OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 05, 2005 00:00
Carrefoursa grubunun indirimli marketler zinciri Diasa, vereceÄŸi bayilikler (franchising) ile yıl sonunda maÄŸaza sayısını 300’e çıkaracak. Türkiye’ye 1999 yılında giren ve 2000’de Sabancı Holding ile ortak olarak Diasa adını alan zincirin, mart sonu itibariyle 254 süpermarkete ulaÅŸtığını açıklayan Dia’nın Uluslararası Avrupa Ãœlkeleri Direktörü Xavier De la Pena, her yıl 50-60 maÄŸaza açılışıyla süren büyümelerinin Ä°zmir ve Ankara’daki açılışlarla devam edeceÄŸini söyledi. Türkiye’de ‘Kendi iÅŸinizin patronu olun!’ sloganıyla bayilik sistemini geliÅŸtirmeyi amaçlayan Dia’nın, dünya çapında binden fazla bayi maÄŸazası bulunduÄŸunu belirten De la Pena, ‘Bayilik projemizi uzun bir ön çalışmanın ardından 2004 yılında gerçekleÅŸtirdik. Bayilik sistemi hızlı büyümeyi destekleyen yerel giriÅŸimcilerle beraber çalışmayı saÄŸlarken, pazarın organize perakendeye dönüşmesiyle artacak verimliliÄŸe de önemli katkıda bulunacaktır’ dedi. De la Pena ayrıca, Türkiye’nin Dia’nın gelecek stratejilerinde önemli bir payı olacağını ve bu bakımdan Türk pazarındaki yatırımlarına devam edeceklerini kaydetti. HIZLI VE SÃœREKLÄ° BÃœYÃœME: Sabancı Holding Gıda ve Perakendecilik Grubu BaÅŸkanı Haluk Dinçer de, Diasa’nın kurulduÄŸu günden bu yana Türkiye’nin en hızlı ve sürekli büyüyen organize gıda perakendecisi olduÄŸunun altını çizdi. Gıda perakendeciliÄŸinde Carrefoursa, Championsa ve Diasa zincirleriyle Türkiye’nin en geniÅŸ format yelpazesinde faaliyet gösteren grup olduklarını hatırlatan Dinçer, toplam net satış alanlarının 180 bin metrekareyi geçtiÄŸini bildirdi. KÜÇÜK ESNAFA FIRSAT: Haluk Dinçer, ortakları Carrefour Grubu ile bugüne kadar 1 milyar doların üzerinde yatırım yaptıklarını ve Diasa’da bin 500 kiÅŸiyi istihdam ettiklerini de belirterek, franchising modeline ilk defa geçen yıl birkaç denemeyle baÅŸladıklarını ve denemelerin baÅŸarıyla sonuçlandığını ifade etti. Carrefour’la sıkıntımız yokSABANCI Holding Gıda ve Perakendecilik Grubu BaÅŸkanı Haluk Dinçer, gıda ve perakendecilikte çok agresif hedefleri olduÄŸunu belirterek, ‘Hem organik hem de ÅŸirket satın almalarıyla büyümeyi planlıyoruz’ dedi. Perakende sektöründe bazı ÅŸirketlerle ilgili satın alma ve ortaklık arayışı haberlerine de deÄŸinen Dinçer, ‘Türkiye’de öteden beri birçok perakende ÅŸirketinin satışı konuÅŸulurdu. Biz bu konularla bugün de ilgileniyoruz’ diye konuÅŸtu. Dinçer, Carrefour ile hiçbir sıkıntılarının bulunmadığını da vurgulayarak, tamamen paralel düşündüklerini ve birlikte Türkiye’de büyüme planları yaptıklarını söyledi.Xavier De la PenaPena, Diasa’da kısa zamanda büyük bir büyüme yaÅŸandığını, Marmara Bölgesi’nde maÄŸaza sayısının 5 ilde toplam 250’yi aÅŸtığını ve ikinci depolarını yakında Avrupa yakasında hizmete sunacaklarını bildirdi. Her yıl 50-60 maÄŸaza açılışıyla süren büyümelerinin Ä°zmir ve Ankara’daki açılışlarla devam edeceÄŸini anlatan Pena, ‘Biz bayilik vermenin, hızlı büyümemizi destekleyen yerel giriÅŸimcilerle beraber çalışmayı saÄŸlayan ve pazarın organize perakendeye dönüşmesiyle artacak verimliliÄŸe önemli bir katkı olduÄŸunu düşünüyoruz.’Â
button