DMC, yerli kaset ve CD'de sektör lideri

Güncelleme Tarihi:

DMC, yerli kaset ve CDde sektör lideri
Oluşturulma Tarihi: Aralık 07, 2002 00:00

MÃœ-YAP'ın 2002 yılı 10 aylık pazar verilerine göre DMC, yerli CD ve yerli kaset satışlarında toplam 1 milyon 527 bin 451 adetlik satışla yüzde 13 pazar payı elde etti ve yerlide sektör lideri oldu. MÃœZÄ°K Yapımcıları Meslek BirliÄŸi (MÃœ-YAP)'ın, Ocak-Ekim 2002 bandrol raporuna göre yerli CD ve kaset satışlarında DoÄŸan Müzik Company (DMC), pazar birincisi oldu. Yerli CD ve kaset satışında tüm rakiplerine açık ara fark atarak 1 milyon 527 bin 451 adet satış yapan DMC'nin yerlideki pazar payı da yüzde 13'e yükseldi. DMC, toplam satışlarda da (yabancılar dahil) Universal Müzik Yapım Organizasyon Sanayi ve Ticaret A.Åž.'nin ardından ikici sırayı aldı. Toplamda Universal 1 milyon 637 bin adet satış yaparken DMC 1 milyon 624 bin aret satışa ulaÅŸtı. Universal'in yerli satışları ise 1 milyon 158 bin adet oldu.YIL SONUNDA LÄ°DERÄ°Z DMC Genel Koordinatörü Ercan Saatçi, 2002'nin son 2 ayındaki satışlar da dahil edildiÄŸinde büyük ihtimalle DMC'nin yılı toplamda da lider olarak tamamlayacağını söyledi. Saatçi, ‘‘1999'da kurulmuÅŸ bir ÅŸirketiz ve depremlerin, krizlerin yaÅŸandığı bir ülkede sektöründünya devleri ile rekabet ettik. Bu yıl sonunda yerli-yabancı toplamda liderliÄŸi ele geçireceÄŸiz ve bundan böyle hep lider kalacağız’’ dedi.DoÄŸan Grubu'nun kurumsal kimliÄŸinde gruba dahil tüm ÅŸirketlerin kendi alanlarında pazar lideri olma vizyonu bulunduÄŸunu belirten Saatçi şöyle konuÅŸtu: ‘‘KurulduÄŸumuz gün pazar payı en yüksek ÅŸirket olma hedefine kitlendik. Ä°lk 5 yılda da bu hedefe ulaÅŸmayı planladık. Ancak bütün olumsuzluklara raÄŸmen 3.5 yılda bu hedefe ulaÅŸtık. Ä°ki önemli misyonumuz vardı. Bir tanesi ÅŸirket olarak pazarın geliÅŸmesine önemli katkı yapmak, ikincisi ise sanatçının çok rahat edeceÄŸi, kendini son derece güvende hissedeceÄŸi bir ortam yaratmak. Ä°kincisini baÅŸardık. Ancak, birincisinde kısmen baÅŸarılı olabildik. Çünkü Türkiye'de bu sektörde bir profil bile yok. Korsan ile mücadele yapılamıyor. Bu nedenle de korsan üretim ve satış, kayıtlı sektörün önüne geçmiÅŸ durumda.’’KÃœLTÃœR BAKANINA MESAJErcan Saatçi MÃœ-YAP Yönetim Kurulu olarak yeni Kültür Bakanı Hüseyin Çelik'i ziyaret edeceklerini ve korsan ürünlerle mücadele konusunda yeni bir dönemin baÅŸlaması için görüşlerini aktaracaklarını söyledi. Saatçi, ‘‘Önceki bakanlar döneminde baÅŸlatılan birçok proje maalesef sonuçlanmadı. Yeni bakanımızdan bu konulara ağırlık koymasını bekliyoruz’’ dedi. Korsan ile mücadelenin sadece Kültür Bakanlığı'nın ii olmadığını da belirten Saatçi, ilgili üç-beÅŸ bakanlığın koordinasyon içinde hakereke geçmesi gerektiÄŸini söyledi. Türkiye'nin 12 Aralık'ta yapılacak Kopenhag Zirvesi'nden müzakere tarihi beklediÄŸini de hatırlatan Ercan Saatçi bu konudaki görüşlerini de şöyle özetledi:‘‘Her konu konuÅŸuluyor. Ama kimse telif hakları ve korsan sorununu gündeme getiremiyor. Sanılıyor ki sadece Kıbrıs sorunu çözülürse, Anayasa deÄŸiÅŸtirilirse AB'ye girilir. AB yetkilileri ise her konuda olduÄŸu gibi bu konuda da uygumaları bekliyor. Telif hakları sorunu çözülmeden Türkiye AB'ye giremez. Onlar için en önemli noktalardan birisi fikir ve sanat eserleri kanununa aykırı davrananlara ceza vermek ve sanat eserlerini, yaratıcılığı korumak.’’Avrupa ve ABD'nin gözü üzerimizdeERCAN Saatçi, korsan üretimin hem Avrupa BirliÄŸi (AB) hem de ABD'nin ilgili kuruluÅŸlarınca yakından takip edildiÄŸini ve TÃœrkiye'nin bu açıdan çok karanlık göründüğünü söyledi. Saatçi, ‘‘Marka, fikri ve sinai mülkiyet, lisans, telif hakları konularındaki kötü görüntü, Türkiye'nin ekonomik ve siyasi hedefleri önünde çok ciddi engel olarak duruyor. Yeni hükümetten ve yeni kültür bakanımızdan beklentilerimiz bu nedenle çok yüksek. Bu konularda önceki hükümetlerin ve kültür bakanlarının göstermediÄŸi cesareti görmek istiyoruz’’ dedi. Saatçi IIPA (Uluslar arası Fikri Mülkiyet BirliÄŸi)'nin hazırladığı 2002 SPecial 301 Sonuç Raporu ile Türkiye'nin 'izlenecekler listesi'nde kaldığını hatırlatarak, ‘‘Dünyadaki telif korsanlığının ve pazarda çoÄŸalan problemlerin genel bir çerçevesini ortaya koymak için oluÅŸturulan bu raporda Türkiye için; 'Türkiye'de Fikri Mülkiyet Haklarının korunmasının etkin olmaması Amerika için ciddi bir kaygıdır. Kültür Bakanlığı tarafından geçen yıl yayınlanan yönetmelik, 2001 yılındaki Telif Hakları Yasası'nın amacını zayıflatmakta, altını oymaktadır. Korsanlık düzeyleri korkunç boyutlarda hala vardır ve devletin korsanlığı kontrol etmek için çabaları, özellikle bandrol sistemi baÅŸarısız olmuÅŸtur' deniliyor.’’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!