OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 19, 2002 00:00
Dünya içki devlerinden Allied Domecq, Türkiye'de uzun vadeli yatırım kararı aldı. Åžirket, 5 yıl içinde pazarın lideri olmayı hedefliyor. Allied Domecq Ä°stanbul Genel Müdürü Selçuk Tümay, dünyada 100'den fazla ülkede faaliyet gösteren alkollü içecek firması Allied Domecq'un yatırım kararıyla ilgili düzenlenen toplantıda yaptığı konuÅŸmada, 5 yıl içinde Türkiye alkollü içki pazarının lideri olmayı hedeflediklerini söyledi.  Şirketin dünya cirosunun 4 milyar Euro olduÄŸunu belirten Tümay, toplam alkollü içki tüketiminin 91 milyon kasa olan Türkiye'de pazarın yüzde 98'ini bira, rakı ve ÅŸarabın sahip olduÄŸunu, viski ve diÄŸer ithal alkollü içkilerin toplam içki pazarındaki payının ise yüzde 1 olduÄŸunu vurguladı. Tümay, amaçlarının tüketici ihtiyaçlarına uygun en iyi ürünleri en iyi fiyatlarla sunmak olduÄŸunu söyledi. Selçuk Tümay, Türkiye'nin AB ile entegrasyon çalışmaları ve Tekel'in özelleÅŸtirilmesi neticesinde baÅŸta beyaz içkiler olmak üzere Türkiye alkollü içki piyasasının önümüzdeki yıllarda büyüyeceÄŸine inandıklarını kaydetti. Allied Domecq Ä°stanbul olarak ilk aÅŸamada Türkiye'den 20 milyon Euro'luk bir ciro elde etmeyi planladıklarını duyuran Tümay, sahip oldukları ve dağıtımını yaptıkları markaları kategorilerinde lider yapmak ve ciro hedeflerini gerçekleÅŸtirmek için 13 distribütörden oluÅŸan 30 kiÅŸilik bir kadro kurduklarını anlattı.     ''BALLANTINE'S KENDÄ° MARKAMIZ'' Tümay, kendi markaları olan Ballantine's, Teacher's, Beefeater, Kahlua, Courvoisier, Tia Maria, Canadian Clup'ın yanı sıra temsilciliÄŸini yaptıkları Jack Daniel's, Southern Comfort, Finlandia Vodka ve Campari gibi dünyaca ünlü markaları Türk tüketicisi ile buluÅŸturacaklarını bildirdi. Allied Domecq Güney DoÄŸu Avrupa Bölge Direktörü Henri Carcw, dün oynanan Türkiye-Japonya maçı karşılaÅŸmasına deÄŸinerek, ''Viskimiz Ballantine's'ın sloganı go-play (çık ve oynadır). Türkiye'de maçta bunu yaptı ve kazandı'' diyerek konuÅŸmasına baÅŸladı. Allied Domecq olarak dünyadaki pekçok ülkede kendi dağıtım ÅŸirketlerine sahip olduklarını anımsatan Carcw, Türkiye'nin de bu listedeki yerini aldığını söyledi. Carcw, diÄŸer yabancı yatırımcılardan farklı olarak ÅŸirketin tamamının Türk yöneticiler tarafından yönetilmesine dikkat çekti. Toplantıya, geleneksel Ä°skoç kıyafetleri ile katılan viski gurusu Bill Bergius da dünyanın en iyi içkilerinden sayılan Ballantine's hakkında bilgi verdi. 500 yıllık tarihçesi olan ve minumum 3 yıl meÅŸe kutularda bekletilmesi gereken bu viskinin sadece Ä°skoçya'da üretilebildiÄŸini vurgulayan Bergius, iyi bir viskinin nasıl tanınacağına iliÅŸkin bir sunum gerçekleÅŸtirdi. Allied Domecq Ä°stanbul Pazarlama Direktörü Serpil Kılıçlı da, Ballantine's markasıyla 23-29 yaÅŸları arasındaki erkek tüketicileri hedefleyen bir imaj yaratmaya çalıştıklarını, go-play sloganıyla tüketicilerin içinden geldiÄŸi gibi eÄŸlenmelerini hedeflediklerini kaydetti.    Â
button