Güncelleme Tarihi:
İkametgah belgesi alma işlemi e-Devlet uygulaması içerisinde yer alan Nüfus Genel Müdürlüğü kategorisindeki NVİ Adres Bilgilerim sekmesinden alınabiliyor. Muhtarlıklardan ücret karşılığı alınan ikametgah belgesi, e-Devlet ile alındığında herhangi bir ücret ödenmiyor. Yurt genelindeki tüm Nüfus Müdürlükleri’nden de nüfus cüzdanı ile ikametgah belgesi alınabiliyor.
e-Devlet sisteminde; Nüfus Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü sekmesinde ikametgah belgesinin yanı sıra adres değişikliği bildirimi de yapılabiliyor.
İkametgah Belgesi Alma işlemlerinizi internet üzerinden online olarak şu şekilde gerçekleştirebilirsiniz; öncelikle www.turkiye.gov.tr adresine giriş yapmalısınız. Girişi yaptıktan sonra yeni açılan sayfanın sol kısmında bulunan e-Hizmetler sekmesine tıklamalısınız. Bu işlemi tamamladıktan sonra açılacak menünün yine sol bölümünde bulunan harflerden Nüfus Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’nün ilk harfi olan N harfini seçmelisiniz. Bu işlemi de yerine getirdikten sonra Nüfus Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü sekmesindeki “NVİ Adres Bilgilerim” kategorisi seçilmelidir.
Açılan yeni sayfadaki “Kimliğimi Şimdi Doğrula” butonuna bastıktan sonra ‘e-Devlet şifresi ile giriş’, ‘mobil imza ile giriş’, ‘elektronik imza ile giriş’, ‘internet bankacılığı’ ve ‘T.C. kimlik kartı ile giriş’ yöntemlerinden herhangi birisini kullanarak sorgulama işlemi gerçekleştirilmelidir. Sorgulama sonrasında çıkan belgenin çıktısı alınmalıdır.
e-Devlet vasıtasıyla ikametgah belgesi alınmak istenen vatandaşın, nüfusa kayıtlı olduğu yeri değil, şu anda ikamet ettiği adres bilgisi görülebilir. e-Devlet’te herhangi birinin ikametgah adresini öğrenebilmek için o kişinin 18 yaşından büyük olup seçmen kaydının bulunması gerekiyor. Ancak bu koşullarla e-Devlet ikametgah belgesi sorgulama işlemini yapabilirsiniz.
e-Devlet şifreniz yoksa sisteme giremezsiniz. Uygulamadan faydalanmak için size en yakın PTT şubesine e-Devlet şifresi için başvuruda bulunarak, e-Devlet şifresi edinebilirsiniz.