DoÄŸru iÅŸe doÄŸru insan

Güncelleme Tarihi:

DoÄŸru iÅŸe doÄŸru insan
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 10, 2003 15:08

Hürriyet İK, işveren ile iş arayanı önce telefonda buluşturuyor. İK ASIST sistemi ile iş ilanlarına başvuran adaylar, 'telefon görüşmesiyle' ön elemeden geçiriliyor. İşverenler, nitelikli elemanlara, zaman, enerji ve maliyet avantajıyla kavuşurken, adaylar objektif bir eleme yönteminden geçiyorlar. Hürriyet Reklam Koordinatörü Hakan Önen ve Hürriyet İK Reklam ve Proje Müdürü Deniz Ceylan Kılıçlıoğlu, İK Asist'i anlattılar.

Haberin Devamı

Hürriyet İK, İK Asist'i neden geliştirdi? Proje hedefi nedir?

- Her hafta 1000'e yakın pozisyon sayısıyla 700 binin üzerinde okura ulaşmayı başaran Hürriyet İK, bu proje ile iş arayan ve işvereni buluşturuyor. Bunu yaparken her iki taraf için de emek ve zaman tasarrufu sağlayarak katma değer üretmeyi hedefliyor. Bugün işgücü piyasası çok yoğun bir arz ile karşı karşıya. İşveren, ilanlarına çok sayıda başvuru alıyor. Bu başvurular arasında aranan adayın özellikleri ile örtüşmeyen çok sayıda başvuru da oluyor. İşveren bu durumda zaman ve işgücü kaybına uğrarken aynı kayıp iş arayan için de geçerli oluyor. Aday, nitelikleri ile bağdaşmayan pek çok pozisyona başvurabiliyor. Olumlu cevap alamamak bir süre sonra adayı umutsuzluğa itebiliyor. Hürriyet İK misyonu gereği işveren ve iş arayanı bir araya getirirken bu sistem ile işveren ve iş arayana telefonda ön görüşme ortamı sunuyor.

Haberin Devamı

HEDEF KİTLE ÇOK GENİŞ

Hürriyet İK'nın hizmet verdiği firmaların profiline baktığımızda binlerce çalışanı olan çok büyük işletmelerden iki kişilik küçük bir işletmeye kadar çok geniş bir hedef kitle ile karşılaşıyoruz.

İK Asist bu işletmelerin tümünün yararlanabileceği bir sistem. Örneğin büyük bir işletme toplu işe alımlarda süreci hızlandırmak için bu sistemi kullanırken, küçük bir işletme başvuruların toplanması ve değerlendirilmesinde sağladığı kolaylık nedeni ile İK Asist'i tercih edebilir. İK Asist bu ihtiyaç ve beklentilere cevap vermek üzere hizmete girdi. Bu proje kapsamında gerek işveren gerek ise işarayan için iş arama sürecini hızlandırmayı hedefliyor, işveren ve iş arayanın beklentilerinin örtüşmesine zemin hazırlıyoruz.

Ä°K Asist'in iÅŸ arayan ve iÅŸverene sunduÄŸu faydalar neler?

- Gerek işveren gerekse aday zaman ve mekan sınırı olmadan ön görüşmeleri telefonda yapabiliyor. İşveren açısından baktığımızda özgeçmişte yazılı olanların, her zaman işverenin beklentisini karşılamaya yetmeyebildiğini görüyoruz. Özgeçmişi iş tanımına çok uygun bir adayın yüz yüze görüşmede hiç de uygun olmadığı ortaya çıkabiliyor. Sistem, işverenin adayların özgeçmişleri ile birlikte telefon öngörüşmelerini de değerlendirmesine ortam hazırladığı için işe alım sürecini hızlandırıyor.

Haberin Devamı

Åžehir dışından baÅŸvuru yapmak isteyen adaylara ulaşımı artırıyor. Adayın ses tonu, konuÅŸmasının akıcılığı, aksanı ve özellikle yabancı dil bilgisi çok net ölçülebiliyor. Adaylar ise görüşmeye gitmeden önce telefonda ön görüşmeyi gerçekleÅŸtirdikleri için firma beklentilerini daha iyi algılıyor ve iÅŸin kendilerine uygunlugunu ölçebiliyor. Ön görüşmeyi 24 saat telefona ulaşılabilen her yerden gerçekleÅŸtirebiliyor. Daha fazla sayıda iÅŸ baÅŸvurusu yapma fırsatı buluyor. Sürecin telefonda yapılan ön görüşme ile baÅŸlaması özellikle halihazırda çalışan adaylar için baÅŸvuru kolaylığı saÄŸlıyor. Ä°ÅŸyerinden izin alma, randevunun ayarlanabilmesi, zamanında mekana ulaÅŸabilme gibi fiziksel zorlukları ortadan kaldırıyor. Aynı fiziksel kolaylık iÅŸveren için de söz konusu. Ön görüşme için randevuların ayarlanması, görüşmelerin uzaması vb. gibi engelleri ortadan kaldırıyor.Â

Haberin Devamı

SESLÄ° ORTAMDA BULUÅžMA

İK Asist nasıl bir sistem?

- İK Asist iş arayan ve işvereni teknolojinin getirdiği kolaylıkla bir araya getiriyor. İşveren ve iş arayanı telefonla erişilebilen sesli ortamda buluşturuyor. Hürriyet İK bu sistemle ön görüşme için zaman ve mekan sınırlarını açıyor. Telefon bugün herkesin çok kolay ulaşabildiği bir iletişim aracı. İK Asist, telefon sistemi ile firmanın istekleri doğrultusunda 'ön görüşme ortamı' sağlıyor. Bu sistemle iş arayan isteği zaman isteği mekanda ön görüşmesini telefonda gerçekleştirirken, işveren de ön görüşme için zaman ve işgücü tasarrufu sağlıyor.

Sistem nasıl işliyor?

- Adayın telefonda yapacağı ön görüşmenin içeriği tamamen işveren tarafından belirleniyor. Firma hakkında ön bilgi, ön görüşme soruları adayın özgeçmişini ulaştırması istenen adres, faks vb... bilgiler ön görüşmede yer alıyor. Aday Hürriyet veya Hürriyet İK'da yayınlanan ilanda yer alan ve ilgili firmaya tahsis edilmiş olan İK Asist numarasını arıyor. Ön görüşme metninin ses kaydı ile karşılanıyor. Soruları cevaplıyor. Tüm soruları cevaplayıp ön görüşmeyi tamamladığında adaya bir referans numarası ve özgeçmişini göndereceği adres veya faks numarası veriliyor. Aday özgeçmişinin sağ üst köşesine görüşme sonunda aldığı referans numarasını yazarak başvurusunu firmaya gönderiyor. Firma gelen başvuruları inceliyor, kendisine verilmiş olan şifre ile ses kayıtlarını dinliyor. İşveren istediği takdirde ses kayıtlarını özgeçmişler eline ulaşmadan da dinleyebiliyor.

Haberin Devamı

Teknik altyapı nasıl? Hangi şirketlerle işbirliği yapıyorsunuz?

- Proje çözüm ortağı olarak, teknoloji hizmetleri sunan İnternet Holding'e bağlı Medyatext İnternet Hizmetleri A.Ş ile çalışıyoruz. Bu sistem 'Etkileşimli Sesli Yanıt Sistemleri' olarak tanımlanıyor. Ön görüşmenin seslendirilmesini ve konfigürasyonunu Medyatext hazırlıyor. Proje kapsamında 240 hattan aynı anda çağrı kabul edilebiliyor. Her gelen çağrı tanımlanmış numaranın tanımlanmış alt dosyalarına girerek istenen işlemleri yapıyor.

Sorular nasıl olacak?

- Soruları işveren belirliyor. Soruların ilanda ve özgeçmişte yer almayan detayları ortaya çıkaracak nitelikte olmasını öneriyoruz. Soruların kısa ve net olması verimi artırıyor. Açık uçlu ve yoruma açık olmayan sorular görüşmenin daha hızlı ilerlemesini ve adayın kendini daha iyi ifade edebilmesini sağlıyor. Örneğin finans uzmanı arayan bir şirket ön görüşmede adaya, 'bankacılıkta uygulanan mürekkep faiz hesabı nasıl yapılır' diye sorduğu anda uygun olmayan adayları kolayca eleme fırsatı buluyor.

Haberin Devamı

VAKÄ°TTEN VE NAKÄ°TTEN KAZANDIRIYOR

İK Asist Hizmeti, İnternet Holding'e bağlı Medyatext şirketinin işbirliğiyle gerçekleştirildi. İnternet Holding Yönetim Kurulu Başkanı Naci Baltacı, sistemin teknik olarak bu hizmete göre mimarisi yapılmış bir IVR altyapısı ile çalıştığını söylüyor: ‘‘Aynı anda yüzlerce çağrıyı kabul edebilen sistem, her firma için aranılan pozisyon sayısı ve sorulacak mülakat servisine göre özel olarak düzenlenerek servise sunuluyor. 0212'li normal telefon numara grubu ile çalışıyor. İK Asist'in firmaya sunduğu en temel yarar 'doğru elemanı' en kısa sürede bularak, vakit ve nakit kazanımları sağlaması. Firma, ilanın yayınından sonraki, başvuru ve ön görüşme sürecinde, kendisine ulaşan doğru başvuruları, ön görüşmesi yapılmış şekilde değerlendiriyor ve hızla sonuçlandırıyor.‘‘

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!