Do-re-mi-fa-Ma-ret

Güncelleme Tarihi:

Do-re-mi-fa-Ma-ret
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 27, 2002 16:32

Maret çalışanları şirketlerini tanıtmak ve yeteneklerini sergilemek amacıyla 2000 yılında bir 'İletişim Komitesi' kurdu. Çeşitli organizasyonlar düzenleyen komite geçtiğimiz aylarda anlamlı bir etkinliğe imza attı. Müzik deneyimi olmayan tam 41 çalışan ders alıp, bir Türk Sanat Müziği Konseri verdi. Komite kasımda Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı yararına ikinci bir konser düzenlemeyi planlıyor.

Birçok şirkette, organizasyonlar ve etkinlikler yöneticilerden gelen öneriler doğrultusunda düzenleniyor. Ancak bu sefer işler tersine döndü. Maret çalışanları şirketlerini tanıtmak ve kendi yeteneklerini ortaya çıkarmak amacıyla bir 'iletişim komitesi' kurmaya karar verdiler. Eylem planını hazırladılar, genel müdürlerine sundular. Hiçbir maddi destek almadan bütün planlarını teker teker gerçekleştirmeye başladılar. Amatör ruhla çalışarak profesyonel işler ortaya koydular.

1987'de kurulan Maret, bir Koç Topluluğu şirketi. Tesisi Tuzla'da bulunuyor. Burada 147'si mavi yakalı, 78'i memur ve geri kalanı sözleşmeli olmak üzere 300 kişi çalışıyor. Şirket, çalışanlar arasındaki iletişime büyük değer veriyor. Genel müdürden kesimhane elemanına kadar herkes aynı ortamın havasını soluyor. Örneğin herkes aynı yemekhanede yemek yiyor. Dileyen talebini bizzat genel müdüre giderek iletebiliyor. Bu taleplerden biri 2000 yılında gelmiş. Şirket çalışanları İletişim Komitesi'nin temellerini atmışlar. Sponsorların desteğiyle, şirkete maddi bir yük getirmeden çeşitli organizasyonlar düzenlemeyi planlamışlar. Maret Genel Müdürü Ali Güler'e bu taleplerini iletmişler. Güler bu fikri biraz 'iddialı' bulmakla birlikte kabul etmiş:

‘‘Mavi yakalı ve beyaz yakalıların beraber çalıştıkları işletmelerde, mavi yakalılar diğerlerine her zaman 'idareci' gözüyle bakarlar. Biz çalışanlarımız arasında bunu kırmaya çalışıyoruz. Bana gelerek Maret'i tanıtıcı iletişim komitesi kuracaklarını söylediler. Eylem planlarına bakınca tüylerim ürperdi. Ancak bunun için maddi imkanımız olmadığını söyledim. Her şeyi kendilerinin organize edeceklerini, yalnızca manevi destek istediklerini söylediler ve işe koyuldular.‘‘

EYLEM PLANI

Maret İletişim Komitesi'nin 'Eylem Planı' içerisinde Maret Çocuk Tiyatrosu, Ürün Tanıtım Etkinlikleri, Maret Çocukları Resim Yarışması gibi organizasyonlar bulunuyor. Ancak özellikle bir etkinlik büyük beğeni toplamış.

İletişim Komitesi, Maret'in kuruluşunun 15. yılı şerefine 'Maret Çalışanları Türk Sanat Müziği Korusu Konseri' düzenlemiş. Bu konsere şirketin çeşitli bölümlerinde çalışan daha önce müzik eğitimi almamış 41 personel katılmış. Kesimhane elemanından, muhasebe görevlisine, şarküteri elemanından, insan kaynakları yöneticisine kadar çok geniş yelpazeden bir katılım olmuş.

Koro elemanları provalarını amatör koroların çalıştırıcısı olarak bilinen Şef Hüsnü Üstün'ün yönetiminde mesai saatlerinden sonra yoğun bir çalışma ile gerçekleştirmişler. Toplam 41 saat eğitim almışlar. Rast, segah, nihavend ve suzinak makamında 24 eserden oluşan bir repertuvar hazırlamışlar. Davetiyeleri kendileri bastırmışlar. Güler bu çalışmalardan kendisinin son ana kadar haberdar olmadığını söylüyor:

‘‘Arada bir akşamları toplandıklarını görüyordum. Ancak nasıl bir hazırlık yaptıkları hakkında bir bilgim yoktu. Konser için Koç Allianz Oditoryumu'nu ayarladık. Ve merakla beklemeye başladık.‘‘

KONSER SÜRPRİZİ
Davetliler arasında çalışanların aileleri ve yakınlarının yanı sıra Koç Holding CEO'su Bülend Özaydınlı, 1991-2002 Tüketim Grubu Başkanı Cengiz Solakoğlu, Migros Genel Müdürü Ömer Bozer, Maret Eski Genel Müdürü Atıl Öncü gibi isimler de varmış. Ayrıca Türk Sanat Müziği üstadları Amir Ateş, Zeyneddin Maraş, Ayhan Çağlı, Necdet Tokatlıoğlu gibi isimler de konserde hazır bulunmuş. 6 Nisan gecesi gerçekleştirilen konser başta Ali Güler olmak üzere herkes için bir sürpriz olmuş. Geceyi TRT program yapımcılarından Serap Kaşıkçı sunmuş. Etkinlik Kanal D ve TRT tarafından kayda alınmış, sonraki günlerde bu televizyonlarda gösterilmiş:

‘‘Ben içeri davetli gibi girdim. Konseri hep beraber hem ağlayarak hem gülerek izledik. Son şarkıya hep beraber sahnede eşlik ettik. Bu kadar pozitif geri dönüş olunca yeni bir konser için kolları sıvadılar.‘‘

İletişim komitesi bir sonraki konserini 2 Kasım'da AKM'de gerçekleştirmeyi planlıyor. Konserin gelirleri Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı'na bağışlanacak.

HEM ÜRETİYOR HEM TANITIYOR

Maret İletişim Komitesi 'İletişim Programı' çerçevesinde şirketin tanıtım çalışmalarına devam ediyor. Bu kapsamda yapılan ilginç çalışmalardan biri 'Ürün Tanıtım Etkinlikleri' adı altında toplanıyor. Şirket çalışanları Migros, Gima ve benzeri hipermarketlerde kurdukları standlarda tanıtım etkinlikleri gerçekleştiriyor. Maret Genel Müdürü Ali Güler bu tanıtımların çok etkili olduğunu belirtiyor:

‘‘Normalde standlarda para karşılığı çalışan konu hakkında bilgili ya da bilgisiz gençler bulunur. Müşteri soru sorduğunda bazen cevap verebilirler ama çoğu zaman sorunun cevabını bilmezler. Ancak bizzat o ürünü üreten kişi orada bulunduğunda her türlü soru hakkında bilgi verebiliyor. Bu da müşteri üzerinde çok etkili oluyor.‘‘
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!