Dünyanın en pahalı satışı

Güncelleme Tarihi:

Dünyanın en pahalı satışı
Oluşturulma Tarihi: Mart 08, 2011 10:52

Dünyanın en önemli lüks markalarından biri olan LVMH Möet Hennessy Louis Vuitton, İtalyan rakibi Bulgari’nin çoğunluk hissesini alarak, lüks piyasasının geri dönüşünü kendi lehine çevirmeyi planladığına işaret etti.

Küresel ekonominin nabzı EKONET'te atıyor                                  
Haberin Devamı

     

Pazartesi günü şirketlerle tarafından karşılıklı olarak yapılan açıklamalarla teyit edilen anlaşma, mücevher ve lüks saatler üreten İtalyan aile şirketinin kontrolünün, küresel çapta aralarında 50 lüks markası bulunan Fransız şirkete geçmesi anlamına geliyor. LVMH, Louis Vuitton, Moët et Chandon ve TAG Heuer gibi markaları bünyesinde bulunduruyor.   

 

Bulgari’nin piyasa değeri yaklaşık 3.22 milyar dolar. Şirketin kurucuları Paolo Bulgari, Nicola Bulgari ve yine aileden olan CEO Francesco Trapani’nin, Bulgari’nin hisselerinin yüzde 51’ini elinde tutuyor.    

 

Haberin Devamı

Anlaşmaya göre, LVMH, şu anda Bulgari ailesinin elinde bulunan 152.5 milyon hisse için, 16.5 nilyon yeni hisse ihraç edecek. Fransız şirketin hisse başına 12.25 euro ödeyeceği açıklandı.

 

İki şirket arasındaki anlaşmanın toplam değerinin 6 milyar dolara yakın olduğu belirtildi.   

 

Milan borsasındaki işlemlerde Bulgari’nin hisseleri yüzde 1’e yakın değerlendi.

 

İTALYANLARA FRANSIZ KOLTUĞU

Konuya yakın kaynaklar, Bulgari ailesinden yönetimde olan isimlerin, LVHM’de de önemli pozisyonlar da yer alacakları belirtildi. Örneğin Paolo ve Nicola Bulgari, başkan ve başkan yardımcısı olarak görevde kalmaya devam edecek. Bulgari ailesi, LVMH’nin yönetim kuruluna temsilci atama yetkisine sahip olacak ve Bulgari CEO’su Trapani, Fransız şirketin yönetim komitesine katılacak.

 

LVHM ve Bulgari arasındaki anlaşma, lüks ürünler piyasasının, küresel ekonomik krizin etkilerini üzerinden atmaya başlayıp, derin resesyon sürecinden çıktığı bir zamana denk geldi. Bulgari, Ocak ayında gelirini yüzde 21 artırdığını açıklarken, bunda şirketin Japonya’daki satışlarını yıllık bazda 1 milyar euronun (1.6 milyar dolar) üzerinde artırması etkili oldu.

Haberin Devamı

 

Bulgari, LVMH’nin saat ve mücevher işini genişletmesini sağlayacak. Fransız şirketin bu birimi geçen yıl yüzde 29’luk bir gelir artışı yaşamış ve LVHM’nin en hızlı gelir artışına imza atmıştı. Yine de, gelir açısından 985 milyon dolarla Fransız şirketin en küçük birimi.

 

*Bu yazı Wall Street Journal’da “LVMH to Buy Control of Bulgari” başlığıyla yayımlanan haberden derlenmiştir.

 

EkoNet'i Facebook'ta takip etmek için:

http://www.facebook.com/#!/HurriyetEkonet

 

EkoNet'i Twitter'da takip etmek için:
http://twitter.com/HurriyetEkonet  
 

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!