Güncelleme Tarihi:
Özellikle son zamanlarda internet kullanıcılarının artması ile birlikte vatandaşların talep ettiği e-devlet sistemi tercih edilenler arasında yer alıyor. Ancak birçok bürokratik işlemin kısa yolu anlamına gelen e-devlet uygulamasına giriş şifresiz olmuyor.
E-DEVLET ŞİFRESİ NASIL ALINIR?
1- E-devlet hizmetlerine giriş işlemlerinde kullanılabilmekte olan e-Devlet şifresi için herhangi bir PTT şubesine nüfus cüzdanı ile birlikte başvurmak gerekiyor. E-Devlet şifresi isteğe bağlı olarak özel bir şifreyle de sisteme giriş esnasında veya sistem içerisindeki güvenlik işlemleri bölümünden değiştirilebiliyor. Bu şifre ile birlikte TC numaranızı kullanarak her türlü kamu kuruluşları ile ilgili işlerinizi e-devlet sisteminden öğrenebilirsiniz.
Eğer, mobil imza yöntemi ile e-devlet sistemi üzerinden işlem yapmayı tercih ettiyseniz, yapmanız gerekenler şöyledir;
2- Mobil imza
Mobil imza, e-devlet tarafından herhangi bir ücret talep edilmeden, vatandaşlara sunulmaktadır. Fakat mobil imzanın alınması aşamasındaGSM operatörleri tarafından, kullanıcılardan belirli bir miktar ücret talep edilmektedir. Mobil imza, güvenlidir ve elektronik imza görevi üstlenir. Mobil imza aynı zamanda ıslak imza niteliği de taşır. Mobil imza ile e-devlet sistemini kullanmak için yapmanız gerekenler; T.C kimlik numaranızı, GSM numaranızı ve GSM türünüzün bilgisini sistemde bulunan ilgili bölümlerde belirtmek olacaktır.
3- Elektronik imza
Islak imzaya eşdeğer olan elektronik imza, sanal ortamda bulunan belgeye aktarılarak kullanılan, kimlik tespitine yarayan bir imza türüdür. Elektronik imza ile e-devlet uygulamasını kullanmak için sadece T.C kimlik numaranızı kullanmanız yeterli olacaktır.