Dünyadan daha yaşlı fosiller bulundu

Dünyadan daha yaşlı fosiller bulundu
Oluşturulma Tarihi: Şubat 09, 1998 00:00

ABD'li ve Rus bilim adamları, uzayda ilkel mikroorganizmalar şeklinde yaşam olduğunu gösteren ip uçları bulduklarını bildirdiler. Elde edilen kanıtlar, uzaydaki yaşamın dünyanın oluşumundan önce başladığını ortaya koydu.

Rusya Paleontoloji Enstitüsü Başkanı ve Rusya Bilimler Akademisi Üyesi Aleksei Rozanov'un açıklamasına göre, dünyaya düşen bazı meteor parçalarında bakteri ve erken dönem mantar fosilleri bulundu. Yapılan incelemelerde bu canlı fosillerinin dünyadan daha yaşlı oldukları anlaşıldı. Uzayda bulunan ve dünyanın ortaya çıkmasından sonra meteorlarla yeryüzüne ulaşan bu canlılara ait fosiller, dünya dışındaki yaşamın, dünyanın oluşumundan önce başladığının kanıtı olarak kabul edildi.

Fosiller üzerindeki biyolojik incelemelerin Amerikan Uzay ve Havacılık Dairesi (NASA) ile birlikte yürütülmekte olduğunu belirten Rozanov, elde edilen bilgilerin tasnif edilerek değerlendirilmesinin sürdüğünü kaydetti. Fosilleri bulunan bu ilkel canlıların şekil olarak dünyadaki bakteri ve mantar türlerine çok benzediklerini anlatan Rozanov, bulunan bakteri fosillerinin, suda yaşama özelliğine sahip olduğunu bildirdi. Bu bulgu, dünyadaki yaşamın suda başladığını savunan bilim adamlarının tezleri ile paralellik oluşturuyor.

İKİ YILDIZDA SICAK SU

Bu arada Amerikalı gökbilimciler, Akrep ve Orion takımyıldızlarının en parlak iki yıldızında sıcak su bulunduğunu saptadılar. Science dergisinde çıkan makaleye göre, Maryland'da, NASA'ya ait Goddard Gözlemevi'nde çalışan gökbilimciler, kızılötesi spektroskop sayesinde varlığını saptadıkları sıcak suyun, Antares ve Betelgeuse yıldızlarının atmosferinden kaynaklandığını tahmin ediyorlar. Uzmanlar, M tipi yıldız olarak nitelendirilen her iki yıldızın sıcaklıklarının Güneş'inkinden daha düşük olduğunu belirttiler. Gökbilimciler, yıldız kromosferinde (renkküre) su bulunmasının çok şaşırtıcı olduğunu, çünkü atmosferin bu bölümünün su moleküllerinin bulunabilmesi için fazla sıcak olduğunu vurguladılar.