Güncelleme Tarihi:
Sanat yazarı Meral Bostancı “SayısalUyum” sergisini değerlendirdi:
‘Sibel Avcı Tuğal’ın dijital üretimleri, herhangi bir mevcut görsel yapının fotografik manipülasyonu ile oluşturulmuş postmodern söylemler değildir; doğrudan dijital olarak tasarlanmış, özgün yapılanma biçimine sahip soyut resimlerden oluşmaktadır. Nokta, çizgi ve düzlem yapılanması ile onların ilişkilerini araştırarak inceleme konusu yapan sanatçı, başarılı renk kullanımıyla söylemini güçlendirerek, çeşitlendirmiştir. Dijital resim yapma dürtüsünü, “dengenin, uyumun, heyecanın, neşenin, gizemin ve bilinmeyene olan ilginin, hatta varlık kavramının an be an sorgulanması ile eş değer olduğunu” ifade eden sanatçının çalışmalarında yer alan form-renk-kompozisyon yapılanmasının, daima ön planda olduğu görülür. Ana kompozisyon yapısının güçlü varlığı, bir bakıma, çalışmaların tamamen dijital resim kompozisyonları olarak değerlendirilmesine olanak sağlar.
Serginin adının “SayısalUyum” oluşu, hem dijital yapıya ve matematiğe, hem de dengeye ve harmoniye göndermesi açısından anlamlıdır. Nitekim resimlerde varlığını hissettiren öncelikle bu duyumlardır; matematik, estetik, denge, uyum, renk, çizgi, form, nokta, yapı ve kendiliğinden güçlü bir kompozisyon… Dikkat edilmesi gereken önemli bir nokta da, öz görü (öze yönelik kavrama) ile ilişkilidir: Gerçekten de söz konusu kompozisyonlarda görü, görünmezin görünür kılınması üzerinedir. Tıpkı Cézanne’ın “insan yok, ama bütünüyle manzaranın içinde” söyleminde olduğu gibi…
Işık Üniversitesi GSF Öğretim Elemanı olan Sibel Avcı Tuğal, görsel algı ve optik sanat üzerine yapmış olduğu lisansüstü araştırmalarının devamı olarak nitelendirilebilecek, dijital sanat üzerine yayımlanmış akademik çalışmalarıyla kuramsal açıdan kazanmış olduğu bilimsel yetkinliği ve deneyimlerini ülkemizde aynı alanda uygulayarak temsil eden öncü sanatçılardan biridir.
Sibel Avcı Tuğal’in dijital ortamda tasarlayarak oluşturduğu çalışmaları, 1 Ekim- 22 Ekim 2013 tarihleri arasında Mustafa Ayaz Sanat Galerisi’nde sergileniyor.
Yapıtlarını tuvale baskı yöntemiyle çoğaltarak izleyiciyle buluşturan sanatçının çalışmalarında var olan ve hepsi bir arada uyumla ortaya çıkan; kişisel istem doğrultusunda geliştirilebilir, değiştirilebilir, özgün yapıya sahip sistemleri, sergi sürecince izleyebilirsiniz.’
Sibel Avcı Tuğal hakkında;
İlk kişisel resim sergileri 5 ve 9 yaşındayken açılan Sibel Avcı Tuğal, İstanbul Teknik Üniversitesi’nden Elektronik Mühendisliği (B.S.) diplomasına sahip olup mühendislik kariyerinin yanı sıra sanat çalışmalarına devam etti. Resim, baskıresim ve fotograf sergilerine katıldı. Daha sonraları Multimedia şirketinde proje yöneticisi, art direktör ve grafik tasarımcı olarak çalışan Sibel, Kanada’da web tasarımcı ve grafik tasarımcı olarak çalıştı.Işık Üniversitesi GSF kurucu kadrosunda yer aldı ve öğretim görevlisi olarak çalışmaya başladı. Işık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde Sanat Kuramı ve Eleştiri Yüksek Lisansını (M.A.) tamamladı. Mayıs 2012’de "Oluşum Süreci İçinde Op Art" adlı kitabı yayınlandı.
Sibel Avcı Tuğal, halen Işık Üniversitesi GSF Görsel İletişim Tasarımı Bölümü'nde öğretim görevlisi olarak akademik kariyerini sürdürken değişik tekniklerde devam ettiği sanat çalışmalarının yanı sıra, ağırlıklı olarak "Digital Art" alanında akademik araştırma yapmakta ve yapıtlar üretmektedir.