Oluşturulma Tarihi: Aralık 28, 2007 00:00
İstanbul’u bekleyen büyük depreme karşı pek fazla önlem alındığını söylemek mümkün değil.
Görünen o ki, bina yapımına ilişkin AB standartları, en azından yeni yapılar için güvence sağlayacak. Çünkü inşaatlarda kullanılacak malzemelerin belirlenen standarda uyması şart. Bu malzemelerde bulunması gereken "CE" işareti, işte bunun güvencesi.
İSTANBUL yıkıcı bir deprem bekliyor. Bütün jeologlar, büyük bir depremin kaçınılmaz olduğunda hemfikir. Peki tedbir? Bu konuda rivayetler muhtelif. Oysa, AB muktesebatı çerçevesinde yürürlüğe girecek olan bina, bina yapımında kullanılan malzeme ve bu malzemelerin hazırlanmasına ilişkin standartlar sorunu kökünden çözebilecek niteliklere sahip. En azından bundan sonrası için.
Çünkü, günlük hayatı ve güvenliği birebir ilgilendiren inşaat malzemeleri, Avrupa standartlarına uygun olmak zorunda. Öyle deniz kumunu kullanarak yedi-sekiz katlı binalar dikmek, demirden, çimentodan çalmak, kolon sayısını gerekenden az tutmak mümkün olmayacak. Binalarda kullanılacak bütün malzemelerin "CE" işareti taşıması şart. "CE" işareti (Conformite Europeenne) Avrupa’ya uygunluk, Avrupa standardı anlamına geliyor. Zaten bu açıdan bakıldığında, standart, uygarlığın ta kendisi demek.
Aynı şey,
trafik için de geçerli. Bugün pek çok insanı canından bezdiren trafiğe de Avrupa Birliği ile birlikte farklı bir zihniyet egemen olacak. Profesyonel sürücü ehliyeti almakla her şey bitmiyor mesela. Her profesyonel sürücü, belli dönemlerde hizmetiçi eğitimden geçmek zorunda. Bu eğitimlerde, karayolu güvenliği, benzin tasarrufu gibi sürekli güncellenen konular anlatılacak. Bu kurslara devam etmeyen sürücülerin ehliyeti ise iptal edilebilecek. Ancak, bu henüz Türkiye için geçerli değil. Türkiye için geçerli olan ise sürücülerin çalışma süresine getirilen sınırlama. İster kamyon kullansın, ister otobüs, isterse TIR, hiçbir uzunyol şoförü 9 saatten fazla direksiyon sallayamayacak. Uçaklardaki "karakutu"ya benzeyen bu cihazlar, hız, mesafe ve dinlenme sürelerini kayıt altına alıyor. Servis araçlarının, yolcu otobüslerinin, kamyon ve TIR’ların 90 km.’den fazla sürat yapmasını engelleyecek hız sınırlandırıcı cihazlar da zorunlu.
SORUNLUYUZKimlik lütfen
OTOMOBİLİNİZİN önünü kesen polisin, kapınızı çalan postacının veya hesabınızı gözden geçiren bankacının dininizi, milliyetinizi, mezhebinizi sorma hakkı yok. Kişilere ait özel bilgiler, devlet tarafından titizlikle korunacak ve bunun için bağımsız özel birimler kurulacak. Irk, etnik köken, siyasi görüş, dini veya felsefi inanç, sendika üyeliği veya cinsel tercihle ilgili bilgilerin kullanılabilmesi için kişinin onay vermesi şart.
ARADAYIZBabalara da doğum izni
TÜRKİYE’nin henüz mevzuatına dahil etmediği bir hak, babaların doğum iznini kapsıyor. Doğumdan sonra babalar da en az üç ay doğum izni kullanabilecek. Böylece kadın, çocuğu ile kariyeri arasında seçime zorlanmamış olacak. Bu da, kadın ile erkek arasındaki ayrımcılığı ortadan kaldırdığı gibi, doğum yükünün paylaşılmasını da sağlayacak.
UYUMLUYUZSığırlara pasaport
Avrupa Birliği içinde ticareti yapılan bütün büyükbaş hayvanların kulaklarına kimliği ile ilgili işaret takılması şart. Zaten, yeni doğmuş veya ithal edilmiş büyükbaş hayvanlar için, ilgili birim tarafından 14 gün içinde pasaport çıkartılması gerekiyor. Pasaportta hayvana ait bütün bilgiler yer alacak. Hayvanın ölümü halinde de yedi gün içinde ilgili birime bilgi verilmek zorunlu. AB ile ilişkilerdeki en önemli uyum sorunlarından biri hayvancılık. Türkiye’de sığır başına verim AB’ye göre sütte 2, ette 3 kat daha az. Türkiye’de üretilen sütün sadece yüzde 15 i modern işletmelerde üretilirken bu oran AB de yüzde yüz.
Yarın: Deniz suyu ile balık yıkanır mı ?