Dört Türk, 550 biner Euro’yu hazırladı, Lamborghini bekliyor

Güncelleme Tarihi:

Dört Türk, 550 biner Euro’yu hazırladı, Lamborghini bekliyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 04, 2007 00:00

Dünyanın en prestijli spor otomobil markalarından Lamborghini, Doğuş Otomotiv ile Türkiye pazarına da girdi.

Lamborghini Türkiye Genel Müdürü Gino Bottaro, 3 Lamborghini’yi gelmeden sattıklarını belirterek, "640 beygir gücündeki en güçlü modelimiz Murcielago LP 640’tan ise bu yıl bize 1 kota verdiler. Kasım ayında Türkiye’ye gelecek 550 bin Euro’luk bu araç için şimdiden 4 Türk parası hazır bekliyor" dedi.

FİYATLARI 300 bin ile 600 bin Euro arasında değişen modellere sahip dünyanın en ünlü spor otomobil markalarından İtalyan Lamborghini, Doğuş Otomotiv’le Türkiye’ye girdi. Bu yıl Türkiye’ye sadece 6 araç verebilen Lamborghini için şimdiden 1-2 yıllık sıralar oluşmuş durumda. Lamborghini Türkiye Genel Müdürü Gino Bottaro, 3 Lamborghini’yi gelmeden sattıklarını belirterek, "640 beygir gücündeki en güçlü modelimiz Murcielago LP 640’dan ise bu yıl bize 1 kota verdiler. Kasım ayında Türkiye’ye gelecek 550 bin Euro’luk bu araç için şimdiden 4 Türk parası hazır bekliyor" dedi.

İKİ KATINI RAHATLIKLA SATARIZ:

Lamborghini Başkanı ve CEO’su Stephan Winkelmann ile Lamborghini Türkiye Genel Müdürü Gino Bottaro, Lamborghini’nin İtalya’nın Bolonya şehrinde yer alan fabrika ziyareti sırasında Türk gazetecilerin sorularını yanıtladı. Dünyada büyük talep gören ünlü spor otomobil markasının Türkiye’de Doğuş Otomotiv bünyesinde satılmaya başlandığını kaydeden Gino Bottaro, "Türkiye’de bu yıl 6, 2008’de 15, 2009 yılında ise 30 Lamborgini satmayı hedefliyoruz. Bunlar İtalya’nın bize verdiği kotalar. Türkiye’de talep çok fazla, iki katını verseler rahatlıkla satarız" dedi. Lamborghini’nin 2 modeli ve 5 versiyonu olduğunu kaydeden Bottaro şöyle konuştu: "Bu modeller Gallardo ve Murcielago. Biz bu yıl Murcielago Roadster’in dışında diğer tüm versiyonları Türkiye’ye getiriyoruz. Bunlar 2 Gallardo Coupe, Gallardo Superleggara, 1 Gallardo Spyder ve 1 Murcielago. Şu anda 2 araç geldi. Geriye 4 araç kalıyor. Onlarda sırayla bu yıl Türkiye’ye gelecek." 300 bin Euro ile 600 bin Euro arasındaki modellerden gelmeden 3 tanesinin satıldığını söyleyen Bottaro, "Talep çok fazla. 3 modeli şimdiden sattık. Kasım ayında gelecek 550 bin Euro’luk Murcielago için de şimdiden 4 Türk parası hazır bekliyor. Bu kişiler arasında bir seçim yapacağız" dedi.

EN AZ 6 AY SIRA VAR:

Lamborghini için tüm dünyada uzun sıralar oluştuğunu kaydeden Bottora, "Gallardo için 6 ay, Murcielago için ise en az 1 yıl sıra bekleniyor. Türkiye için bu süre uzayabilir" dedi. Bottora şöyle konuştu: "Bugün gelip Murcielago isteseniz ne zaman getirebileceğimiz tamamen fabrikanın üretim planına bağlı. Murcielago’nun 530 bin Euro’dan başlayan üstü açık Roadster modeli için ise bekleme süresi 2-3 yılı bulabilir."

Ferrari’ye inat doğdu
/images/100/0x0/55ea2b86f018fbb8f86f6a38

LAMBORGHINI markası 44 yıl önce en büyük rakibi Ferrari’ye inat olarak kuruldu. Traktör üreticisi olan Ferrucio Lamborghini, sahip olduğu Ferrari markalı bir aracında birtakım sorunlar görünce Ferrari’nin sahibi Enzo Ferrari’ye giderek bunu iletti. Ama Enzo Ferrari, Lamborghini’nin traktör üreticisi olduğunu söyleyip, "Sen spor otomobilden ne anlarsın" diyerek kendisini gönderdi. Bunu üzerine Lamborghini, Ferrari’ye inat Lamborghini markasıyla spor otomobil üretmeye başladı. Bugün Ferrari’nin en büyük rakibi olan Lamborghini’nin renk sıkalasında Ferrari’yle özdeşleyen kırmızı renk yer almıyor. Bu rengi isteyenler 10 bin Euro farkı gözden çıkarmak zorunda.

100 km’ye 3.4 saniyede ulaşıyor

LAMBORGHINI’nin bugün Gallardo ve Murcielago ismiyle iki farklı modeli ve bu modellerin 5 farklı versiyonu bulunuyor. Gallardo’nun Coupe ve Spyder (üstü açık) modelleri 520 beygir güç üreten 10 silindirli 5 litrelik motorlara sahip. Gallardo’nun karbon fiber malzeme kullanılarak 100 kilo hafifletilen yeni modeli Superleggara ise 530 beygir gücünde. Gallardo modelleri 0-100 kilometreye 3.8 saniyede çıkarken, maksimim 315 kilometre hız yapıyor. Lamborghini’nin en güçlü modeli ise ’Murcielago LP 640.’ 640 beygir gücündeki araç, 0-100 kilometreye 3.4 saniyede çıkarken maksimum 340 kilometre hız yapıyor. 12 silindirli 6.5 litrelik motora sahip oracın torku ise 660 Nm. Gallardo Coupe 300 bin Euro, Spyder 330 bin, Superleggara ise 350 bin Euro’dan başlayan fiyatlarla Türkiye’de satılacak. Murcielago LP 640’un fiyatı ise 480 bin Euro’dan başlarken, üstü açık versiyon Roadster’in fiyatı ise 530 bin Euro’dan başlayıp 600 bin Euro’ya kadar çıkıyor.

Geleceğinize inandığımız için Türkiye’ye geldik

İTALYAN
Lamborghini’nin Başkanı ve CEO’su Stephan Winkelmann, büyüme stratejileri içinde Türkiye’nin de olduğunu belirterek, "Avrupa ve Ortadoğu arasında köprü olan Türkiye’nin bizim için stratejik önemi var. Türkiye’nin geleceğine inanıyoruz. Bu yüzden Türkiye’deyiz" dedi.

KÁRIMIZ YÜZDE 311 ARTTI: Ferruccio Lamborghini tarafından 1963 yılında kurulan Lamborghini’nin 1998 yılında Audi’ye satılmasının ardından hızlı bir büyümenin içine girdiğini kaydeden Winkelmann şunları söyledi: "2002 yılına kadar yılda ortalama 250 Lamborghini satılıyordu. 2003 yılında bu sayı 1305’e çıktı ve 2006 yılında rekor kırarak tüm dünyada 2 bin 87 adet Lamborghini sattık. Satışlarımız 2005 yılına göre yüzde 30 artarken, ciromuz ise yüzde 43’lük artışla 346 milyon Euro’ya çıktı. Biz dünyanın en karlı süper spor otomobil markası olmayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda 2006 yılında karımız bir önceki yıla göre yüzde 311 artarak 18.1 milyon Euro’ya yükseldi."

DOĞRU ORTAKLA GİRİYORUZ: Türkiye’ye çok doğru bir ortakla girdiklerini söyleyen Winkelmann, "Doğuş Otomotiv Türkiye’nin en büyük gruplarından birisi. Onlarla ortak olduğumuz için mutluyuz. Türkiye’de ilk showroom’umuz bu yılın ikinci yarısında İstanbul’da açılacak" dedi. Türkiye pazarına girmenin Lamborghini’nin büyüme stratejisinin bir parçası olduğunu kaydeden Winkelmann, "Biz Türkiye dışında büyümek için Rusya, Ukrayna, Estonya, Çin ve Kore’ye de giriyoruz. Türkiye bizim için ayrıca Avrupa ve Ortadoğu arasında köprü olması açısından startejik bir öneme sahip. Biz Türkiye’nin önümüzdeki yıllarda büyük potansiyele sahip olduğuna inaniyoruz. Türkiye’yi sağlıklı bir büyüme bekliyor" diye konuştu.

KOMÜNİZMÇÖKTÜ, ZENGİNLERARTTI: Dünyada 37 ülkede 100’ün üzerinde noktada Lamborgihini satıldığını kaydeden Winkelmann, "Biz 1963 yılında kurulan fabrikada üretime devam ediyoruz. Gelişmekte olan ülkelerde üretim yapma gibi bir planımız yok. Biz talep ne kadar yoğun da olsa üretimi belli bir seviyede tutacağız. Bu yıl fabrikamızda üretimi 2 bin 500 adede çıkartabiliriz. Ama üretimin 3 bin adedi geçmeyeceğini söyleyebilirim. Çünkü biz rüya otomobil olarak kalmak, kolay erişilebilir bir marka olmak istemiyoruz. Rakiplerimizin hatasına düşmeyeceğiz" diye konuştu. Winkelmann, dünyada komünizmin çökmesinin ardından biresyel zengin sayısında artış olduğunu da belirterek şunları söyledi: "Globalleşen dünyada zengin sayısındaki artış lüks markalara olan talebi artırıyor. Bu doğrultuda Lamborghini’ye olan talep hergeçen gün artıyor. Biz Türkiye’de Lamborghini gibi markaları alabilecek zengin sayısındaki önemli bir artış olduğunu görüyoruz."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!