Deutsche Post'tan Türkçe reklam atağı

Güncelleme Tarihi:

Deutsche Posttan Türkçe reklam atağı
Oluşturulma Tarihi: Ekim 02, 2008 20:50

Alman Posta İdaresi (Deutsche Post) Almanya'da yaşayan Türklere yönelik, “Reklam mektubu hayatın neşesi” adlı yeni bir kampanya başlattı.

Haberin Devamı

Almanya Posta İdaresi'nin Türk vatandaşlarıyla ilgili olarak adres ağını genişletmek amacıyla düzenlenen kampanya çerçevesinde Türk vatandaşlara, üzerinde sanatçı Kamil Sönmez'in fotoğrafı bulunan mektuplar gönderiliyor. Kendileri hakkında bilgi vererek bu mektupları cevaplayan Türk vatandaşlar, çeşitli ödüllerin verileceği bir yarışmaya katılacaklar.

Konuyla ilgili basın toplantısı düzenleyen Deutsche Post Kültürler Arası Satış Müdürü Özkan Öztürk, Almanya'nın en büyük posta idaresi olarak kültürler arası diyaloğa büyük önem verdiklerini, bu nedenle Türkler için düzenlenen kampanyalara bir yenisini eklediklerini belirtti.

Öztürk, daha önce düzenledikleri “Rengini belli et” ve “Hemşehrim” kampanyalarının çok başarılı olduğuna işaret ederek, bu kampanyayla hem “reklam mektubu”nu sevdirmek, hem de Türklerle ilgili adres ağını genişletmek istediklerini söyledi.

Haberin Devamı

Sanatçı olarak Kamil Sönmez'i seçtiklerini ifade eden Öztürk, “Hemşehrim kampanyasında Almanya'da yaşayan Türklerin kökeni araştırıldığında birinci İstanbul oldu, ancak daha ayrıntılı analiz ettiğimizde Karadeniz bölgesinin başı çektiğini gördük. Bu nedenle, Kamil Sönmez'i de herkes sevdiği için, sempatik ve seviyeli bir sanatçı olması nedeniyle onunla çalışmaya karar verdik” dedi.

Diğer bazı Avrupa ülkelerinde, ABD, Kanada ve Benelux ülkelerinde de "etno-marketing" çalışmaları yaptıklarını kaydeden Öztürk, “Almanya'da etno-marketing çalışmaları daha çok yeni. Bu konuda başta ABD olmak üzere diğer ülkelerde çok ileriye gidilmiş ve başarılı olunmuş. Ancak biz önemli işler yapıyoruz. İtalya'daki seçimler sırasında Almanya'dan gerçekleşen oy kullanımını biz organize ettik. Başarımızdan dolayı İtalya Büyükelçisi bizi tebrik etti” diye konuştu.

Öztürk, kültürler arası pazarlamanın büyüyen bir piyasa olduğunu, Almanya'daki Türklerin yaklaşık 2,8 milyonluk nüfusa ve 17 milyar Avro'luk satın alma gücüne sahip olduklarını belirterek, Türkleri Deutsche Post'un pazarlama etkinliklerine katılmaya davet etti.

Kampanya hakkında bilgi veren yetkililerden Nurhan Deniz de “Yine iki dilde yazılmış bir mektup şeklinde Türk kökenli ailelerin adreslerine kampanya broşürlerimizi yollayacağız. Bu reklam mektupları 250 bin eve gönderilecek. Televizyonlar için hazırladığımız dört ayrı bölümden oluşan reklamlarımız var. Bu kampanyaya 'www.bizburdayiz.de' şeklindeki internet adresimizdeki ilgili bölümü doldurarak da katılmak mümkün” dedi.

Reklam kampanyasına katılanlar arasında çekiliş yapacaklarını da kaydeden Deniz, “Her biri yaklaşık 5 bin Avro değerindeki üç ödül katılımcıları bekliyor. Birinci olan aile bir haftalık İstanbul tatili ve eğer isterse sanatçı Kamil Sönmez ile akşam yemeği, ikinci olan aile beş günlük Bodrum tatili ve üçüncü aile de Uludağ tatili kazanacak” şeklinde konuştu.

Kampanyaya katılım süresinin 7 Kasımda başlayarak 15 Aralık 2008 tarihinde sona ereceğini ifade eden Deniz, “Çekilişi gelecek yılın şubat ayında Köln kentinde yapmayı düşünüyoruz” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!