Dev gemi boÄŸazdan geçti

Güncelleme Tarihi:

Dev gemi boğazdan geçti
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 06, 2001 09:48

Mavi Akım Projesinin borularını döşeyecek 'Saipem 7000' adlı dev gemi, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerini geçti.

Haberin Devamı

Mavi Akım Projesi kapsamında Rusya-Türkiye arasında denize boru döşeyecek olan ''Saipem 7000'' adlıdev inÅŸaat gemisi, BoÄŸaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinin altından geçti.Â

İstanbul Boğazı'na saat 09.00 sıralarında giriş yapan ''Saipem 7000'', alınan yoğun önlemler altında, boğazdaki seyrine devam ederek saat 11.30 sıralarında Boğaziçi Köprüsü'ne yaklaştı. Bu sırada yüksekliğinin azaltılması için su almaya devam eden dev geminin, köprünün altından geçtiği sırada su yüzünden yüksekliği yaklaşık 60 metreye kadar indirildi. 
Gemi, denizden 68 metre yüksekliÄŸinde olan  BoÄŸaziçi Köprüsü'nün altından yaklaşık 10 dakikada geçiÅŸini tamamladı. Saat 13:30 civarında Fatih SUltan Mehmet Köprüsü'nün altına gelen gemi 13:42 gibi geçiÅŸini tamamlayarak, Karadeniz'e doÄŸru seyrine devam etti.Â

DEV GEMİ BOĞAZ KÖPRÜLERİNİN 2 KATI
Saipem-7000, 2150 metrelik derinliğe döşeme yapabiliyor. Daha önce 600 metreden derine boru hattı döşenememişti. Dünyanın en büyük inşaat gemisi Saipem 7000 iki futbol sahası büyüküklüğünde. Gemi, saatte 9 deniz mili yani 15 km. hız yapabiliyor. Saipem'in 135 metre büyüklüğündeki dev vinçler 14 bin ton ağırlık kaldırabiliyor.
Saipem 7000'in Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün altından geçebilmesi için ilk kez üzerindeki vinçler yatay pozisyona getirildi. Saipem, Boğaz'ı tam 8 saatte kat ederek Karadeniz'e ulaşacak. Ayrıca dev gemi Beşiktaş Üsküdar arasında kalan sığ kısmı geçtikten sonra köprülerden geçebilmek için ağırlığını artırarak 25 metre daha alçalacak.

Denizde 3 bin metre derinliÄŸe kadar boru döşeme kapasitesi bulunan geminin, boÄŸaz köprülerinin altından geçebilmesi için vinçleri ve kuleleri de ilk kez yatay duruma getirildi.Â
İtalya'nın Palermo Limanı'ndan 3 hafta önce hareket ederek Türkiye'ye ulaşan 'Saipem 7000' gemisi, Mavi Akım Projesi kapsamında, Rusya'nın Bregovaya kasabasından Samsun'a doğalgaz boru hattını yardımcı gemilerle birlikte döşeyecek.

Toplam 1250 kilometrelik boru hattını denizin 2 bin 150 metre derinliğine döşeyecek olan 'Saipem7000', boru döşenmesi sırasında ilk kez 'J-LAY' teknolojisini kullanacak. 

GEREKLİ ÖNLEMLER ALINDI

Kıyı Emniyeti ve Gemi Kurtarma İşletmeleri Genel Müdürü Hücum Tulgar, Mavi Akım Projesi kapsamında Karadeniz'in derin bölgelerine boru döşemek üzere İstanbul Boğazı'ndan geçmekte olan 'Saipem 7000' adlı İtalyan dev inşaat gemisinin güvenli geçişi için her türlü önlemin alındığını söyledi.

Tulgar, geminin boğazdan geçişi sırasında yaşanabilecek her türlü olumsuz duruma karşı gerekli önlemleri aldıklarını belirterek, bu amaçla İstanbul Boğazı'nın gemi trafiğine kapatıldığını ve Şehir Hatları İşletmesi vapurlarına da kontrollü olarak sefer izni verildiğini söyledi.

'Geminin boÄŸazdan sorunsuz geçiÅŸi için gerekli her türlü önlem alındı' diyen Tulgar, 2 kılavuz kaptan eÅŸliÄŸinde boÄŸazdan geçmekte olan geminin, 2'si Ä°talyan toplam 4 römorkör tarafından çekildiÄŸini anlattı.Â

Tulgar, doğabilecek herhangi bir tehlike durumuna karşı 2 kurtarmave 2 yangın söndürme gemisinin dev inşaat gemisine refakat ettiğini dile getirerek, 2 cankurtaranın da boğazda hazır bekletildiğini kaydetti.

Hücum Tulgar, boğaz köprülerinin altından yüksekliği düşürülerek geçiş yapacak geminin, saat 9.30'dan itibaren su almaya başladığını ve geçiş sırasında yüksekliğinin 60 metreye indirileceğini sözlerine ekledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!