Hayri ÇETİNKAYA/MANCHESTER
Oluşturulma Tarihi: Nisan 25, 2007 00:00
Dünyanın en pahalı ve en lüks otomobil markalarından biri olan İngiliz Bentley'in Avrupa Direktörü Geoff Dowding, dünya genelinde lüks otomobil satışlarında son 4 yılda hızlı bir artış yaşandığını belirterek, "Küresel zenginlerin sayısı arttıkça lüks otomobillerde müşteri kitlesi genişliyor" diye konuştu.
Dowding, Avrupa fiyatı 100-250 bin Euro arasında değişen Rolls Royce, Bentley, Ferrari ve Lamborghini gibi araçlardan 4 yıl önce 3 bin adet satılırken, bu sayının geçen yıl 21 bin adede çıktığını söyledi.
KULAKTAN KULAĞA SATIŞ
Bentley'in dünyadaki tek üretim merkezi olan Manchester'daki fabrikasında görüştüğümüz Dowding, lüks otomobil merakının zengin aileler arasında statü sembolü haline geldiğine dikkat çekiyor. Bu tür araçların satışında kulaktan kulağa dedikoduların etkili olduğunu belirten Dowding, "Kimse ortaya çıkıp, çok pahalı fiyatlara satılan lüks araçların sahibi olduğunu söylemiyor. Ancak küçük sohbet gruplarında kim ne tür aracı olduğunu zevkle aktarıyor" diye konuştu.
Lüks otomobillere ilgiyi gelir düzeyindeki artışla açıklayan Dowding, Bentley araçlarının satışlarının artması ile ilgili şunları söyledi: "2003 yılında satışımız sadece bin adetti. Bu rakam son dört yılda kademeli olarak arttı ve geçen yıl sonu itibariyle 9 bin 200 adete ulaştı. 100-150 bin Euro’luk fiyat aralığında bir Bentley ürettik. Böylece insanlara ikinci grup araba fiyatına birinci grup araba ve zevk verdik. ’Bentley yeni bir şey yapıyor’ heyecanı da buna katılınca satışlarda bir patlama yaptık. Bunu Continental GT ile başardık. Daha sonra rakiplerimiz de aynı anlayışla peşimizden geldi. Özellikle 100-150 bin Euro’luk araçların satışlarındaki yükselişin sebebi bu."
KÜÇÜK BENTLEY OLMAYACAK
Dowding, sözlerini şöyle sürdürdü: "Daha fazla kár beklentisiyle, sadece ikinci dilimde otomobil üretmemiz söz konusu değil. Çünkü ikinci dilimdeki başarımızı zaten birinci dilimdeki saygınlığımız sayesinde yakaladık. O nedenle biz hep birinci dilimin otomobili olarak kalacağız. Biz 100 bin Euro’luk grubun altındaki daha geniş gruba girmeyi düşünmüyoruz. Yani Mini Bentley olmayacak. Bulunduğumuz yerde en tepedeki iki segmentte kalmak istiyoruz. Bir üst segmente çıkmak çok zor. Ancak alt segmentlere, aşağıya inmek çok kolaydır."
GT coupe’nin döşemelerini bir kişi tam bir haftada dikiyor
Bentley GT Coupe’nin döşemelerini baştan başa dikmek için 135 metre iplik gerekiyor. Bu ard arda dizilmiş 28 adet GT Coupe araç konvoyunun ya da 3 tane futbol sahasının uzunluğuna veya dünyanın en yüksek dönme dolabı London Eye'ın yüksekliğine eşit. Bir Bentley otomobilin koltuklarını tamamlamak için bir kişi 1 hafta çalışıyor.
Koltuklar için 11 dana kullanılıyor
Bentley Avrupa direktörü Geoff Dowding, otomobillerin özel siparişlerle üretiminde sadece Bentley’e çalışan yan sektörler doğduğuna dikkat çekti. "Bentley'de üretilen araçların koltukları için gerekli deriler Finlandiya’dan geliyor" diyen Dowding sözlerini şöyle sürdürdü: "Çünkü o bölgede otlaklarda çit yok. Bu sayede hayvanların derileri zarar görmüyor. Ayrıca o bölgeden gelen deriler bakteri üretmiyor. Ve bu yüzden hayvanların derilerinde yırtılma, yıpranma veya hasar hiç ya da daha az oluyor. Bir araç ortalama 11 tane dananın derisinden yapılıyor. Müşteriler,bu derilerin hangi renk ve tonda olacağını kendileri seçiyor. Ayrıca Bentley otomobilin ahşap kaplama bölümleri için gerekli ağaç malzemesi de sadece Kaliforniya'dan geliyor. "
Bentley'in kapı kollarında 20 bin 500 tane dikiş var
Bentley'in kapı kollarında yaklaşık 20 bin 500 tane dikiş bulunuyor. Bu toplam 5 metre ip, bir kapı kolunun dikişleri için ise 40 dakikalık iş demek. Bir otomobilin koltuk döşemelerinde ortalama 80 metre ip kullanılıyor. Araç örtüleri 200 parçadan oluşuyor. Bir Bentley'in koltuklarını tamamlamak 11 saat sürüyor. Bir aracın koltuklarını tamamlamak için 8 farklı makina kullanılıyor. 17 değişik renkte ip mevcut. İç döşemeler için 7 farklı renk seçeneği sunuluyor. Bir aracın koltuğunun iplik rengini 45 farklı şekilde yapılabiliyor.