Güncelleme Tarihi:
Bir anlık dalgınlık, 19 yaşındaki iki gencin hayatına mal oluyordu. Boğaz'a uçan otomobilin içinden soğukkanlılıkları sayesinde kurtulmayı başaran Koç Üniversitesi öğrencileri Nazlı Özcandan ve Mehmet Emre Uygun ölümden döndükleri gün olan 8 Mayıs'ı doğum günü ilan ettiler.
ÜSKÜDAR Amerikan Lisesi'nden mezun olan Mehmet Emre Uygun, Koç Üniversitesi İşletme Bölümü'ne, Robert Kolej'i bitiren Nazlı Özcandan da aynı üniversitenin Ekonomi Bölümü'ne kayıt yaptırdı. Geleceğe yönelik ciddi planlar yapan Uygun ve Özcandan, 8 Mayıs Pazartesi günü ölüm ile yaşam arasında gidip geldi.
Kadıköy Kalamış'ta oturan Mehmet, Göztepe'de oturan okul arkadaşı Nazlı'yı alarak, Koç Üniversitesi'ne gitmek üzere hareket etti. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nden geçerek Armutlu'daki dar yoldan aşağı inen gençler, Emirgan'daki Sakıp Sabancı'nın Atlı Köşk'ü yakınında hiç beklemedikleri bir olayla karşılaştılar.
Her yer karanlık
Günde en az iki kez geçtiği için her metresini ezbere bildiği yolda olmanın rahatlığıyla hareket eden Mehmet Emre Uygun, Hindistan Başkonsolosluğu'nun önündeki keskin virajda, otomobilinin frenine dokundu. Saatte 70-80 kilometre hızla giden otomobil, yolun ıslak olması nedeniyle freni tutmadı ve kaldırıma çıktı. ABS sistemine ve Uygun'un müdahalesine rağmen kontrolden çıkan lüks otomobil, kaldırımda bir kavis çizdikten sonra, ters dönerek denize uçtu.
Etrafları birden karanlık olunca ve içeriye tuzlu deniz suyu dolmaya başlayınca anladılar Boğaz'ın derinliğine gömüldüklerini. İlk hamleyi yapan, Mehmet Emre Uygun oldu. Otomobilin içi, daha henüz tam olarak suyla dolmamıştı. Önce, yanındaki koltukta oturan Nazlı Özcandan'ın emniyet kemerinin düğmesine bastı, sonra derin bir nefes almak için girişimde bulundu. Motorun ağırlığı nedeniyle havaya kalkan arka kısma geçti ve sağ kapının kırılan camından dışarı çıkmayı başardı. Nefes almadan geçen 45 saniye sonrasında, suyun yüzündeydi.
Hayat kurtaran ışık
Kıyıda toplanan meraklı kalabalığın, ‘‘Arabada başka kimse var mı?’’ sorusuna, sadece sağ elini havaya kaldırarak, işaret parmağıyla ‘‘Bir’’ işareti yapabildi. Ciğerlerini nefesle doldurdu ve suyun dibinde kurtarılmayı bekleyen arkadaşı Nazlı'ya yardım etmik için yeniden daldı.
Nazlı Özcandan, arkadaşı Mehmet Emre Uygun altı metre derinlikteki otomobilin yanına yeniden indiğinde, sıkıştığı koltukla airbag arasından kurtulmaya çalışıyordu. Çaresizlik içinde son bir hamle yapan Arzu, sıkıştığı yerden kurtulmayı başardı. Bilinçsizce karanlığın içinde ilerlerken gördüğü ışık yönünde ilerledi. Az önce Emre'nin çıktığı kırık cam ona da hayat verdi. Camın dışında kendisini kurtarmak için geri dönen Emre'yi gördü ve birlikte suyun yüzeyine çıkmayı başardılar.
Yeniden hayata dönüş
Denizin kıyısında bekleyen kalabalık, çoğu kez ölümlerle sonuçlanan olaydan sağ olarak kurtulmayı başaran Nazlı ve Emre'yi, ellerinden çekerek karaya çıkardılar. İstinye Hastanesi'nde kısa süre tedavi gördükten sonra yeniden hayata dönen Nazlı ve Emre, korkunç olaydan kurtulmayı başardıkları bu günü, 'yeniden doğum günü' olarak kabul ettiler.
Airbag ile koltuk arasında sıkıştı
Eğer otomobil denizde iki metre daha ileri gidip buradaki 100 metrelik çukura düşseydi ve ters akıntı otomobilin sabit kalmasını sağlamasaydı bugün Mehmet Emre Uygun ve Nazlı Özcandan, o arabanın içindan sağ çıkamayabilirdi. Bu korkunç olay sırasında bir sanssızlık daha Nazlı'nın yakasını bırakmadı. Genç kız koltukla airbag arasında sıkıştı. Paniğe kapılmayıp büyük çaba sarf eden Nazlı, arabadan çıkmayı başardı ve su yüzüne çıkıp tekrar kendisini kurtarmak için geri dönen Emre'yi gördü. İki genç su yüzüne çıkmayı başardı. Nazlı ve Emre, otomobilin denize düşmesiyle özgürlüğe kavuşmaları arasında geçen bir dakikayı her an yaşıyor. Olaydan sonra gazetecilerden hep kaçan Emre ve Nazlı'yı, 10 gün sonra olay yerinde Hürriyet buluşturdu. Mehmet Emre Uygun ve Nazlı Özcandan, yaşananlara ve yaşanılacak olanlara 'kader' mantığıyla yaklaşma kararı aldılar.
Hemen camları açın
Denize uçunca yapılacak ilk iş, otomobil tamamen suyun içine gömülmeden camları açmak. Otomobil suya gömülünce, içinde kalan oksijen kullanılırsa hayatta kalma süresi uzatılabilir. Araç tamamen batsa da otomobilin içi hemen suyla dolmaz. Suyun dolmadığı üst kısımdaki oksijen, kurtulmak isteyen kişiye en az 2-3 dakika kazandırabilir. Çok seri davranıp, otomobil derin çukura düşmeden önce kurtulmak, hayatta kalma oranını yükseltir. Derine indikçe basınç artar.