Güncelleme Tarihi:
Basın mensuplarıyla birlikte tünel birleşmesine tanıklık eden İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, burada yaptığı açıklamada, İstanbul'un trafik yoğunluğu fazla olan bölgelerde topografyadan da yararlanarak trafiği yerin altına almak için başlattıkları tünel yol çalışmalarından Kağıthane-Piyalepaşa, Dolmabahçe-Bomonti bağlantı aksında tünel kazı çalışmalarının tamamlanarak, 4 tünelin de birleştiğini belirtti.
Artık elektromekanik ve ince yapı çalışmalarının devam edeceğini belirten Topbaş, “Her iki tünel de yıl sonunda hizmete girecek” dedi.
Topbaş, Kağıthane bölgesine ve TEM'e ulaşmak için zaman zaman 1,5 saatlik zaman harcamak gerektiğini, tünel yolların devreye girmesiyle bu erişim süresinin 5-6 dakikaya ineceğini belirterek, “Böylece Taksim, Çağlayan ve Piyalepaşa'daki yoğunluklar ortadan kalkmış olacak” dedi.
İstanbul genelinde 33 noktada tünel yol projelendirdiklerini belirten Topbaş, bunlardan ikisinin bu yıl devreye sokulacağını, Sarıyer-Çayırbaşı hattında inşaat çalışmalarının sürdüğünü, 15 gün içinde de Fulya Akatlar tünel inşaatının başlayacağını bildirdi.
Topbaş, “Böylece yer altında da adım adım İstanbulluları yoğun trafiğe sokmadan, istimlak bedelleri ödemeden, daha kısa sürede by-pass yolları yapmaya çalışıyoruz” diye konuştu.
İstanbul'un her geçen gün araç sayısı ve nüfus yoğunluğu artan bir şehir olduğunu, bu artıştan daha hızlı ulaşım akslarını oluşturmak zorunda olduklarını ifade eden Topbaş, ancak kentte metronun yetersiz olduğunu söyledi.
YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALAR
Topbaş, yılda 15 kilometre uzunluğunda metro çalışmasının devam ettiğini, deniz ulaşımını iyi bir noktaya getirdiklerini, karayollarında da 152 kavşak ve yol düzenlemesinin bittiğini, 42'sinin inşaatının devam ettiğini, 30'unun da ihale aşamasında olduğunu anlattı.
Bu çalışmalarla İstanbul'da toplu taşımayı çok daha etkili hale getirdiklerini ifade eden Topbaş, “Gelecekte erişim noktasında İstanbul artık bugün yaşadığı sıkıntıları çekmeyecek. By-pass yollarla rahat bir ulaşım sağlayacağız. Ancak bunlar için zamana ihtiyacımız var. Bu iş için bütün kaynak ve imkanlarımızı seferber ettik” dedi.
Kentin ulaşım ağlarının hazır olduğunu ve İstanbul'un tamamında ulaşım adına ne yapacaklarını artık bildiklerini vurgulayan Topbaş, “Bu çalışmaları da başlattık. Bu tünel yol da bunlardan biri. İstanbul 7 tünele değil, kaç misli tünele kavuşmuş olacak. Gelecek kuşaklar, ulaşım noktasında dünya standartlarını yakalamış bir kentte yaşamanın konforunu yakalayacak” diye konuştu.
Topbaş'ın konuşmasının ardından iş makinesi ile Dolmabahçe-Bomonti tünelinin iki ucu birleştirildi. Topbaş, iş makinesini kullanan operatöre 100 YTL bahşiş verdi.
KAĞITHANE-DOLMABAHÇE TÜNEL YOLLARININ MALİYETİ 223 MİLYON YTL
Verilen bilgiye göre, Kağıthane ile Dolmabahçe arasında yapılan 2 tünel yolun maliyeti 223 milyon YTL.
Ulaşım süresini 3,5 dakikaya indirecek olan Bomonti-Dolmabahçe tünel yolunun uzunluğu 2 bin 340 metre, Piyalepaşa-Kağıthane tünelinin uzunluğu da 1506 metre.
Bomonti-Dolmabahçe karayolu tüneli, Dolmabahçe Stadı'nın kuzeyinden başlayarak Taksim ve Feriköy'ü alttan geçtikten sonra Bomonti'den çıkıyor. Piyalepaşa'dan başlayan diğer tünel yol ise Okmeydanı ve Çağlayan'ı alttan geçerek Kâğıthane'ye ulaşıyor. Mevcut Sütlüce bağlantı yolundan da TEM Otoyolu'na bağlantı yapılacak. Her iki noktada yapılan 5 kavşakla tünel yolun trafiği, diğer yollara entegre edilecek.
Dolmabahçe'den Atatürk Havalimanı'na gitmek isteyen bir kimse, sistem tamamlandığında, bu tünel bandına girip 10-15 dakikada havaalanına erişmiş olacak.
Yoğun saatte Kâğıthane'den Dolmabahçe'ye 45 dakikada ulaşan birisi, 3,5 kilometrelik tünel yolla saatte 70 kilometre hızla aynı yolu 5 dakikada kat edecek.
4100 metre uzunluğundaki Sarıyer-Çayırbaşı tünelinin yapımı da devam ediyor.
5 YENİ TÜNEL YOL İHALE AŞAMASINDA
Toplam 11 bin 127 metre uzunluğunda 5 yeni tünel yolun inşaatı ise ihale aşamasında bulunuyor.
Bu tünel yollar 2 bin 127 metre uzunluğundaki Dolmabahçe-Fulya tüneli, 4 bin 450 metre uzunluğundaki Fulya-Levazım Sitesi tüneli, 3 bin 360 metre uzunluğundaki Levazım Sitesi-Akatlar Tüneli, 2 bin 940 metre uzunluğundaki Levazım-Zincirlidere tüneli ile 268 metre uzunluğundaki Eyüp-Silahtarağa tüneli.
Yapımı devam eden ve ihale aşamasına gelen karayolu tünellerinin toplam maliyeti yaklaşık 1 milyar dolar.
Projesi devam eden kara yolu tünelleri ise şunlar:
“Üsküdar-Paşalimanı-Ahmediye tüneli (560 metre), Baltalimanı-Ayazağa tüneli (4 bin 568 metre), Tophane-İplikçi tüneli (2 bin 550 metre) Taşkızak-Hasköy tüneli (940 metre), Eyüp Mezarlık Halid bin Zeyd Bulvarı-Sahil Yolu tüneli (700 metre), Sarıyer-Merkez-Sahil tüneli (556 metre)”
Bu 6 karayolu tünelinin toplam uzunluğu da 9 bin 874 metreyi buluyor.
Böylece yapımı devam eden ihale aşamasında ve projesi süren karayollu tünelleri, toplam 14 güzergahta yaklaşık 30 bin 965 metre (gidiş-geliş tünel yol) uzunluğunda olacak.