OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 13, 2005 00:00
‘Gilette’yi satın alarak dünyada güzellik ve kiÅŸisel bakım alanında ataÄŸa kalkan Procter and Gamble (P&G), pazar lideri olduÄŸu Türkiye’de daha fazla büyümeyi hedefliyor. P&G Avrupa BaÅŸkanı Paul Polman, ‘P&G’nin yüzde 11 olan büyüme hızı Türkiye’de yüzde 10-20 arasında gerçekleÅŸiyor. Türkiye bizim dünyadaki en güçlü büyüme motorlarımızdan birisi’ dedi.TEMÄ°ZLÄ°K ve kiÅŸisel bakım alanında dünya devi olan Procter and Gamble’ın (P&G) Avrupa’dan Sorumlu Grup BaÅŸkanı Paul Polman, güzellik ve kiÅŸisel bakım alanında ataÄŸa kalktıklarını hatırlatarak, ‘Türkiye de, hızlı büyüyen ekonomisi ve genç nüfusu ile en güçlü büyüme motorlarımızdan birisi’ dedi.Türkiye’de kategorilere göre deÄŸiÅŸmekle birlikte yüzde 10-20 arasında bir büyüme hızı gösterdiklerine dikkat çeken Polman, P&G’nin genel büyüme hızının ise yüzde 11 olduÄŸunu kaydetti. Polman, ‘Büyüme stratejimiz Türkiye’nin de dahil olduÄŸu hızla geliÅŸen ülkelerde yoÄŸunlaÅŸmak. Çin, Rusya ve Brezilya da hızla büyüdüğümüz ve daha da büyümek istediÄŸimiz diÄŸer pazarlar’ dedi. Türkiye’de 10 yıl önce pazar 2’ncisi olduklarını anımsatan Polman, ‘Şimdi ise pazar lideriyiz ve daha da büyümek istiyoruz’ diye konuÅŸtu. 190 MÄ°LYAR DOLARLIK PAZAR: Polman, güzellik ve kiÅŸisel bakım pazarının yaklaşık 190 milyar dolarlık bir küresel pazar olduÄŸunu belirterek, bu rakamın deterjan sektöründen 4 kat daha büyük olduÄŸunu kaydetti. Pazarda sadece 2 büyük oyuncu olduÄŸunu dile getiren Polman, şöyle konuÅŸtu: ‘L’oreal ve P&G’nin yüzde 10’luk pazar payları var. Bizim genel anlayışımız, sadece zengin ülkelerin zengin tüketicilerine hitap etmek deÄŸil, bu yüzden alım gücü daha düşük olan tüketicilerin de ihtiyaçlarına cevap veren daha düşük fiyatlı ürünler üretiyoruz.’ YENÄ°LÄ°KLERÄ°N YARISI DIÅžARDAN: Polman, P&G olarak son 5-6 yıldır ciddi bir yeniden yapılandırma süreci geçirdiklerini kaydederek, ‘Temel amacımız yenilik anlayışını ÅŸirketin her birimine yerleÅŸtirmekti, çünkü bize göre yenilik, sadece bir laboratuar ya da teknoloji iÅŸi deÄŸil, pazarlamadan tedariÄŸe kadar her alanda yenilik üretebilmektir’ dedi. Yenilikçi olabilmek için sadece ÅŸirket içinden deÄŸil, ÅŸirket dışından da fikirlere açık olmak gerektiÄŸini belirten Polman, ‘Hedefimiz, yeni fikirlerin yüzde 50’sinin dışarıdan gelmesi’ diye konuÅŸtu. Polman, ÅŸunları kaydetti: ‘Tüketicileri doÄŸru anlamaya yönelik küresel birimlerin yanısıra, yerel ihtiyaçlara yönelik ülke bazlı birimler de kurduk. Yerel birimler, tüketiciye tanır ve o tüketiciye yönelik yenilikleri merkezden daha iyi bilebilir.’TÃœRKÄ°YE’DEN DE ÖĞRENDÄ°K: Polman, pazarlama anlamındaki yeniliklerden birinin Türkiye kaynaklı olduÄŸunu dile getirerek, ÅŸunları söyledi: ‘Türkiye’de markalarımızı daha iyi anlatmak için tüketiciyle direk teması olan bir alan kurduk. Tüketiciler baÅŸta ‘daha pahalı’ diye uzak durduÄŸu ürünlere ısındı. Daha sonra Türkiye pazarına baÅŸka markalar sürdüğümüzde bunun olumlu etkisini gördük. Bu pazarlama alanında elde edilmiÅŸ güzel ve yenilikçi bir baÅŸarıydı. Bundan sonra, baÅŸka ülkelerde de bu stratejiyi kullandık ve baÅŸarılı olduk.’4 yılda 5 milyar dolar kazandıkPAUL Polman, genel inanışın büyük ÅŸirketlerin yenilikçi olamayacağı, hantal iÅŸleyeceÄŸi yönünde olduÄŸunu söyleyerek, ÅŸunları söyledi: ‘Bu, çok yanlış bir inanç. P&G sadece son 4 yılda yarattığı markalardan 5 milyar dolar kazandı. Bu bizim yenilikçi baÅŸarımızı gösteriyor’ dediYenilikçilik ev hanımına temizliÄŸi sevdirmektirYENÄ°LÄ°KÇİLİĞİN P&G için anlamının, tüketiciyi merkeze koymak olduÄŸunu belirten Paul Polman, ‘Tüketici bizim patronumuzdur. Tüketici deÄŸiÅŸir, bu deÄŸiÅŸiklikleri de takip etmek yeniliÄŸi zorunlu kılar’ dedi. Polman, sözlerini şöyle sürdürdü: ‘ÖrneÄŸin, evhanımını ele alalım, ev iÅŸlerini yapmaktan çoÄŸu zaman hoÅŸlanmaz, yaptıkları için takdir edilmez. Dolayısıyla bizim, onun iÅŸlerini daha kısa sürede ve mümkünse daha eÄŸlenceli bir ÅŸekilde bitirmesini saÄŸlamamız gerekir. Biz bazı ürünlerimizi eÅŸi benzeri olmayan bir teknolojik yenilik olarak piyasaya sürmüyoruz, sadece temizliÄŸi daha sevimli, eÄŸlenceli hala getiren bir ürün olarak pazarlıyoruz. Bu örnekte, yenilikçilik evhanımına temizliÄŸi sevdirmektir.’Her hafta 1800 bebek ağırlıyorP&G’NÄ°N Frankfurt’ta bulunan Schwalbach AraÅŸtırma Merkezi’ne her hafta 1800 bebek ve annesi deÄŸiÅŸik ürün veya ürün prototiplerini denemek üzere geliyor. 400 bilimadamının çalıştığı merkezde, bebeklerin ve annelerinin ürünlerden hangi noktalarda memnun kaldığı ya da kalmadığı araÅŸtırılarak, prototipler üzerinde gerekli deÄŸiÅŸiklikler yapılıyor. Â
button