerekiyor.
KİMLER E-DEVLET ŞİFRESİ ALABİLİR?
15 yaşını doldurmuş Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları, mavi kartlılar ve yabancılar üzerinde T.C kimlik numarasının bulunduğu fotoğraflı kimliğini (nüfus cüzdanı, evlilik cüzdanı, pasaport ve ehliyet, avukat kimlik kartı, mavi kart, ikamet tezkeresi) ibraz ederek şahsen ya da vekaleti olan kişi aracılığıyla (vekalette “e-Devlet Şifresi almaya yetki olduğuna dair ibare bulunmalıdır)başvuru yaptığında PTT merkez müdürlüklerinden veya yetkili şubelerinden e-Devlet kapısı şifrelerini alabilirler. Bunun yanı sıra mahkeme kararıyla kendine vasi tayin edilmiş kişiler vasileri aracılığıyla e-Devlet Kapısı şifresi temin edebilirler. Bu durumlar harici başkaları adına şifre alımı mümkün değildir.
E-DEVLET ŞİFRESİ NASIL ALINIR?
E-devlet hizmetlerine giriş işlemlerinde kullanılabilmekte olan e-Devlet şifresi için herhangi bir PTT şubesine nüfus cüzdanı ile birlikte başvurmak gerekiyor. E-Devlet şifresi isteğe bağlı olarak özel bir şifreyle de sisteme giriş esnasında veya sistem içerisindeki güvenlik işlemleri bölümünden değiştirilebiliyor.
E-DEVLET KAPISINDAN NE TÜR HİZMETLER VERİLMEKTEDİR?
E-Devlet Kapısı üzerinden vatandaşlara verilen hizmetler genel olarak şöyle gruplandırılabilir:
-Bilgilendirme hizmetleri
-Entegre elektronik hizmetler
-Ödeme işlemleri
-Kurum ve kuruluşlara kısa yollar
-Bunun yanı sıra kamu kurumları arasında bilgi ve belgelerin paylaşımı e-Devlet Kapısı tarafından sunulan hizmetler ile sağlanmaktadır.
E-DEVLET KAPISININ GETİRDİĞİ KOLAYLIKLAR NELERDİR?
E-devlet Kapısı; elektronik ortamdan sunulan kamu hizmetlerine tek bir adres (www.turkiye.gov.tr) üzerinden erişim imkanı sunmaktadır. Bizzat kamu kurum ve kuruluşlarınca sağlanan kamu hizmetleri ile ilgili doğru ve güncel bilgilere ulaşma imkanı sağlamaktadır.
Kamu kurumları arasında bilgi ve belgelerin paylaşımı e-Devlet Kapısı tarafından sunulan hizmetler ile de sağlanabilmektedir. e-Devlet Kapısında tek bir kimlik doğrulaması sayesinde birçok hizmete ikinci bir kimlik doğrulamasına gerek duyulmadan erişilebilmektedir.
E-devlet Kapısı üzerinden alınacak bazı elektronik hizmetler için (vergi, harç vb.) ödeme yapılması gerektiğinde ödeme birimi hizmeti sayesinde bu işlem Kapı üzerinden kolayca yapılabilmektedir.
E-Devlet Kapısının amacı, tek bir adres üzerinden ve şifre, elektronik imza, mobil imza gibi kimlik doğrulama sistemleri ile güvenli bir şekilde kamu hizmetlerinin vatandaşlarımıza sunulmasıdır. e-Devlet Kapısı üzerinden sunulan elektronik hizmetlerde vatandaşlarımızca özel şifre, elektronik imza ve mobil elektronik imza gibi kimlik doğrulama araçları kullanıldığından, kişisel bilgiler e-Devlet Kapısı üzerinden sadece ilgili vatandaşlarımıza sunulmaktadır.
E-Devlet Kapısının en büyük faydası şifre ya da varsa e-imza ve mobil imza gibi kimlik doğrulama araçları kullanılarak elektronik hizmetlere erişim sağlanmasıdır. Bu yönüyle e-Devlet Kapısı sağlamış olduğu altyapıyla birçok başka ülke tarafından da örnek alınmaktadır.