OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 09, 2005 00:00
Boya firmaları arasında baÅŸlayan ‘nano’ savaşında DYO da ataÄŸa kalktı. 3 yıl içerisinde bütün ürünlerini nanoteknolojiyle üretmeyi planlayan DYO, bu yılın sonunda yüzde 30 büyümeyle 330 milyon dolarlık ciroya ulaÅŸmayı hedefliyor.GELECEĞİN en önemli teknolojilerinden biri olan nanoteknolojiyi boyaya aktaran DYO, boya firmaları arasında baÅŸlayacak nano savaşının ilk adımını attı. Nanoteknolojik boya patentini almak için baÅŸvuruda bulunduklarını söyleyen YaÅŸar Holding Boya ve Kimya Grubu BaÅŸkanı Ahmet YiÄŸitbaşı, bu yıl 170 bin tonluk üretimle 330 milyon dolarlık ciroya ulaÅŸmayı hedeflediklerini söyledi.YÃœZDE 30 BÃœYÃœYECEĞİZ: DYO’nun Ä°zmir ÇiÄŸli’deki tesislerinde düzenlenen basın toplantısında konuÅŸan YaÅŸar Holding Boya Grubu BaÅŸkanı Ahmet YiÄŸitbaşı, ilk Türk boya markası olan DYO’yu bir dünya markası haline getirme yolunda ciddi adımlar attıklarını vurguladı. Geçen yıl 260 milyon dolar ciro ile 140 bin tonluk üretim yaptıklarını anımsatan YiÄŸitbaşı, ‘Türkiye’nin 420 bin tonluk boya üretiminin üçte birini biz gerçekleÅŸtiriyoruz. 2005 yılında sektörde yüzde 12 civarında büyüme bekleniyoruz. Biz de yüzde 30 oranında bir büyümeyle 2005 yılında 330 milyon dolar, 460 trilyon lira net satış hedefliyoruz. Yurtdışından saÄŸlanan gelirlerle birlikte net satışlarımız 2005 yılında 330 milyon doları aÅŸacak’ dedi.NANO Ä°LE 10 MÄ°LYON DOLAR: Nanoteknoloji için Ar-Ge’ye 1.5 yılda 200 bin dolar harcadıklarını aktaran YiÄŸitbaşı, bu yıl nanoteknoloji ile ürettikleri boya ürünlerinde 1000 tonluk satış hedefine ulaÅŸmayı amaçladıklarını ifade etti. YiÄŸitbaşı, Türkiye’nin geliÅŸmesi açısından bu teknolojinin çok önemli olduÄŸuna iÅŸaret ederek, ‘Gelecekte nanoteknolojinin var olduÄŸu ülkeler yaÅŸayacak. Küçük üreticiler ise önemini yitirecek’ diye konuÅŸtu. 20 ÃœLKEYE Ä°HRACAT: DYO, Dewilüx ve Evim markaları ile 950 deÄŸiÅŸik ürün, 3 bin 200 ambalaj ve 60 bin farklı renk ürettiklerini anlatan YiÄŸitbaşı, 20’den fazla ülkeye ihracat yaptıklarını kaydetti. Boya ve Kimya Grubu Ar-Ge Koordinatörü Gülsen Çeliker, Konvansiyonel boya üretim maliyeti ile nano arasında yüzde 15-20 çivarında fark olduÄŸunu dile getiren Çeliker, bu farkı fiyatlara yansıtmayacaklarını söyledi. Sektör 2010’da 1 trilyon dolar BILL Clinton’ın Ocak 2000’de yaptığı konuÅŸmayı hatırlatan Gülsen Çeliker, ÅŸunları kaydetti: ‘21’inci yüzyılın en önemli 3 teknolojisinden birinin nanoteknoloji olacağını söyleyen Clinton, ABD’nin sadece bu teknoloji için bütçesinde 450 milyon dolar ayırdığını ifade etmiÅŸti. O günden bu yana tüm dünya gözünü nanoteknolojiye çevirdi. Geçen yıl 860 milyon dolara ulaÅŸan pazarın büyüklüğünün 2010 yılında 1 trilyon dolar olması bekleniyor.’Nano boyalı ev yanmadıTOPLANTININ ardından, konvansiyonel ve nanoteknoloji boya ürünleriyle boyanmış iki ayrı ev maketi, noter huzurunda alev testine tabi tutuldu. Piyasada satılan konvansiyonel boyayla ile boyanan iki dakikada yanarken; nanoteknolojili boyayla boyanan maketin yanması yaklaşık on dakikayı buldu.Nanoteknoloji nedir?MADDENÄ°N yapısına atomik düzeyde müdahale ederek yeni maddeler ve ürünler geliÅŸtirmeyi saÄŸlayan, boyadan tekstile, kozmetikten saÄŸlığa her alanda devrim yaratacak yeni bilim dalına nanoteknoloji deniyor. Nanoteknoloji sayesinde aynı miktarda boyayla çok daha fazla molekül bağı oluÅŸturmak, dolayısıyla çok daha füzlü esnek boyalar üretmek mümkün. Â
button