OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 07, 2004 00:00
Avrupa'nın herhangi bir ülkesinden havlu satın almak istediÄŸinizde genelde aynı durumla karşılaşırsınız. Markanın etiketine baktığınızda 'Made in Turkey' (Türkiye'de üretilmiÅŸtir) yazar. BaÅŸta Denizli ve Bursa olmak üzere ülkemizin pek çok ÅŸehrinden Avrupa'ya tekstil ihracatı yapıldığı malum. Avrupa'nın lider markalarına havlu ve bornoz üretimi yapan Denizlili Eke Tekstil bunlardan biri. Eke Tekstil nihayet kendi markasını yaratmaya karar verdi. Hamam ismini verdikleri markanın tasarımlarını yapmak için Ä°dil Tarzi ile anlaÅŸtı. 2004 için yalnızca havlu ve bornoz tasarlayan Ä°dil Tarzi, yakın zamanda duÅŸ perdeleri, yer paspasları ve dekoratif ürünler de üreteceklerini söylüyor. Sizi triko tasarımcısı olarak tanıyoruz. Hamam nereden çıktı? - Haklısınız. 1999 ilkbahar-yaz sezonundan beri sadece triko tasarımı yapıyorum. Trikoya olan ilgim daha Ä°talya'da okuduÄŸum yıllarda ÅŸekillenmiÅŸti. Hamam, Ä°dil Tarzi'den bağımsız geliÅŸen bir proje. Marka bana deÄŸil, Denizli'den tüm dünyaya havlu üreten Eke Tekstil'e ait. Eke Tekstil ile 2002 yılının ikinci yarısında tanıştık. Sahibi Haluk Eke, gazetedeki bir röportajımı görüp beni aradı. Tanışmak istediÄŸini söyledi. Aynı hafta Ä°stanbul'a geldi. Sonra ben Denizli'ye gittim. Tasarım, pazarlama, medya iletiÅŸim gibi konularla ilgilenmeye baÅŸladım. Görevim kreatif direktörlük. Markanın tüketiciyle karşılaÅŸacağı her anın tasarımını yapıyorum. Hamam, banyolar için tasarlanan lüks bir tüketim markası. Dünyanın en büyük ev tekstili fuarı olan Heimtextil'de ‘‘Dreamland ‘' adlı bölüme kabul edilen ilk Türk markası oldu. 2004 Ocak ayında da uluslararası moda platformunda sergilenmeye baÅŸladı.KOLEKSÄ°YONUN SLOGANI ARINMA VE DÄ°NGÄ°NLÄ°KHamam Türk hamam kültürüne sahip çıkan bir marka mı? - Hamam'ı düşünmeye baÅŸladığımda ilk olarak aklımdan bu geçmiÅŸti. Ancak biz gelecekte lüks markalarla yarışacak bir marka yaratmak istiyorduk. Bu sebeple yalnızca Türk hamam kültüründen etkilenmek saÄŸlıklı olmazdı. Markanın global olabilmesi için bütün kültürlerden etkilenmesi gerekiyordu. Bu sebeple öncelikle tarihteki yıkanma kültürleri üzerine geniÅŸ kapsamlı bir araÅŸtırma yaptım. Sonra yarının tüketicilerinin satın alma eÄŸilimleri üzerinde çalıştım. Sonunda hamam kelimesine 'ruhunuzun ve vücudunuzun yeni bakımı' olarak hayat vermeye baÅŸladım. Hamam bir bakım ürünü olarak herhangi bir sezonda Japon yıkanma kültüründen, diÄŸer bir sezonda Ä°skandinav, diÄŸerinde ise Türk kültüründen etkilenebilme rahatlığına kavuÅŸtu.Hamam'ın bu seneki koleksiyonu nelerden etkilendi? - Hamam sadece bir havlu koleksiyonu deÄŸil, banyolar icin hazırlanan lüks bir tüketim markası. Hamam'ın ilk koleksiyonunda yalnızca havlu ve bornoz var. Uzun vadede duÅŸ perdelerinden yer paspaslarına, hatta dekoratif ürünlere kadar uzanan geniÅŸ bir yelpaze oluÅŸturacağız. Ä°lkbahar-Yaz 2004 koleksiyonumuz romantik olmakla beraber feminen ve maskülen renklerden oluÅŸuyor. Somon, ilkbahar sarısı, kırık beyaz, gonca pembesi gibi renkleri kullandık. Koleksiyon hazırlanırken Eke Tekstil teknik ekibi aylar boyunca benimle birlikte çalıştı. Renklerimizdeki tonlar, kullanıcıları derin bir hayal dünyasına sürükleyecek. Rahatlama, stresten arınma ve dinginlik koleksiyonun anahtar kelimeleri.Ä°LK MAÄžAZA ALTI AY SONRA AÇILACAKHamam hangi ülkelerde satılacak? - Hamam markası satış organizasyonu Eke Tekstil bünyesindeki Hamam satış ekibi tarafından koordine ediliyor. Eke Tekstil Hamam'ı uzun vadeli bir marka yapmak için kolları sıvadı. Bir senedir ajanslar, grafikerler ve mimarlarla çalışıyoruz. Markanın kimliÄŸini oluÅŸturduk. Ä°lk koleksiyonumuzu Ocak 2004'de uluslararası alıcıların beÄŸenisine sunduk. Fuarlarda Avrupa'nın önde gelen alıcılarıyla temaslar kuruldu. Tahminimce 2004 yılının ikinci yarısı itibarıyla Hamam markasını Avrupa'da görmeye baÅŸlayacağız. Türkiye'de satılacak mı?-Eke Tekstil'in maÄŸazalaÅŸma gibi bir projesi var. Altı ay sonra ilk maÄŸazayı açmayı planlıyorlar. O zamana kadar Türkiye'de satış yok. Yakın zamanda banyolarda Hamam modası olur mu dersiniz? - Hamam markası, hayatı seven, saÄŸlıklı olmayı önemseyen tüketicilere hitap edecek diye düşünüyorum. Banyonun bir keyif olduÄŸunun farkında olan, yıkanırken yalnızca temizlenmeyip aynı zamanda da rahatlayan insanlar Hamam kullanacak. KOLEKSÄ°YONLARI SÃœRÃœYORÄ°dil Tarzi ve Hamam koleksiyonları aynı anda yürüyecek. Hamam'ı ocak ayının ilk haftasında Frankfurt'ta sunduktan hemen sonra Ä°dil Tarzi 2004-2005 koleksiyonunu 23-26 Ocak tarihleri arasında Paris'te Pret a Porter Fuarı’nda sundum. Åžu anda Ä°dil Tarzi markası Amerika ve Hollanda gibi ülkelerde satılıyor, Avrupa'daki bazı ülkelerle görüşmelerimiz devam ediyor. Ä°talya'nın önde gelen fantezi iplik üreticilerinden BeMiVa Ä°dil Tarzi'yi destekliyor. Ä°stanbul'da Erem Tekstil ve Motie markasıyla iÅŸbirliÄŸi içindeyiz. DARPHANE BÄ°NALARINDA ÇEKÄ°LDÄ° Hamam 2004 Ä°lkbahar-Yaz koleksiyonunun fotoÄŸraflarını Nuri Özen çekti. Özen iki ay boyunca konsept için hazırlık yaptı. FotoÄŸraflarda hiçbir dekorasyon etkisi olmayan, bizi tarihin derinliklerine götürecek bir banyo kullanmak istiyordum. Gülhane Parkı'ndaki Darphane binasına karar verdik ve buraya kendi banyomuzu kurduk. Küvet, maÅŸrapa gibi her türlü obje Çukurcuma'dan temin edildi. Çekimde kadın figürünün gayet masum, romantik ve saf olması gerekiyordu. Ä°ki Ukraynalı mankenle çalıştık. Saç ve makyajı Kemal DoÄŸulu yaptı. Çekimler soÄŸuk bir Ä°stanbul gününde sabahın erken saatlerinden gece yarısına kadar devam etti. Hava sıcaklığı -2 dereceydi.Â
button