Dünya teknoseksüelleri konuşuyor siz metroseksüel mi kaldınız?

Güncelleme Tarihi:

Dünya teknoseksüelleri konuşuyor siz metroseksüel mi kaldınız
Oluşturulma Tarihi: Mart 18, 2007 00:00

Amerikan giyim ve aksesuvar markası Calvin Klein çıkardığı CK in2u adlı yeni parfümün hedef kitlesini tanımlarken yeni bir kavram kullandı: Teknoseksüeller. 2004’te Rick Montalvo adlı bir bloggerın bulduğu bu deyimin anlamını ve Calvin Klein’ın benimseme sebebini araştırdık.

Geçen ay, Calvin Klein markasının New York’taki ofisinde önemli bir toplantı vardı. Klein, genç kuşağın sesini, beklentilerini en iyi anlayan marka olduğunu 13 yıl önce kanıtlamıştı. CK One 1970’lerin sonunda ve 1980’lerin başında doğanların parfümü olmuştu. Dünyanın her yerinde dakikada toplam 200 şişe satılıyordu. Müzik dükkanları bir konyak matarasını andıran minimalist şişesini Nirvana grubunun albümlerinin yanına koyuyordu. O günün ruhunu gençler açısından iyi yorumlamıştı. Aradan geçen zamanda One’ın başarısına erişebilen başka parfüm çıkmamıştı.

ELEKTRONİK ALETLERLE ROMANTİK İLİŞKİ

O gün o toplantı odasında CK ekibi, 1982-1995 arasında doğmuş gençlerin kokusunu bulduklarına emin bir şekilde, CK in2u adlı bu parfümün reklamlarını izliyorlardı. Teknoseksüel gençler için yapılmış parfümün sloganı şuydu: "Kız oğlanın bloguna bayılıyor. Oğlan kızın SMS’leriyle tahrik oluyor. Çok yoğun. Bugün için."

Teknoseksüel deyimini 2004’te Ricky Montalvo buldu. Montalvo, dijital filmler çeken, teknoloji dergilerine yazan bir blogger. Blogunun adı www.technosexual.org. Teknoseksüelin tanımı şöyle: Sadece kendisine değil, yaşam tarzına ve kullandığı elektronik aletlere de aşık olan narsisist ve şık kimse.

Tarifi biraz daha ayrıntılandırmak gerekirse: Metroseksüelin teknolojiyle fazlaca ilgilenen, bir sene içinde 15 farklı cep telefonu değiştiren, özel tasarlanmış cebine sığacak büyüklükteki bilgisayarlara deli olan hali.

Montalvo, metro ve teknoseksüel arasındaki farkı açıklıyor: Metroseksüel erkek pazartesi bir NBA basketbol maçında, salı galeri açılışında görülebilir. Teknoseksüel ise NBA maçına gitmez, galeride sosyalleşirken maç sonuçlarını avuç içi bilgisayarından ya da cep telefonuna gelen kısa mesajlardan öğrenir.

Teknoseksüel internet üzerinden haberleşir ve yeni dostlar edinir. Kendini ifade etmek istediğinde bloguna bir şeyler yazar. Banana Republic, Saks Fifth Avenue, Urban Outfitters’dan üst baş alışverişi yapar ama vaktinin büyük bölümünü elektronik eşyalar satan dükkanlarda geçirir. Yeni çıkmış, küçük ama zeki aletlerle romantik ilişki yaşar.

KISACA SENİNLE İLGİLENİYORUM

Calvin Klein 2005’te söz konusu parfümün yapımına başladığında, Montalvo’nun teknoseksüel deyiminin haklarını satın aldı. Çünkü gençliği harekete geçiren "şimdi" ve "seks" kelimelerinin bu deyimin içinde yer aldığını, 11 Eylül saldırısından Britney Spears’i donsuz haline kadar her şeyi görmüş ve dolayısıyla şaşırtılması imkansız bu kitleye en çok yakışan etiketin teknoseksüel olduğuna karar vermişti. Yıllar önce Nirvana’yla birlikte grunge kültürüne kapılan gençler nasıl CK One’ın peşinden gittiyse, bugün teknoseksüeller de In2u’nun peşinden gider miydi? In2u gençlerin kısa mesaj dilinde "in to you" yani "Seninle ilgileniyorum" anlamına geliyor. Seninle ilgileniyorum diyor ama bunu uzun uzun yazacak kadar bile vakti ve sabrı yok, klavyede dört karaktere basarak bunu anlatmayı yeğliyor. Parfümün ismi kadar şişesi de gençlerin anlayacağı dilde diyebiliriz. Çünkü dokunduğunuzda bir i-Pod’a dokunmuşsunuz hissi veriyor. Aynı maddeden yapılmış: Beyaz plastik ve cam.

Bir teknoseksüele alınabilecek hediyeler

Çok cepli postacı çantası: Çantanın her yerinde küçük cepleri olmalı. Birine telefon, birine i-Pod, birine avuçiçi bilgisayarınızı koyabilmelisiniz. Bir de laptop koyabileceğiniz sert sırtlı büyük gözü olmalı. Bu arada i-Pod cebinin kulaklık kablosunun rahatça çıkabileceği küçük deliği unutmamalı...

Askeri operasyon saati: Eskiden sadece ordunun özel tim askerleri tarafından kullanılan Special OPS saatlerinin camı çizilmez kristal, tuşları karbon-fiber ve kayışı naylon. Pili lityum. Işığını 1.5 km’den görmek mümkün.

Gucci veya Prada marka cep telefonu: İtalyan lüks markaları da telefon endüstrisine girdi. Yakında piyasaya çıkacak telefonun dokunmatik ekranı, bluetooth özelliği ve sizi İtalya’da eve ve Ferrari’ye sahip kişi gibi gösterme özellikleri bulunuyor.

Takumi Şimamura tasarımı laptop çantası:

En büyük özelliği el yapımı olması. Hammaddesi tahta. Son derece trendy ve şık.

Fotoğraf gösteren anahtarlık:

Bu dijital anahtarlığa 50 fotoğraf yüklenebiliyor. Her gün bir fotoğraf seçip onu ekrana taşıyabilirsiniz.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!