Güncelleme Tarihi:
Çakar’ın verdiği bilgiye göre, Türkiye toplam 394 kaza ile 24 Avrupa ülkesi arasında ilk sırada yer alıyor. Bu rakam, Almanya’da 36, italya’da 18, fransa’da beş ve Hollanda’da sadece iki. Kazaların büyük çoğunluğunun altyapı yatırımlarının yetersizliğinden kaynaklandığını belirten Çakar, konu ile ilgili sorularımızı cevaplandırırken şunları söyledi:58 yılda bin kilometre“Şu an 11 bin beş km olan mevcut demiryollarımız 1950’de 9 bin 24 km idi ve bu ulaşım ağının yüzde 41,5’i Cumhuriyetin ilanından önce yapılmıştı. 1923–1950 yılları arasında yılda ortalama 172 km olmak üzere toplam 4 bin 465 km demiryolu inşa edilirken 1950 yılından sonra yılda ortalama 34 km demiryolu inşa edilmiş, 58 yılda yalnızca bin 981 km demiryolu yapılmıştır.Demiryolu sistemine, Ankara-İstanbul hattı hariç, kilometre başına yılda ortalama 10 bin dolar tutarında yatırım yapılmaktadır, bu trajikomik bir rakamdır ve 11 bin km’lik demiryolu hattının gerekli bakım ve yenilemeden mahrum kaldığını göstermektedir. 2002–2007 döneminde yılda yaklaşık 100 km yol yenilemesi yapılmıştır. Son yıllarda yaşanan kazalar önemli ölçüde bu bakımsızlığın sonucu olarak yaşanmaktadır.” NATO faktörüMevcut hatların son derece yaşlı olduğunu da hatırlatan Ali Ekber Çakar, Türkiye’nin NATO üyesi olmasından sonra demiryolu yerine karayoluna öncelik tanındığını vurguladı ve “Kazalar açısından baktığımızda Türkiye, Avrupa ülkelerine kıyasla hat uzunluğu bakımından gerilerde kalmasına rağmen kaza sayısı bakımından açık ara ile öndedir” dedi.
Raydan çıkan trenler
“2007’de ülkemizde demiryolu araçlarının raydan çıkması anlamına gelen “deraymanlar”a bağlı olarak 89 kaza yaşanırken, fransa ve Hollanda gibi ülkelerde raydan hiç çıkılmadığı; italya’da dokuz, İspanya’da dört, Belçika’da bir kez kaza yaşandığı görülmektedir. Toplam kaza sayısında da ülkemiz 394 kazayla 24 Avrupa ülkesi içinde ilk sırada yer almaktadır. Diğer ülkelerde yok denecek kadar az olan altyapıya dair sorunlar ve teknik sıkıntılar, ülkemizde kazaların başlıca nedenini oluşturmaktadır. “