Dünyanın GSM devleri ’çocuk pornosuyla savaş’ cephesi kurdu

Güncelleme Tarihi:

Dünyanın GSM devleri ’çocuk pornosuyla savaş’ cephesi kurdu
Oluşturulma Tarihi: Şubat 12, 2008 00:00

İspanya’nın Barselona kentinde düzenlenen dünyanın en büyük mobil teknoloji organizasyonu GSMA Mobil Dünya Kongresi’ne çocuk pornosunu önlemek üzere kurulan itifak damgasını vurdu.

Hutchinson 3G Europa, Avusturya Mobilkom, İtalya Telecomunicacion, Telefonica/02, Telenor, TeliaSonera, T-Movil ve Vodafone cep telefonlarında çocuk pornosu görüntülerini önlemeye çalışacak.

İSPANYA’nın Barselona kentinde düzenlenen dünyanın en büyük mobil teknoloji organizasyonu Mobil Dünya Kongresi’nde, 218 ülkeden 700’den fazla cep telefonu firmasının üye olduğu GSM Birliği’nin en üst düzeydeki 8 firması cep telefonları üzerinden çocuk pornosu görüntülerini önlemek için ittifak kurduklarını açıkladı. Hutchinson 3G Europa, Avusturya Mobilkom, İtalya Telecomunicacion, Telefonica/02, Telenor, TeliaSonera, T-Movil ve Vodafone’un kurduğu ittifak cep telefonları üzerinden çocuk pornosu görüntülerini önlemeye çalışacak.

SON YILLARDA ARTTI: Sekizli ittifakın düzenlediği toplantıda internet ve cep telefonlarında çocuk pornosu ticaretinin son yıllarda çok büyük oranlara ulaşmasından dolayı endişe duyulduğu belirtildi ve hükümetlerden acil önlem alınması istendi. Interpol verilerine göre, çocuk pornosu görüntülerini 2006’da bir önceki yıla oranla yüzde 74 arttığına dikkat çekilerek, 2004’te 274, 2007’de ise 5 bin 300 sitenin çocuk pornosu görüntülerinden dolayı bloke edildiği kaydedildi. Çocuk pornosu görüntülerine girmek isteyen günde 15 bin kullanıcının da bloke edildiği vurgulandı.

TÜRKİYE’DEKİ KURUL YETERLİ: GSM Birliği’nin 21 üyeden oluşan yönetim kurulunda yer alan Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Cenk Serdar, Türkiye’de çocuk pornosu görüntülerine karşı mücadelede Ulaştırma Bakanlığı bünyesinde kurulan İnternet Üst Kurulu’nun çalışmalarının yeterli olduğunu söyledi.

1200 ŞİRKET KATILIYOR: 191 ülkeden 1200’den fazla büyük ve orta ölçekli firmanın katıldığı 11-14 Şubat tarihlerinde düzenlenen kongre 4 gün sürerken, mobil teknolojisi sektöründen 50 binden fazla profesyonel işadamı fuar ve kongre alanında bulunuyor. 218 ülkeden 700’den fazla cep telefonu firmasının üye olduğu GSM Birliği’nden 8 üyenin kurduğu ittifaka daha çok şirketin kalıtması da bekleniyor.

SMS reklam tartışması

TÜRKİYE
’de de kullanılan SMS mesajı ile reklam ve bilgilendirme telefon abonelerinin talebi dışında gerçekleşiyor. Bu nedenle bazı ülkelerde hukuki sıkıntılar yaşandığı belirtiliyor. Örneğin Fransa’da kısa mesajların yüzde 17.2’sinin abonenin izni olmadan cep telefonlarına geliyor. Mobil Dünya Kongresi’nde gündeme gelen yeni mobil reklam modelleri, abonenin izni ile hayata geçeceği için SMS reklamlarında yaşanan sorunları da kaldıracak.

’Cepten reklam izle bedava konuş’ dönemi

CEP telefonundan günde belli bir süre reklam izlemeye razı olan aboneler artık indirimli hatta bedava konuşabilecek. Aralarında Nokia ve Erricson gibi altyapı teknolojileri üreticilerinin de bulunduğu firmalar, operatörlerin reklam karşılığında abonelerine verdikleri hizmetleri finanse eden modelleri tartışmaya başladı. Reklamcıların hedefi dünya genelinde yaklaşık 2.7 milyar adede ulaşan cep telefonunu birer reklam alanı haline getirmek. Avrupa’da Telefonica, TIM ve Telstra bu yıl içinde abonelerine mobil reklam hizmeti vermeye hazır olduklarını duyurdular. Mobil reklamda, mobil telefon operatörleri aboneleri ile ayrı bir tarife uygulayacak. Reklam izlemeyi kabul eden aboneler, gün içinde seçtikleri tarife ve indirim oranına göre belli bir süre reklam izlemek zorunda kalacak. Bu aboneler, herhangi bir telefon numarasını çevirdiklerinde önce birkaç saniyelik reklam izlemek zorunda kalacak. Böylece operatörler abonenin yaptığı konuşmaın maliyetinin tamamını veya bir kısmını reklam verenden tahsil edebilecek.

Avrupa’da Blyk ABD’de Virgine Mobile başlattı

MOBİL
reklam sayesinde cepten bedava konuşmanın ilk örneklerinden biri Avrupa’da Blyk adlı GSM operatörü tarafından hayata geçirildi. 16-14 yaş grubundaki öğrencilere reklam karşılığı bedava 217 SMS ve ayda 43 dakika konuşma veren şirket, bunları kazanmak için günde 6 reklam mesajını almayı şart koştu. Amerika’da ise Virgin Mobile, ’Sugar Mama’ adını verdiği bir servis ile benzer bir uygulamayı hayata geçirdi. Aboneler Virgin Mobile’in online reklamları hakkında görüş bildirdiklerinde bedava konuşma süresi kazanıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!