Güncelleme Tarihi:
Adanalı kadınlar DVD/VCD filmlerini, Diyarbakırlı kadınlar sağlık ve spor, Şanlıurfalı kadınlar bebekler için bakım ve tekstil, Rizeli kadınlar ise pet shop ürünlerini tercih ederken, İstanbul, Ankara ve İzmirli kadınlar internetten teknoloji ürünleri satın alıyor.
Hepsiburada.com Genel Müdürü Kaan Dönmez'in verdiği bilgiye göre, Hepsiburada.com'dan alışveriş yapanların yüzde 75'ini erkekler, yüzde 25'ini de kadınlar oluşturuyor. Şirket ilk kurulduğu günlerde bu oran yüzde 99'a karşı yüzde 1'di.
Kadınların kozmetik ve teknoloji ürünlerine ilişkin talebinin artmasıyla internet üzerinden alışveriş yapan kadın müşteri oranı da giderek yükseliyor. Özellikle İstanbul gibi büyük şehirlerde yaşayan kadınların, alışveriş için dışarıya adım attıktan sonra karşılaşacakları trafik yoğunluğundan ve alışveriş yapacakları yerlerdeki kalabalıklardan, kasa önlerindeki ödeme kuyruklarından uzaklaşmak için “ne yapabilirim” diye düşündüğünde online alışverişi keşfettiği ve alışverişlerinin bir bölümünü de online olarak yapmaya başladığı belirtildi.
Kadın müşterilerin internet üzerinden en çok satın aldığı ürünlerin başında cep telefonu, dizüstü bilgisayar, kablosuz modem ve USB gibi teknolojik ürünler geliyor. Takı ve kozmetik ürünleri de en çok tercih edilen diğer ürünleri oluşturuyor.
Online alışverişte İstanbul, Ankara ve İzmirli kadınlar en çok teknoloji ürünlerini satın alıyor. Teknoloji ürünlerinin ardından İstanbullu kadınlar mücevher/takı, Ankaralı kadınlar oyuncak (uzaktan kumandalı helikopter), İzmirli kadınlar da incelme/masaj kemerleri tercih ediyor.
Online alışverişte Adanalı kadınlar DVD/VCD filmlerini, Diyarbakırlı kadınlar başta yoga/pilates seti olmak üzere sağlık ve spor, Şanlıurfalı kadınlar bebekler için bakım ve tekstil, Malatyalı kadınlar saç düzleştirici, Rizeli kadınlar ise pet shop ürünlerini tercih ediyor. Şanlıurfalı kadınlar bebekler için bakım ve tekstil ürünlerinin ardından en çok Badminton raketi seti satın alıyor.
KARGOYLA BÖREK, TEREYAĞI, BAL
Kaan Dönmez, toplumda kadınların teknoloji ile arasının “pek iyi olmadığına” ilişkin bir görüş bulunduğunu, ancak bu görüşün yavaş yavaş değiştiğini ifade ederek, e-ticaretin, internet kullanımı ve internet üzerinden sunulan mal ve hizmetlerin artmasıyla her yıl yaklaşık yüzde 100 büyüdüğünü, bu oranlarda büyümeye de devam edeceğini söyledi.
Online alışveriş pazarının bu yıl 500 milyon doları aşacağını tahmin ettiklerini belirten Dönmez, 1998'de işe başladıklarında müşterileri az olduğu için “esnafvari” bir ilişkileri bulunduğunu, Doğu'dan siparişlerini ulaştırdıkları müşterilerinin kargoyla kendilerine börek, tereyağı ve bal gibi hediyeler gönderdiğini anlattı.
Dönmez, online alışverişin ofisten eve kaydığını ifade ederek, “4-5 yıl öncesine kadar online alışverişin neredeyse yüzde 95'i iş yerlerinden yapılıyordu. İlk yıllardan beri online alışverişin en yoğun yapıldığı saatler 12.00-16.00 arası. Bugün alışveriş verilerini değerlendirdiğimizde mesai saatlerinde yapılan işlemler yüzde 65'lere geriledi” dedi.
Geçmişte hafta sonu dahilinde daha yüksek olan cumartesi siparişlerinin, artık pazar günlerinin altına düştüğünü, pazar günleri yapılan alışverişlerin artık cumartesi günlerinden yüzde 20 fazla olduğunu belirten Dönmez, sektörde “lider” olan Hepsiburada.com'un, 2007'yi 1 milyon 800 bin adetlik “rekor” ürün teslimatıyla 129 milyon dolar artı KDV ciro ile kapattığını bildirdi.
Önceki yıl 67 milyon dolar olan cirolarının neredeyse yüzde 100 büyüdüğünü ifade eden Dönmez, üye sayısı 2008 itibariyle 1 milyon 535 bin kişiyi aşan ve günlük ortalama 350 bin tüketicinin ziyaret ettiği Hepsiburada.com'un, günde ortalama 4 bin-4 bin 500 adet sipariş aldığını, 2008 ciro hedeflerinin de 250 milyon dolar olduğunu kaydetti.